Aprilia RSV Mille kettingspanner kapot?

Roffelaar

Die hard MF'er
27 apr 2015
253
87
Dronten
Hallo beste mensen :)

Ik heb een Aprilia RSV Mille uit het jaar 2001 met een probleem. Tijdens een ritje op de motor in Duitsland begon het blok op hoge toeren ineens heel hard te vibreren voor een seconde uit het niets en daarna was de vibratie weg, maar zat er ineens een tik in de achterste cilinder. De motor liep nog steeds goed, maar ik merkte wel dat de schok die je krijgt als je gas geeft en dan weer los laat, dat die groter was dan voorheen (alsof de ketting dus niet strak staat)

Ik ben vervolgens nog 300km naar huis gereden en tijdens het rijden was de schok van gas geven en weer loslaten zo goed als weg en ook de tik uit het blok hoorde ik niet meer.
Bij mij kwam gelijk in me op dat het wellicht de kettingspanner zou kunnen zijn i.v.m. het bovengenoemde.

Nou heb ik de kleppendeksel eraf en de kettingspanner ook eruit gehaald. Alles ziet er goed uit, alleen dat de kettingspanner wat slap aanvoelt. Ik kan makkelijk met mijn vinger de kettingspanner indrukken. Ik weet dat de spanner in combinatie met olie werkt. Ik heb ook de spanner een aantal keer ingedrukt in een maatbeker met olie, maar ook dan verandert er niets aan de kracht om de spanner in te drukken.

Zou dit betekenen dat mijn kettingspanner het begeven heeft of kan ik wellicht nog op een andere manier de spanner testen op z'n werking?

Alle reacties zijn welkom. Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan