Aprilia RSV Mille LED verlichting aansluiten

Roffelaar

Die hard MF'er
27 apr 2015
253
87
Dronten
Hallo allemaal,

Ik heb een Aprilia RSV Mille uit 2001 en daar ben ik de LED verlichting opnieuw aan het aansluiten, omdat het niet meer werkte. Het is een LED achterlicht (met geintegreerde knippers) en ik heb rondom van die LED looplichten zitten.
APRILIA RSV MILLE (99-05) Helder LED achterlicht met geintegreerde knipperlichten

LED knipperlicht Run (looplicht) | mPartz.nl

Nou werkte het voorheen opzich wel oke, het knipperde alleen te snel. Het was gemonteerd met aan iedere zijde een 50W 6 ohm weerstand. Plots ging mijn knipperlicht relais naar de klote en heb ik toch maar een LED relais aangeschaft. Ik heb toen de weerstanden er tussenuit gehaald, maar ik heb niet genoteerd hoe die draden aan elkaar verbonden zaten.

Als ik het nu allemaal verbind, dan gaan ALLE lichten knipperen. Als ik de knipperlicht schakelaar naar links of naar rechts schakel, het blijft allemaal knipperen.

Om het zo goed mogelijk uit te leggen:
- Vanaf mijn led achterlicht komen er twee plus draden uit (voor elke kant 1. De rest van de draden die naar het achterlicht gaan zijn de massa, remlicht en gewone licht) Alleen die twee plus draden van de knipperlicht heb ik losgehaald.
- Vanaf mijn knipperlichten komen er een plus en een min draad uit (per knipperlicht)

Ik verbind de plus kabel van het achterlicht voor de integreerde knippers met de plus van het knipperlicht en verbind deze combinatie met de plus die via het relais en accu gaat.
De min van het looplicht gaat naar de min van de accu.
Dit voor beide kanten.

Wat moet ik veranderen om ervoor te zorgen dat het per kant gaat knipperen en niet dat alles tegelijk knippert?

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd, ik ben niet geweldig met elektrische schema's tekenen. Als jullie informatie missen, dan hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even een paar fotos gemaakt.

Rode en zwarte draden zijn plus en min van de knipperlichten en die gele en blauwe draden komen van het led achterlicht vandaan. (Ja die draden worden vervangen, wees niet bang haha)
 

Bijlagen

  • 20190404_141104.jpg
    20190404_141104.jpg
    104,1 KB · Weergaven: 16
  • 20190404_140959.jpg
    20190404_140959.jpg
    96 KB · Weergaven: 15
  • 20190404_141128.jpg
    20190404_141128.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 14
Ten eerste moet je voor die loop raw's het knipperrelais verwijderen en doorverbinden. De knipperfrequentie wordt bepaald door de elektronica die in die raw's zit. Ten tweede, dat je andere kant mee gaat knipperen komt omdat je maar 1 indicatielampje hebt. dit lampje zit verbonden tussen links en rechts en doordat de geringe stroom door de leds eenvoudig zijn weg vind door het indicatielampje knippert de ander kant gezellig mee. De remedie is het indicatielampje eruit halen wat behalve het probleem zal verhelpen ook nog eens het niet meer knipperende indicatielampje (je knipperrelais zal verwijderd moeten worden|) zal doven. een andere optie is om het indicatielampje aan te sluiten met 2 diodes en een massa aansluiting te maken. Het lampje zal echter niet meer knipperen als je het relais demonteert.
 
Lijkt het zo of is je accu gaar? Op het filmpje lijkt het alsof je aan het remmen bent wanneer het knipperlicht aan staat.

Kijk ff of dat ook zo is wanneer de motor loopt want kan best verwarring geven.
 
Ah zo, denk dat dat te maken heeft met de afstand waarop ik sta. Het dimt inderdaad iets, maar als ik nu op 7 meter afstand ga staan, dan valt dat nauwelijks op dat het inkakt.

Verder geen idee hoe ik dat verhelp, denk dat dat in de achterlicht unit zelf zit. Accu is goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan