Aprilia RSV Mille R 2005

SL1000

MF veteraan
8 aug 2003
6.956
0
Gelderland
Wie heeft er toevallig ook een '05 RSV mille?

Ik zou graag van ervaringen wisselen. over o.a. het stationair toerental.

Groet,

SL1000
 
net als bij de '04 kun je zelf niks aan het stationair toerental afstellen...
Dat moet met de "axone" de computerkast die de dealer heeft...
Voor de rest is hij niks verandert ten tov de '04 dus vraag maar raak :)
 
kijk leven :P

nou er is dus wel degelijk wat veranderd, want wat de '04 mille had dattie nog wel eens voor het stoplicht afsloeg tijdens het uitrollen en inknijpen van de koppeling, dat heeft de '05 absoluut niet meer

in plaats daarvan blijft het blok 2000-2500 toeren draaien zolang je beweegt. zodra de motor in zijn vrij stilstaat zakt het toerental netjes terug naar normaal. en dat verbaast me nogal. zat me af te vragen of het een noodgreep van rotax/aprilia was of dat het een afstellingsprobleem is...

maar blijkbaar ben ik momenteel de enige mf'er met een '05 factory :X
 
hmm.....daar heb ik idd nog nooit van gehoord.zou kunnen dat ze met die kunstgreep wat geprobeerd hebben.
Mijn '04 slaat trouwens nooit af.........nooit gedaan ook
 
hmm.....daar heb ik idd nog nooit van gehoord.zou kunnen dat ze met die kunstgreep wat geprobeerd hebben.
Mijn '04 slaat trouwens nooit af.........nooit gedaan ook

lucky you, ik en vele anderen met mij hebben het wel (gehad)

ach vind een wat hoger in toerental lopende mille beter dan een afslaande mille :P

ze kijken er wel naar tijdens de 1000beurt volgende week
 
kijk leven :P

nou er is dus wel degelijk wat veranderd, want wat de '04 mille had dattie nog wel eens voor het stoplicht afsloeg tijdens het uitrollen en inknijpen van de koppeling, dat heeft de '05 absoluut niet meer

Ook wel eens gehad bij opschakelen van 1 naar 2 als ie koud is. Wordt minder naar mate ik meer km's heb gereden.
 
Wie heeft er toevallig ook een '05 RSV mille?

Ik zou graag van ervaringen wisselen. over o.a. het stationair toerental.

Groet,

SL1000

FOTO!!!!

Heb er helaas geen een, zou er graag op proefrijden (maar dat zal wel op een 2004 worden) en ben best een beetje jaloers!!!
 
kijk leven :P

nou er is dus wel degelijk wat veranderd, want wat de '04 mille had dattie nog wel eens voor het stoplicht afsloeg tijdens het uitrollen en inknijpen van de koppeling, dat heeft de '05 absoluut niet meer

in plaats daarvan blijft het blok 2000-2500 toeren draaien zolang je beweegt. zodra de motor in zijn vrij stilstaat zakt het toerental netjes terug naar normaal. en dat verbaast me nogal. zat me af te vragen of het een noodgreep van rotax/aprilia was of dat het een afstellingsprobleem is...

maar blijkbaar ben ik momenteel de enige mf'er met een '05 factory :X

Ik race met een Mille uit 2003. Meestal draai ik het stationair toerental naar 3000 toeren tijdens het rijden. De motor wordt daardoor rustiger tijdens afremmen en terug schakelen voor een bocht. Door de compressie wil het achterwiel nog wel eens blokkeren (slipper clutch is toch niet zo heel effectief) en met een hoger toerental voorkom je dit wat. Hij wordt er dus rustiger door. Misschien is dit ook wel de reden voor het wat hoger stationair draaien wanneer je rijdt.
 
WAUW! (was effe vergeten dat jij dit was, topic had ik inderdaad al eens bewonderd, maar vanwege licht jaloerse gevoelens niet nog eens benaderd..)


we komen elkaar vast nog wel eens tijdens e.o.a. mf-treffen tegen. kun je hem in het echt bewonderen :) :]

ow enneh unkie, bedankt voor het linkje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan