Aprilia RSV Mille

Ik heb vandaag en morgen trouwens een FZR600 tot m\'n beschikking, net al stuk op gereden.

Rijdt erg lekker ook, van 0-100 is hij amper sneller dan mijn 400cc maar tussen de 120 en 180 gaat hij er echt vandoor! :}

Maar door het hogere gewicht tov van mijn FZR400 is het verschil niet eens heel erg groot.
 
Die RSV is echt een hele mooie fiets......die Italianen weten hoe ze een motor moeten maken.
 
Een jongen bij ons op de club heeft een RSV, maar wil er vanaf vanwege de ongemakkelijke zithouding. Dit schijnt met name voor de lange afstanden nogal bezwaarlijk te worden. Ook moet de fiets meende ik opgestuurd worden naar Italie vanwege fabrieksfout aan frame.
 
Een jongen bij ons op de club heeft een RSV, maar wil er vanaf vanwege de ongemakkelijke zithouding. Dit schijnt met name voor de lange afstanden nogal bezwaarlijk te worden. Ook moet de fiets meende ik opgestuurd worden naar Italie vanwege fabrieksfout aan frame.
In de sportmotor van het jaar test van het blad Motor vonden ze juist dat de RSV relatief comfortabel was in vergelijking met fietsen als de R1. Het ligt ook aan je postuur volgens mij, hoe de zithouding je bevalt.
 
Toen ik efkes op de Mille reed van die kameraad van me kreeg ik direct last van mijn rug. Je hangt nog behoorlijk meer voorover dan op een R6. Maar dat zal vast wel weer wennen.
 
Toen ik efkes op de Mille reed van die kameraad van me kreeg ik direct last van mijn rug. Je hangt nog behoorlijk meer voorover dan op een R6. Maar dat zal vast wel weer wennen.
Offtopic (maar dat mag, is mijn topic ;) ):

Hoe bevalt de R6 je qua comfort Auke? Nooit last, ook niet na lange ritten?

(Rev informeert vast wat rond over zijn volgende fiets ;) )
 
Ik begrijp toch niet waarom zovelen zo gefixeerd zijn op die R6\'en en R1\'s. Geef mij maar een ZX6 Ninja of een ZX9 Ninja. Ook alletwee fantastische motorfietsen en net iets minder extreem en gebruiksvriendelijker. Er zijn er maar heel weinigen die het potentieel van die Yamaha\'s echt kunnen benutten (dat van die Kawa\'s ook niet trouwens, maar ik heb nu eenmaal een boontje voor Kawasaki :9~ )...

Of een Mille is ook niet mis neen. :)
 
Offtopic (maar dat mag, is mijn topic ;) ):

Hoe bevalt de R6 je qua comfort Auke? Nooit last, ook niet na lange ritten?

(Rev informeert vast wat rond over zijn volgende fiets ;) )

Nee ik heb geen last van de polsen en dergelijke. De eerste weken was het wel even wennen, en als je erg langzaam rijdt is het wel lastig. Maar dan rijdt ik gewoon met m\'n linkerhand los van het stuur, kun je ook wat rechter op zitten. (Is zelfs op een klaverblad geen probleem ;) )
Bij lange snelle ritten merk je echter wel dat er een zeer klein kuipje opzit. Maar het interesseert me totaal niet meer om contstant 170+ te moeten rijden.

Kortom: comfort vindt ik dus prima.
 
Offtopic (maar dat mag, is mijn topic ;) ):

Hoe bevalt de R6 je qua comfort Auke? Nooit last, ook niet na lange ritten?

(Rev informeert vast wat rond over zijn volgende fiets ;) )

Ook bij mij is het comfort goed (al mis ik het dashboardkastje wel). Veel in de stad te vinden, maar ook veel op de snelweg en dijkweggetjes. Langzaam en snel geen problemen, ook niet bij lange ritjes.

Het is inderdaad heerlijk om met 1 hand te rijden. Lekker ontspannen en even rechtop, maar op een klaverblad pak ik het stuur toch liever met 2 handen vast.
Wel last van mijn oren, omdat de helm nog iets te strak zit, maar dat gaat wel weer over.
 
Thx Auke en Boom boom, Rev heeft zojuist zijn keuze gemaakt. :P

Nu nog de $$$ \ '(
 
De R6 heeft trouwens wel 1 vrij groot minpunt. En dat is: Wanneer je een erg scherpe bocht maakt (keren), dan komt je hand tegen de tank aan, en dan koppelt het zo klote omdat je dan zo\'n vreemde houding hebt. Maar er zijn toch meer + punten gelukkig.

Maar Rev. waarom zou je nu al kiezen? Daar heb je toch nog tijd en proefritjes zat voor.
 
Laatst bewerkt:
De R6 heeft trouwens wel 1 vrij groot minpunt. En dat is: Wanneer je een erg scherpe bocht maakt (keren), dan komt je hand tegen de tank aan, en dan koppelt het zo klote omdat je dan zo\'n vreemde houding hebt. Maar er zijn toch meer + punten gelukkig.

Maar Rev. waarom zou je nu al kiezen? Daar heb je toch nog tijd en proefritjes zat voor.
Dat van die houding heb ik precies hetzelfde!! Op mijn FZR ook wel eens last van. :)

Je hebt gelijk qua keuze, maar ten eerste ben ik Yamaha fan en ten tweede vind ik het gewoon een prachtige fiets.
Zou ik zo als 21 jarig mannetje bij een dealer kunnen komen met het verhaal dat ik ff op een R6 wil rijden, geven ze mij dan zomaar zo\'n ding mee? :? (Heb nog nooit een proefrit gemaakt bij een dealer)
 
Als je er aan toe bent en serieus er mee bezig bent moet dat geen probleem zijn. Ze kunnen jou toch niet in je portomonee kijken. Ze hebben snel genoeg door of je serieus bent of dat je gewoon een rondje wil rijden. En als je al met je eigen motor komt, weten ze zeker dat je al wat ervaring hebt. Scheelt altijd denk ik.
 
Bij een goede dealer is dat geen enkel probleem. Sommmige bieden het al aan terwijl je aangeeft de komende maanden geen geld voor de aanschaf te hebben. Ik zou zeker met je eigen motor naar de dealer gaan. Dat maakt altijd een goede indruk.
 
We kunnen wel eens samen gaan kijken in Leeuwarden of Groningen of Leek....

Proefritje op een R6 lijkt mij ook wel wat :+
 
Ik vind de Mille een hele mooie fiets maar dan liever in de geheel matzwarte kleurstelling van 2001. (of was dat alleen voor de Mille R)
 
in de SP-2 is dit opgelost...oftwel het 2002 model...

VTR1000 heeft een paar vervelende eigenschappen, slecht gasrespons, rukkerig ed.

RSV mille rijdt heel makkelijk en mooi, absoluut geen gewenning voor nodig.

MMaar ik blijf bij de viercilinders
 
Ik vind de Mille een hele mooie fiets maar dan liever in de geheel matzwarte kleurstelling van 2001. (of was dat alleen voor de Mille R)
Deze dus (sorry voor de grote foto) ;)
miller2002.jpg
 
Zou ik zo als 21 jarig mannetje bij een dealer kunnen komen met het verhaal dat ik ff op een R6 wil rijden, geven ze mij dan zomaar zo\'n ding mee? :? (Heb nog nooit een proefrit gemaakt bij een dealer)

Gewoon doen, en ik verzeker je...het bevalt goed!! Ik ging er ook heen om te kijken en niet te kopen, maar een dag later (na een nacht slecht slapen) toch maar een proefrit gemaakt en een week later kon ik hem komen ophalen. Weet dus waar je aan begint, het is verslavend
 
Ik persoonlijk vindt de zithouding van een RSV helemaal niet verkeerd met mijn 1.82m. Kan lekker achter mijn kuippie wegkruipen enzo.
Ik twijfelde toendertijd tussen een R1 of een RSV en de RSV is toch net iets comfortabeler denk ik.
Het leukste is wel de trekkracht vanaf het midden gebied. Het enige probleem is dat je overal (dus ook daaraan) went. Pas als je weer op een viercilinder kruipt merk je het verschil. En andersom natuurlijk ook, je mist wel die agressieve trekkracht bovenin maar dat is echt een kwestie van rijstijl?

pic: \"laat ik hem ook maar mat-zwart maken....\" misschien is gewoon spuiten toch slimmer, in ieder geval een egaler resultaat denk ik :?
Groetjes aan de inwoners van Cochem dan maar heheheh... mooie boggies daaro!

 
Ik persoonlijk vindt de zithouding van een RSV helemaal niet verkeerd met mijn 1.82m. Kan lekker achter mijn kuippie wegkruipen enzo.
Ik twijfelde toendertijd tussen een R1 of een RSV en de RSV is toch net iets comfortabeler denk ik.
Het leukste is wel de trekkracht vanaf het midden gebied. Het enige probleem is dat je overal (dus ook daaraan) went. Pas als je weer op een viercilinder kruipt merk je het verschil. En andersom natuurlijk ook, je mist wel die agressieve trekkracht bovenin maar dat is echt een kwestie van rijstijl?

pic: \"laat ik hem ook maar mat-zwart maken....\" misschien is gewoon spuiten toch slimmer, in ieder geval een egaler resultaat denk ik :?
Groetjes aan de inwoners van Cochem dan maar heheheh... mooie boggies daaro!

Hoe vond jij hem rijden in vgl met de R1 pilliam? Iig een stukje comfortabeler en meer trekkracht in het middengebied... Vooral dat laatste lijkt me wel erg prettig, is ook de reden dat ik misschien voor de Mille ga ipv de R1 (of ik ga helemaal nergens voor en blijf bij deze Soes, is ook nog een zeer reele mogelijkheid) Zoals je kunt lezen in vraag en aanbod heb ik ook een R1\'tje 1998 op het oog, ipv een Mille 2000.

Heb jij overigens nog problemen met de inspuiting of zo? De Japanse fietsen hebben daar nog wel eens probleepjes mee, maar dat schijnt bij de Italianen niet zo problematisch te zijn. Of zijn er andere betrouwbaarheidsprobleempjes?

Overigens 2.0 heb jij je achterdemper wel eens versteld? Heb me laten vertellen dat iig bij sommige exemplaren de verstelling helemaal niets doet, standje 1 of standje 48 (of wat dan ook) is helemaal gelijk. Maar die dempers verschillen ook tussen b.v. R1\'s onderling...
 
Ga maar een keer naar de aprilia RSv experience in assen.Gratis rijden op een miele op het korte circuit.Echt geweldig!!!!!Als eigenaar van Mijn tweede miele inmiddels kan ik zeggen dat hij comfortabeler is dan een Duc 996 en een stuk meer karakter heeft dan een Honda SP1.Mijn miele heeft met dubbel carbon uitlaten 129pk a.h.w. en een middengebied dat superieur is aan alle andere V-twins superbikes.Ik heb ze allemaal proefgereden.Voor geluid zie filmpje schamperd op het forum.

groeten Gerard met een zwarte miele.
 
Ga maar een keer naar de aprilia RSv experience in assen.Gratis rijden op een miele op het korte circuit.Echt geweldig!!!!!Als eigenaar van Mijn tweede miele inmiddels kan ik zeggen dat hij comfortabeler is dan een Duc 996 en een stuk meer karakter heeft dan een Honda SP1.Mijn miele heeft met dubbel carbon uitlaten 129pk a.h.w. en een middengebied dat superieur is aan alle andere V-twins superbikes.Ik heb ze allemaal proefgereden.Voor geluid zie filmpje schamperd op het forum.

groeten Gerard met een zwarte miele.

Ik neem aan dat je bedoelt schamperd.mpg? (URL weggehaald ovv erg geschrokken Poohbeer)

Overigens wordt is er op aprilia.nl nog niets te zien over de RSV Mille-ervaring van volgend jaar. En de foto\'s van dit jaar staan er ook niet op, alleen die van 2000. Weet je zeker dat hij nog wordt gehouden? Ik kan me indenken dat die dagen alleen maar ter introductie van de motor werden gehouden, al weet ik absoluut niet wanneer de RSV nu is geintroduceerd (in Nederland).

Hoezo heb je overigens je tweede Mille? Is de eerste op onfortuinlijke wijze aan zijn eind gekomen of had je genoeg van de kleur?
 
Laatst bewerkt:
Na 2 1/2 jaar wou ik wel een nieuwe.2000 model was niet zo mooi. De kleurstelling van 2001 model vondt ik helemaal te gek. Binnen tien minuten had ik m\'n oude miele in geruild voor een nieuwe op de voorjaarsbeurs.Grote verschil:Kleur, trekkracht middengebied en de remmen zijn super!!!Als je aprilia nederland belt of een dealer bezoekt dan kunnen zij je wel helpen hoe het zit met die Aprilia expirience.Staat dan ook altijd in de motorbladen hoe je je moet inschrijven. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan