Aprilia RSV mille

mart@@

Rookie
19 jul 2003
3
0
Alphen a/d Rijn
Ik zoek een Aprilia RSV mille van het eerste type, bj 99, 2000
ik ben geinteresserd in zaken waar ik op moet letten bij aanschaf zoals zwakke plekken.
Verder wil ik graag ervaringen weten op het gebied van rijden en onderhoud
Hoe lang doe je met een ketting, banden, benzine verbruik.
Wat kost het onderhoud.
 
Onderhoud zijn normale prijzen en normale intervallen.
Prijzen van onderdelen zijn ook normaal (vrij hoog dus...).
Verbruik eig altijd 1:15 of je nou rustig rijdt of hard.
Ketting ong 15000km
Banden ong 7000km (BT010,012ss)

Maar het plan ligt er om mijne te verkopen dus als je geinteresseerd bent, stuur maar een mailtje.
full
 
heb sinds kort ook mijn TL1000s ingeruild tegen een '99 mille.

Heb er nu 3100 km mee gereden en geen probleem mee gehad. Benzineverbruik ergens tussen 1 op 15 en 1 op 18. (Dit was met de TL niet te halen)

De wegligging is een stuk beter als van de TLs.

Waar je op moet letten met kopen:
-De remschijven voor willen nog wel eens krom zijn.
-Vaak hebben ze een deukje in de achterbrug (Waar de uitlaat vlak neven de achterbrug loopt)
-Goed op de koppeling letten met testrijden. (platen willen wel eens verslijten)
-En de standaard dingen
 
Als ik de berichten tot nu toe goed begrijp is het dus een goede motor zonder noemenswaarde tekort komingen.
Zijn er dan helemaal geen trugroepacties of zo geweest.
Op een ander forum heb ik geleze dat de remblokken weleens vastliepen of ongelijkmatig afsleten.
Weet iemand daarvan?
Wie heeft er ervaring met een andere Eprom?
 
Heb hem pas 2 maanden en ik moet zeggen dat het een wereldfiets is, helemaal qua rijeigenschappen (sturen, remmen, vering).

Problemen moeten dus nog komen misschien......
 
Effe terug naar de zwakke plekken
'k heb een mille van '98 met Eprom. (zo gekocht)
Geen flauw idee hoe een originele loopt, maar ik vind die van mij nogal abrupt oppakken nadat je volledig van 't gas afgeweest bent (bv bij kleine rotondes, als er auto's voor je zitten.) Remedie niet langzaam rijden.

Verder was mijn startkoppeling bij 34000kg kapot (net uit garantie natuurlijk)
Was een tamelijk dure grap ~800 sneuro.
Nu zijn m'n schijven helaas krom (iemand nog een setje over????)

Mille is in iedergeval een stuk sneller dan een SP1, laatst getest op afsluitdijk, er nog niet volgas met 258 (op RSV teller) aanvoorbij (vlgs SP1 eigenaar ging hij al 267).

Zithoogte nog al hoog (kan m'n vriendin er gelukkig niet op weg)

Weinig mogelijkheid om bagage mee te nemen (naar bv 24uursrace of assen).
was zelfs op mijn vorige motor beter (Bakker GPZ1000RX)
Heb de duo steunen maar verwijderd, om hieraan een spin te bevestigen.

'k hoop dat je dr wat aan hebt
 
Terug
Bovenaan Onderaan