Aprilia RSV mille

ZX7R Tiger

MF'er
19 jun 2004
81
0
België
Hey motorfreaks,

Ik zou graag van jullie alle NADELEN van de RSV mille te weten komen.
Natuurlijk mag dit tegengesproken worden met VOORDELEN.

Is 10225€ veel voor een nieuwe rsv?

Laat jullie maar lekker gaan

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
 
€10225 voor een nieuwe RSV? Gelijk kopen! Of is 'ie van de vrachtwagen afgedonderd? Dan zitten er vast wel wat krasjes op.

Nadelen:
- remt ook bij lage snelheden sterk op de motor, dus wat nukkig rijden;
- euhm...
- nou ja vooruit: dankzij inspuiting niet het meest zuinige blok. Maar dat kennen we van wel meer motoren...

Voordelen:
- retebetrouwbaar
- remt ook bij hoge snelheden sterk op de motor: op de snelweg haast niet de voorrem inknijpen. Ik heb 14500km gedaan met mijn voorband en er zat nòg rondom profiel op (alleen niet zoveel meer).
- Fantastisch geluid, lekker rauw klinkend blok.
- zoevende voorremmen, mocht je ze toch eens goed aanspreken. Ook dat klinkt top.

Van welk bouwjaar is "de jouwe" eigenlijk?
 
en ik hoorde gisteren in de winkel dat ze moelijk 2de hands te verkopen zijn
maar vind het wel een heel mooie motor.
 
De zijstandaart is slecht motor staat veel te rechtop B|
En het smeersysteem vraagt veel gewennen.
Voor de rest is het een super motor stuurt goed klinkt goed helemaal top
:}
 
De zijstandaart is slecht motor staat veel te rechtop B|
En het smeersysteem vraagt veel gewennen.
Voor de rest is het een super motor stuurt goed klinkt goed helemaal top
:}

Aanvulling bij een niet opgemerkte lekkeband dus langzaam leeg lopend en hij staat een nacht staat de motor op de wip(lees omvallen) Heel erg kritiek!!!!
Remmen zijn mij net te (erg wennen)
laag toerental bokkerig
verbruik: niet zuinig!


Voor:
supersnel lekker op het achterwiel(als je er aan denkt staat ie al"heerlijk"
Sound:Super
Sturen:echt goed


Digi d-bord:ff het boek goed lezen.........(moeilijk hoor) ;)
 
Van 2004

Maar ik denk dat ik het 'addertje' heb gevonden.
Volgens mij zijn de prijzen ex btw. :?
Heb een mailtje naar de winkel gestuurd om zekerheid te hebben.
Idd, die standaard is erg onprettig (zie andere post), maar dat was het wel zo'n beetje. Het 2004-model ken ik niet echt, maar de adviesprijs is 16000 inc btw. Echter, da's nog altijd zo'n 13300 ex btw. Toch nog steeds prijsverschil. Ik zou zeker even met die vent babbelen, de RSV 04 is een eeerg mooie motor, en hij rijdt ook erg goed (neem ik aan).

Met een ietwat groter achtertandwiel rijdt een RSV bij lage toeren een stuk minder bokkig. Heb ik bij mijn '01 ook gedaan. Versnelt ook meteen weer wat beter. Let wel op dat het achtertandwiel een verzet van 1,5mm heeft, een vervangingstandwiel ligt dus over het algemeen 1,5mm te ver naar rechts.

De RSV '04 had een paar kleine kinderziektes, maar ik denk dat die er nu allemaal wel uit zijn. Zoek eens de thread op over "RSV 2004" oid, daar staat een hoop in.
 
enige nadeel van de nieuwe rsv vind ik de schakelbak, ik kom dan ook van een honda
anders gewoon super ding
niets van kinderziektes gemerkt
 
maar de adviesprijs is 16000 inc btw. Echter, da's nog altijd zo'n 13300 ex btw. Toch nog steeds prijsverschil. Ik zou zeker even met die vent babbelen, de RSV 04 is een eeerg mooie motor, en hij rijdt ook erg goed (neem ik aan).
Belgische prijs :?
 
iemand hier met een 2003 mille toevallig?

gister iemand gesproken met een gele vanalles van carbon erop standaard, echt een geweldige fiets! *D
 
'k heb een '04 en die prijs die je noemt is erg goedkoop.

Remmen op de motor vind ik erg meevallen met het '04 model. die is motorisch echt niet goed te vergelijken met de voorgaande modellen. rijd veeel soepeler. na wat modificaties (zie onder) totaal geen bokken meer.

nadelen: kinderziektes en standaard afstelling zoals je hem krijgt.
kinderziektes:
luchthappende koppeling -> hoesje mastercylinder lekprikken om het op te lossen
luchthappende achterrem -> modificatie aprilia
afbrekende knippelicht aanwijzer -> vervanging aprilia (gemodificeerd model)

verder heeft een ieder we wat individuele probleempjes, 'k lees wel eens over loszittende spiegels, en ik zelf heb water in mijn luchtdichte achterlicht unit gehad. wordt allemaal vlot en correct opgelost.

motorisch vinnik standaard erg tam.
open luchtfilter (€80), ander achtertandwiel (42tands->€45), uitschakelen van de flappervalve voor in het luchtkanaal (zelf doen), akra fullsystem (streetlegal -> €1800) en laten mappen (map3 race map), en opnieuw afstellen voor de betreffende uitlaat, (gratis door de dealer) doen je ogen openen. het word dat echt een beest. verder wordt 'ie af fabriek met een nogal veel te zachte voorvering afgeleverd. veervoorspanning een slag strakker zetten lost ook dit op.


al met al kost het nog wat extra investeringen om 't echte beest erin los te maken. verder weet ik eigenlijk geen nadelen. stuurt als een mes. rijd als een droom...
 
Terug
Bovenaan Onderaan