Aprilia Rsv Monster

king okkie 25

MF veteraan
18 nov 2003
8.233
60
47
N.O.P.
Bezoek site
Klinkt als een goed plan, ik volg het.
RSV loopt duidelijk lekkerder op een open demper. Gelukkig zijn er genoeg filmpje hoe je een Panigale demper moet coren.;)
 
Laatst bewerkt:

Tjokke84

Die hard MF'er
7 aug 2014
579
124
35
Reuver
Zo weer een vrijdagavond verder.
Wat heb ik nogal gedaan.

1. Hij staat op zijn geleende wielen 😋.

2. Het heeft een voorkant. Hier zit de ecu in verstopt. Die is gaan verhuizen vanuit de achterkant naar de voorkant ivm plaatsgebrek. Hiervoor zou de kabelboom wel verlengt moeten worden.

3. Voorgenomen om het subframe en voorframe in aluminium te laten maken. Dit om het gewicht op peil te houden en dat hij niet te zwaar gaat worden.

Nou foto’s zeggen meer dan woorden....

67E1C210-CB93-4757-8AF5-95E0E8C8A8AF.jpeg 299E6758-0B66-48C3-8D52-5BEC710BB95E.jpeg 4CCFE3E8-0577-4B58-BFA6-D72FB9C0E79D.jpeg 71CAD8E0-330B-4E53-AD7D-F7FD245E65BF.jpeg
 

Tjokke84

Die hard MF'er
7 aug 2014
579
124
35
Reuver
Zo eventjes in de garage geweest en even een begin gemaakt aan de uitlaat. Persoonlijk ben ik er tot nu toe best tevreden over. Dinsdag op het werk maar aflassen en kijken hoe we verder kunnen gaan. 58797AC5-DBEF-44B9-80AE-70D6B477AF3A.jpeg 2B7D5C3E-8A2E-4003-81E1-F0EEE847336B.jpeg 0C93CE8D-3D4E-4AE1-81F3-CF03B033FB4E.jpeg D312028B-0DBF-4408-B743-B79A1F698490.jpeg 2C7569C3-FCC3-41EF-A246-4B135108A02D.jpeg A8CC920E-52E0-4C82-B7D7-B4417677A71C.jpeg 06C95A7D-3B12-48FA-9147-6A654F4D2469.jpeg 2C124EBB-8509-4330-A8E4-9601F41BA90F.jpeg DDA70E82-D389-47EC-9069-E1D82446E7B4.jpeg B43BA671-2311-4FD5-BA62-C28B6821F322.jpeg
 

DRD

MF veteraan
5 jul 2007
1.123
12
29
omg. Breda
Buiten het ruwe uiterlijk, dat is gewoon kwestie van oefenen, moet je wel ff wat aandacht besteden aan de punten waar het lasmetaal niet is aangevloeid.
 

Tjokke84

Die hard MF'er
7 aug 2014
579
124
35
Reuver
Buiten het ruwe uiterlijk, dat is gewoon kwestie van oefenen, moet je wel ff wat aandacht besteden aan de punten waar het lasmetaal niet is aangevloeid.
Ik kreeg al te horen van diegene wat me erbij helpt dat ik constanter moet zijn met snelheid van de tors en toevoegen, al met al, ik vond het leuk om te doen!
 

Tjokke84

Die hard MF'er
7 aug 2014
579
124
35
Reuver
Hey mensen, ik kwam het volgende tegen op het net.
CF832D08-4C65-4C77-B0CE-B48EB751C149.jpeg 75247246-81A8-401B-842D-FC503585B877.jpeg E68689F9-5B44-40ED-BA27-AA83E558ADCE.jpeg Is r iemand bekend met dit type voorvork? Lijk me wel gaaf om het ook toe te passen op mijn huidig project fiets
 

Tjokke84

Die hard MF'er
7 aug 2014
579
124
35
Reuver
Weer wat verder gekomen vandaag, echter weer een vraagstuk tegen gekomen. Hoe ga ik de uitlaatlijn van de achterste cilinder laten lopen???
Iemand een idee? 0EA8CF23-222C-4B27-888D-005CF3AAAE84.jpeg E9161B7A-7016-43AA-978C-53BD7B420D27.jpeg A6AA6EAC-E144-49B2-913E-FCE84E52C7D8.jpeg E808A586-29BD-49B1-9C60-9BE65EAB9FFD.jpeg
 

Hubertje

MF veteraan
14 dec 2011
3.886
166
32
Omhoog onder de kont, dan met een bocht weer omlaag naar de demper.

Of 999 style, gewoon direct maar kleinere diameter dan de andere.
 

Tjokke84

Die hard MF'er
7 aug 2014
579
124
35
Reuver
Omhoog onder de kont, dan met een bocht weer omlaag naar de demper.

Of 999 style, gewoon direct maar kleinere diameter dan de andere.
Hoeveel kleiner zou ik dan moeten gaan in de 999 style?

En de bocht onder de kont in grotere diameter of dezelfde?
 

fighterfeytel

Die hard MF'er
21 okt 2008
998
2
40
yerseke
Google eens op afbeeldingen wat betreft de 2 cilinder uitlaatpijp.
Denk dat je met de achterste pijp moet proberen om dezelfde lengte en bochten zien te creëren , die samen laten komen aan de onderzijde van het blok.
Dan van daaruit een iets grotere diameter naar de plaats waar jij je demper wilt.
Goede tip is https://www.motor-forum.nl/threads/beemer-fighter-deeeeeeeel-3.383513/doorspitten
En vooral blijven lassen;)(enige manier om te leren)
 

Tjokke84

Die hard MF'er
7 aug 2014
579
124
35
Reuver
Google eens op afbeeldingen wat betreft de 2 cilinder uitlaatpijp.
Denk dat je met de achterste pijp moet proberen om dezelfde lengte en bochten zien te creëren , die samen laten komen aan de onderzijde van het blok.
Dan van daaruit een iets grotere diameter naar de plaats waar jij je demper wilt.
Goede tip is https://www.motor-forum.nl/threads/beemer-fighter-deeeeeeeel-3.383513/doorspitten
En vooral blijven lassen;)(enige manier om te leren)
Zelf zit ik te denken om het net als een panigale zo’n kontverwarmer te maken. Ik ben er alleen nog niet uit hoe ik het laat lopen onder de kont door. Morgen maar weer eens maantjes gaan zagen.... ps je link doet het niet.