Aprilia Rsv Monster

ehm, hulde voor de creativiteit, maar denk je niet dat een zelfgemaakte brandstoftank naar een bloedhete uitlaatbocht in het pad van opspattend wegvuil niet een heel klein beetje een slecht idee is? Zullen denk ik ook nog de nodige slangetjes en kabels naartoe gaan?
 
Ik denk dat het wel moet kunnen eigenlijk. Het tankje zit gelukkig voor de uitlaat dus vangt wel rijwind, en er loopt steeds "koude" brandstof in uit de grote tank. Die uitlaat is wel heet, heb je helemaal gelijk in, maar die warmte waait aardig naar achter tijdens het rijden. Wat betreft leidingen en kabels staat alles wel op de plaatjes. Valt mee dan. Er moet wat stroom naartoe en een drukleiding van weg naar je injectoren. En aan de achterkant zit een nippel voor de aanvoer van brandstof uit de grote tank, die wil je alleen zo hoog mogelijk hebben denk ik zodat dat tankje altijd mooi vol staat en de brandstofpomp geen lucht kan pakken.
De retourleiding vanaf de injectoren kan gewoon terug naar de grote tank :t

En zeker een creatieve oplossing!
 
Ik denk dat het wel moet kunnen eigenlijk. Het tankje zit gelukkig voor de uitlaat dus vangt wel rijwind, en er loopt steeds "koude" brandstof in uit de grote tank. Die uitlaat is wel heet, heb je helemaal gelijk in, maar die warmte waait aardig naar achter tijdens het rijden. Wat betreft leidingen en kabels staat alles wel op de plaatjes. Valt mee dan. Er moet wat stroom naartoe en een drukleiding van weg naar je injectoren. En aan de achterkant zit een nippel voor de aanvoer van brandstof uit de grote tank, die wil je alleen zo hoog mogelijk hebben denk ik zodat dat tankje altijd mooi vol staat en de brandstofpomp geen lucht kan pakken.
De retourleiding vanaf de injectoren kan gewoon terug naar de grote tank :t

En zeker een creatieve oplossing!


Dit is geheel het idee erachter, tankje ga ik wel bekleden met warmte werend material zodat het tankje zo min mogelijk stalingswarmte opneemt van de overige delen.
 
als jou tankje open scheurt door een crash of doordat je iets kleins raakt dan heb jij een probleem.
 
Begrijp deze oplossing ook niet zo.. niet erg logisch.

Deze oplossing is gekomen doordat er geen pomp in de hoofdtank mogelijk is.
Hierdoor heb ik dus voor een alternatief moeten kijken.
 
als jou tankje open scheurt door een crash of doordat je iets kleins raakt dan heb jij een probleem.

Dat heb je bij elke tank, dit tankje is gemaakt van 2mm rvs, daarbij is het eerst de oliekoeler het haasje bij een mogelijke impack omdat hij ervoor zit.
 
Deze oplossing is gekomen doordat er geen pomp in de hoofdtank mogelijk is.
Hierdoor heb ik dus voor een alternatief moeten kijken.
Ik hoop echt dat je geen last krijgt met bijvoorbeeld kokende benzine.. Zelf had ik het eerder gezocht in een pomp die extern ook goed functioneert. Eventueel in de (zelfbouw, race achtige) airbox monteren, zou een vrij compacte installatie geven. Hopelijk is het niet nodig.. maar das misschien een plan B...
 
Ik hoop echt dat je geen last krijgt met bijvoorbeeld kokende benzine.. Zelf had ik het eerder gezocht in een pomp die extern ook goed functioneert. Eventueel in de (zelfbouw, race achtige) airbox monteren, zou een vrij compacte installatie geven. Hopelijk is het niet nodig.. maar das misschien een plan B...

Plan b heb ik ook overwogen, maar bij een externe pomp kom je uit op een pomp voor auto’s, die zijn nog groter en al helemaal niet weg te werken.
 

Bijlagen

  • 17CABC47-E952-45D0-99B7-FD7B64A6F556.jpeg
    17CABC47-E952-45D0-99B7-FD7B64A6F556.jpeg
    45,2 KB · Weergaven: 36
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Terug
Bovenaan Onderaan