Bougies zijn goed maar kurkdroog (wat duidt op geen brandstof aanvoer)
Geheugen uitgelezen en die geeft geen foutcodes aan. (behalve open loop fuel injection, wat denk ik zo is vanwege mapping 2 op de ecu, voor open dempers)
De pomp is goed, de drukregelaar heb ik er net afgehad en die gaat bij 3 bar netjes open.
Hoi Marten. Kijk eens op het ARA forum. Aprilia Riders.nl. Er zit daar heel veel kennis en iedereen helpt elkaar als het even kan. Succes met het oplossen van je probleem.
volgens mij is zo'n ddrukregelaar niets anders dan een vacuum gestuurd klepje met een membraan er in, als de membraan lek is komt er benzine uit dat kleine dunne slangetje, dat mag dus niet...
kijk maar waar dat kleine slangetje naar toe gaat, waarschijnlijk naar het inlaat-traject achter de gasklep, en hoort idd geen geluid te maken
verder nog dit:
- als de drukregelaar nog goed is maar het vacuum slangetje los hangt staat zelfs bij stationair draaien maximale pompdruk op je brandstof leiding ( bij stationair draaien heb je veel vacuum, die hoort gebruikt te worden om de B-druk naar beneden te brengen)
Via een loshangende vacuumleiding wordt ook weer ongemeten valse lucht aangezogen.
Kortom: de gehele mengselvorming wordt verziekt.
- als de drukregelaar kapot is maar het vacuumslangetje is gewoon wel aangesloten dan kan de B-druk ook niet goed worden afgeregeld naar beneden (gevolg: te rijk) bovendien kan er langs het lekkende membraan in de drukregelaar on geregeld B worden aangezogen door die vacuumeleing heen! (gevolg: veeeel te rijk!)
Uhm ff over je benzine pomp. Hoe heb je hem getest? Gewoon benzine erdoor laten lopen? Of ook tegendruk gegeven met bijv je duim op de uitgang zetten of slang goed dicht knellen?
Een kapotte pomp kan nog wel de kracht hebben om onbelast vloeistof te verplaatsen.
Heb je het storingsgeheugen al uitgelezen? Zo niet, waarom begin je daar niet mee in plaats van 23865410 nutteloze test uit te voeren? Als je er geen verstand van hebt, bel dan iemand die dat wel heeft.