Aprilia RSV1000R problemen?

TommySV

Rookie
23 jun 2006
5
0
Aarschot
Hallo,

Ik overweeg mijn Suzuki SV1000S in te ruilen voor een nieuwe overjaarse RSV1000R model 2004 of 2005. In allerlei topics lees ik problemen met lucht in leidingen van de koppeling en achterem, en injectieproblemen voor model 2004(software update nodig?)

Mijn vraag is wat nu de concrete oplossingen hiervoor zijn. Ik lees in de ellenlange topics veel dingen maar zie tussen het bos de bomen niet meer.

Ik wil deze moto gebruiken voor woon-werkverkeer en vakanties, doe zo'n 30000km per jaar en vraag me af of die RSV even betrouwbaar is als mijn suzuki.

Alvast bedankt!
Tom
 
Is idd een uitgebreid topic, maar dat bedoel ik nu net met door het bos de bomen niet meer zien... (114 pagina's!). De bedoeling van dit topic is om de technische problemen en oplossingen samen te zetten voor mensen zoals ik die de aankoop van een RSV overwegen...

Oh ja verbruikscijfers zijn ook interessant...
 
Prima fiets de 2004..

FF oplettten dat:
De achtervork is vervangen
Olie tank wil nog wel eens scheuren
Dashboard kan stukgaan
dan schijnen er problemen te zijn met lucht in de koppeling(zelf bij alletwee mijn 04 fietsen nog nooit gehad)
Slechte achterrem ( heb ik ook van horen zeggen)

Map2 activeren en sportpijpen eronder zetten dat MOET anders loopt hij als een emmer
 
Laatst bewerkt:
Prima fiets de 2004..

FF oplettten dat:
De achtervork is vervangen
Olie tank wil nog wel eens scheuren
Dashboard kan stukgaan
dan schijnen er problemen te zijn met lucht in de koppeling(zelf bij alletwee mijn 04 fietsen nog nooit gehad)
Slechte achterrem ( heb ik ook van horen zeggen)

Map2 activeren en sportpijpen eronder zetten dat MOET anders loopt hij als een emmer

Dus gewoon een 2005 kopen *O*
 
Wat is er mis met de achterbrug en hoe zie je dat deze vervangen is? Wat bedoel je met map2, kun je dit zelf instellen of moet dit door de dealer gebeuren?

Zijn er met model 2005 minder problemen dan? De dealer waar ik een RSV zoek te kopen heeft nog een grijze model 2004 staan en een rode 2005, deze laatste is wel 1000euro duurder. Ik ga er morgen eens langsgaan om te horen of hij deze problemen erkent en of deze dus makkelijk onder garantie vervangen worden.

Probleem is misschien wel dat hier in België de invoerder veranderd is (was vroeger RAD en is nu de Nederlandse importeur geworden) Ik weet niet of dit gevolgende heeft voor de garantie. De overjaarse modellen zijn dus nog afkomstig van RAD maar die zijn met aprilia gestopt. Hoedanook is de dealer verplicht 2 jaar garantie te geven op een nieuwe motor, wat hij over de telefoon ook vermeld heeft te doen.
 
Wat is er mis met de achterbrug en hoe zie je dat deze vervangen is? Wat bedoel je met map2, kun je dit zelf instellen of moet dit door de dealer gebeuren?

Zijn er met model 2005 minder problemen dan? De dealer waar ik een RSV zoek te kopen heeft nog een grijze model 2004 staan en een rode 2005, deze laatste is wel 1000euro duurder. Ik ga er morgen eens langsgaan om te horen of hij deze problemen erkent en of deze dus makkelijk onder garantie vervangen worden.

Probleem is misschien wel dat hier in België de invoerder veranderd is (was vroeger RAD en is nu de Nederlandse importeur geworden) Ik weet niet of dit gevolgende heeft voor de garantie. De overjaarse modellen zijn dus nog afkomstig van RAD maar die zijn met aprilia gestopt. Hoedanook is de dealer verplicht 2 jaar garantie te geven op een nieuwe motor, wat hij over de telefoon ook vermeld heeft te doen.


Als de fiets nog bij de dealer staat dan is de achterbrug zo goed als zeker al vervangen..

Map 2 zit al in de motorfiets moet alleen geactiveerd worden door de dealer als je er open pijpen op zet..2 min werk
 
Ben vorige zaterdag gaan kijken en zo'n RSV ziet er echt wel super uit! Ga mijn financiën nog eens nakijken en waarschijnlijk ben ik binnenkort dus aprilia eigenaar. Zal de nodige fotootjes posten dan. Wel jammer dat ze maar 4000euro voor mijn SV1000S in overname geven :-( Dus ga wel zelf verkopen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan