Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Hallo mannen,

Vanmorgen is mijn rn22 R1 verkocht en ik wil al heel lang een RSV4 Factory.

Na in 09 en 10 3 kapotte RSV4 blokken van dichtbij gezien te hebben op de werkbank bij mijn motorzaak was ik lang afgeschrikt, maar wil er nu toch eentje aanschaffen. Deze blokken zijn op het circuit geknapt en de fietsen waren door hun nieuw aangekocht.

Ik ben dus reeds op de hoogte van de knappende drijfstang problemen en de problemen met de versnellingbak tandwielen.

Nu weet ik ook, dat er destijds terugroepacties voor modificaties en zelfs blok wissels geweest zijn.

Ik heb budget voor een 09-10 model en heb er 2 op het oog. Zijn beide geïmporteerd uit DE.

2009 Factory with 21.xxxkm
ZD4RK000498000087
*01929*

2010 Factory with 41.xxxkm
ZD4RK0006A8001830
*06623*

Beide klinken mechanisch goed.

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Mvg,

Daniello
 
Hallo mannen,

Vanmorgen is mijn rn22 R1 verkocht en ik wil al heel lang een RSV4 Factory.

Na in 09 en 10 3 kapotte RSV4 blokken van dichtbij gezien te hebben op de werkbank bij mijn motorzaak was ik lang afgeschrikt, maar wil er nu toch eentje aanschaffen. Deze blokken zijn op het circuit geknapt en de fietsen waren door hun nieuw aangekocht.

Ik ben dus reeds op de hoogte van de knappende drijfstang problemen en de problemen met de versnellingbak tandwielen.

Nu weet ik ook, dat er destijds terugroepacties voor modificaties en zelfs blok wissels geweest zijn.

Ik heb budget voor een 09-10 model en heb er 2 op het oog. Zijn beide geïmporteerd uit DE.

2009 Factory with 21.xxxkm
ZD4RK000498000087
*01929*

2010 Factory with 41.xxxkm
ZD4RK0006A8001830
*06623*

Beide klinken mechanisch goed.

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Mvg,

Daniello

Volg ik even, zit met hetzelfde dilemma 😂 en wilde zojuist eenzelfde bericht plaatsen 😅
 
Bij de Factory zijn er geen drijfstangproblemen geweest.

Ik heb zelf een 2009 model Factory gehad en daar een aantal jaar probleemloos mee gereden. Ook veel circuitkilometers. En zo ken ik er meer, in ieder geval veel meer dan RSV4's met problemen.
 
Hallo mannen,

Vanmorgen is mijn rn22 R1 verkocht en ik wil al heel lang een RSV4 Factory.

Na in 09 en 10 3 kapotte RSV4 blokken van dichtbij gezien te hebben op de werkbank bij mijn motorzaak was ik lang afgeschrikt, maar wil er nu toch eentje aanschaffen. Deze blokken zijn op het circuit geknapt en de fietsen waren door hun nieuw aangekocht.

Ik ben dus reeds op de hoogte van de knappende drijfstang problemen en de problemen met de versnellingbak tandwielen.

Nu weet ik ook, dat er destijds terugroepacties voor modificaties en zelfs blok wissels geweest zijn.

Ik heb budget voor een 09-10 model en heb er 2 op het oog. Zijn beide geïmporteerd uit DE.

2009 Factory with 21.xxxkm
ZD4RK000498000087
*01929*

2010 Factory with 41.xxxkm
ZD4RK0006A8001830
*06623*

Beide klinken mechanisch goed.

Wie kan mij hier meer over vertellen?

Mvg,

Daniello
Je kan het ook zo bekijken: De motoren zijn 10 en 11 jaar oud. Als ze hadden geploft, dan hadden ze dat toch allang al gedaan?

Ik race al 2,5 jaar op een rsv4 uit 2009 en (mits je hem goed onderhoud) deze is redelijk bulletproof.
 
Goed om te horen mannen.

Ik had er wel bij moeten vermelden dat de gepofte blokken toch echt Factory modellen waren.

En ja, inmiddels hadden ze wellicht reeds de geest kunnen geven. Maar hoe is met deze fietsen gereden?

Morgen ga ik er 2 bezichtigen en dan zien we verder.
 
vandaag stond ik stil bij een benzinepomp omdat de motor niet meer wilde starten na het tanken. gelukkig dichtbij huis, dus er kon snel iemand komen met startkabels. die erop en start in 1x.
Nu denk ik dat de accu gewoon op is. (moet nog even nameten of het niet de dynamo is).

wat is de beste accu om er terug in te doen?
gewoon de originele kopen? of hebben jullie ervaring met een betere?

thanks!
 
Goed om te horen mannen.

Ik had er wel bij moeten vermelden dat de gepofte blokken toch echt Factory modellen waren.

En ja, inmiddels hadden ze wellicht reeds de geest kunnen geven. Maar hoe is met deze fietsen gereden?

Morgen ga ik er 2 bezichtigen en dan zien we verder.

Ik ben benieuwd naar je ervaring! Ga zelf pas na de vakantie waarschijnlijk kijken, nu nog een beetje aan het oriënteren..
 
Rijd nu een tijdje een Factory en los van nieuwe NKS niks mee aan de hand. En dan geef ik em behoorlijk op z'n donder. Kmstand 30k. Onderhoud niet op bezuinigd.
 
Het is de 2009 Factory met 21.xxxkm geworden. Klonk motorisch goed, geen rare bijgeluiden koud als warm, als intrekken/lossen koppeling.

Optisch ook nog erg netjes.
 

Bijlagen

  • IMG_20210719_221710.jpg
    IMG_20210719_221710.jpg
    193,3 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Deze heeft al wel de donkere koppelingsdeksel. Dacht dat alle '09 modellen de bronzen variant hadden. Maar heel nice hoor! Voor straat of circuit?
 
Dit was mijn 2009 in 2015. ;)

DSC_0223a.jpg
DSC_0252a.jpg

Op AlieExpress verkopen ze GB Racing beschermkappen voor het blok.. Made in Britain staat er ook nog op. :+
Zag ook geen verschil met de originele die ik daarvoor op mijn ZX-10R had. :)
 
Deze heeft al wel de donkere koppelingsdeksel. Dacht dat alle '09 modellen de bronzen variant hadden. Maar heel nice hoor! Voor straat of circuit?
Voor straatgebruik, vooral de Eifel richting en rondom de Nurbergring als hij buiten komt.

Koppeling zijde is de deksel idd zwart, de andere zijde is brons.
 
Gisteren de eerste ronde Eifel gemaakt met de Appie.

1626777426550.jpg


Heerlijke stuurfiets, maar wat een lange overbrenging zeg! En bokken onder de 4k toeren. Na controle nog de standaard 16/40. Ik had me al even ingelezen en heb een 15/44 besteld, met bijpassende iets langere ketting. Zou mij dat te kort zijn, koop ik evt een 42er tandwiel.

Vandaag gelijk even de kappen eraf gehaald voor een grote poetsbeurt en om wat te hobbien. Het was nog steeds een rampomgeving in de Eifel, dus her en der lag nog nattigheid/modder, de motor zag eruit als een varken.
IMG_20210721_171111.jpg

IMG_20210721_154045.jpg

IMG_20210721_210642.jpg

IMG_20210721_173955.jpg

IMG_20210721_201955.jpg

IMG_20210721_201752.jpg
IMG_20210721_184334.jpg
IMG_20210721_212601.jpg

Morgen verder met polijstwerk.

Trouwens, ik zou wel eens willen weten welke mapping er (überhaupt) geupload is in mijn ECU en deze evt laten afstellen. Ik zit in Zuid Limburg, iemand een goed adres hiervoor. Wellicht 'de Zwart' motoren in Weert?
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb je het blok bij je voortandwiel zo schoon gekregen? Busje remmenreiniger? En netjes ook die ontluchting/overloop buisjes vanaf onderzijde de tank. De mijne zijn ook uitgehard en aan vervanging toe. Waar heb je ze gehaald?

Benieuwd naar je ervaring met de 15/44 of 42. Laat even weten wat het geworden is!
 
Gisteren de eerste ronde Eifel gemaakt met de Appie.

Bekijk bijlage 1657063

Heerlijke stuurfiets, maar wat een lange overbrenging zeg! En bokken onder de 4k toeren. Na controle nog de standaard 16/40. Ik had me al even ingelezen en heb een 15/44 besteld, met bijpassende iets langere ketting. Zou mij dat te kort zijn, koop ik evt een 42er tandwiel.

Vandaag gelijk even de kappen eraf gehaald voor een grote poetsbeurt en om wat te hobbien. Het was nog steeds een rampomgeving in de Eifel, dus her en der lag nog nattigheid/modder, de motor zag eruit als een varken. Bekijk bijlage 1657057
Bekijk bijlage 1657049
Bekijk bijlage 1657060
Bekijk bijlage 1657052
Bekijk bijlage 1657062
Bekijk bijlage 1657053Bekijk bijlage 1657054Bekijk bijlage 1657056
Morgen verder met polijstwerk.

Trouwens, ik zou wel eens willen weten welke mapping er (überhaupt) geupload is in mijn ECU en deze evt laten afstellen. Ik zit in Zuid Limburg, iemand een goed adres hiervoor. Wellicht 'de Zwart' motoren in Weert?
15/44 gebruik ik op mijn racer ook, werkt perfect. Top snelheid zal dan ergens rond de 280 liggen oid, zover kom ik (helaas) niet op Assen en Zandvoort. Mapping zou je zelf uit kunnen lezen. Met een OBD-kabel van het juiste type en een verloop naar usb kan je hem zo aansluiten op je laptop. Met guzzidiag kan je hem dan zo uitlezen, en eventueel een nieuwe mapping laden. Als je de akra race map erin hebt, dan staat er race op je dash. Als je google op guzzidiag en aprilia kom je een heel eind.😁
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb je het blok bij je voortandwiel zo schoon gekregen? Busje remmenreiniger? En netjes ook die ontluchting/overloop buisjes vanaf onderzijde de tank. De mijne zijn ook uitgehard en aan vervanging toe. Waar heb je ze gehaald?

Benieuwd naar je ervaring met de 15/44 of 42. Laat even weten wat het geworden is!
Nee geen remreiniger, had wel gekunt. Ik gebruik al sinds jaar en dag de gele Dasty van de Wibra voor dit soort klusjes. Eerst met een oude schroevendraaier de dikke prut weghalen en erna met een bokkepoot, dat werkt het allerbeste.

Slang is een siliconen variant, ik heb een zak met allerlei maten en soorten slangetjes door de jaren heen verzamelt. Dit was ook weer een overblijfsel van iets en meen dat deze ooit eens van eBay afkomstig was.

Ik zal nog feedback geven over de 15/44 combo.
 
Laatst bewerkt:
15/44 gebruik ik op mijn racer ook, werkt perfect. Top snelheid zal dan ergens rond de 280 liggen oid, zover kom ik (helaas) niet op Assen en Zandvoort. Mapping zou je zelf uit kunnen lezen. Met een OBD-kabel van het juiste type en een verloop naar usb kan je hem zo aansluiten op je laptop. Met guzzidiag kan je hem dan zo uitlezen, en eventueel een nieuwe mapping laden. Als je de akra race map erin hebt, dan staat er race op je dash. Als je google op guzzidiag en aprilia kom je een heel eind.😁

OK, thnx voor de tip.

Ik ben ook al een tijdje lid van dat forum en zal een in het topic welke je stuurde gaan neuzen.

Er staat nergens iets van een indicatie in mijn dash, dat er een 'race' mapping in geladen zit.
 
Laatst bewerkt:
OK, thnx voor de tip.

Ik ben ook al een tijdje lid van dat forum en zal een in het topic welke je stuurde gaan neuzen.

Er staat nergens iets van een indicatie in mijn dash, dat er een 'race' mapping in geladen zit.
dan zul je nog met de originele mapping rond rijden. Bij mij staat er wel duidelijk "race" in het schermpje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan