Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Laat maar t.z.t. weten. Ik ben er ook nog niet over uit. Maar er zit wel verschil tussen een 2008+ R7 en mijn RSV4 EF... In alles (ook qua prijs) 😅
weet ik ;)
Maar het liefst blijf ik nog even op een 600 rijden. dus zoek ik een full option R6 deze winter. maar als er niet wordt aangeboden wat ik zoek, dan ga ik kijken naar een RSV4. en daar hoort inderdaad een hoger budget bij :9
 
Hey allemaal!

Zijn er nog liefhebbers die op het punt staan om hun italiaanse schoonheid te willen gaan verkopen??
Ben op zoek naar een strakke en frisse aprc versie (straatfiets).

Bvd!!
Tja..........., geen idee wat je budget is?
Mijn 2020 Factory 1100 komt misschien te koop, zit echter gezien de uitvoering nogal een stevig prijsje aan. 🤑
Goldchain.jpg
Goud wat er blinkt..jpg
Perfecte pasvorm.jpeg
 
Ik mag hier ook wel even spammen?
De RSV4 gaat de deur uit wegens aanschaf van een andere motor.
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    60,9 KB · Weergaven: 31
Ja moeilijk te vinden. Heb een nieuwe Tuono besteld. Word Maart 2022 afgeleverd. Zo mooie gouden zal wel mooi staan.
 

Bijlagen

  • 3D4918C4-C84B-44BC-9B4B-C679B76161BD.jpeg
    3D4918C4-C84B-44BC-9B4B-C679B76161BD.jpeg
    182,5 KB · Weergaven: 37
Als je er niet mee het circuit op gaat kun je jouw velgen goud laten spuiten/ poedercoaten, is veel goedkoper en voor straat prima.
Helemaal mee eens.
Gewichtsverschil is iets van 3,2 kilo tussen standaard Tuono velgen en de Factory forged velgen. Is voelbaar met (hard/snel) insturen maar zeker op de Tuono, vanwege brede stuur, is het de vraag of je daarvoor €1200,- + moet uitgeven?

Rotobox velgen zijn niet heel veel lichter trouwens, wél mooierder. :Y
 
Tip voor iedereen die z'n Appie in de winter onderhoudt: check de tank drains op verstopping. Ik heb onlangs de complete brandstof unit gereviseerd (pomp, filter, filterzakje, nieuwe stekkers, nieuwe leidingen en betere slangklemmen, alles grondig schoon) en kwam er achter dat de voorste van de twee drains aan de linkerkant van de tank zo vol zat met water en troep dat 'ie vastzat en bij het losdraaien afbrak. Uitgeboord en daar kwam me daar een partij troep en water uit... amai.

Aanleiding was een disconnected ECU dashboard error; en de oorzaak daarvan was niet eens de corrosie in de brandstofpomp unit (volgens sommige fora staat de computer geschakeld met de fuel pump) maar een gecorrodeerd injectorrelais (nummer 33) in het kontje -als je achter de motor staat aan de linkerkant achter de accu-. Brandstoffilter kwam ook zwarte vloeistof uit, zo vies, en het brandstof filter zakje onder de pomp was ook niet schoon meer te noemen. Nu is mijn Factory niet de jongste meer ('09) maar het kan geen kwaad om zo af en toe eens de filters te vervangen :D

Overigens zegt Goedhart dat er officieel geen los nieuw brandstof filter bestaat (ze adviseren in plaats daarvan een nieuwe pomp-unit á € 1000,-), maar als je gewoon een Mahle KL145 bestelt is dat de juiste. Succes met winterklussen!
 
Het winteronderhoud vordert gestaag. Nieuwe koplampunit (want doorgebrande lampen) met alles LED van fatsoenlijke kwaliteit; nieuwe ketting/tandwielen, revisie stuurdemper en achtershock (+nieuwe veer). Nieuwe lagers bij de schokbreker+dogbone+teflon washers (AP UK setje). Kwam er ook achter dat mijn radiator lek is. Dus ook maar nagenoeg nieuwe tweedehands besteld (krengen zijn nieuw niet te betalen), nieuwe KV, olie dan ook maar gelijk weer meepakken. Het houdt je van de straat!

IMG_5229.JPG
 
Het winteronderhoud vordert gestaag. Nieuwe koplampunit (want doorgebrande lampen) met alles LED van fatsoenlijke kwaliteit; nieuwe ketting/tandwielen, revisie stuurdemper en achtershock (+nieuwe veer). Nieuwe lagers bij de schokbreker+dogbone+teflon washers (AP UK setje). Kwam er ook achter dat mijn radiator lek is. Dus ook maar nagenoeg nieuwe tweedehands besteld (krengen zijn nieuw niet te betalen), nieuwe KV, olie dan ook maar gelijk weer meepakken. Het houdt je van de straat!

Bekijk bijlage 1722295

Super gaaf dat je dat allemaal zelf kunt. Daar ben ik wel jaloers op
 
Super gaaf dat je dat allemaal zelf kunt. Daar ben ik wel jaloers op
Dacht dat jij ook van het sleutelen was?

Het is met de juiste mensen om je heen, boerenverstand en Google geen hogere wiskunde ;) Revisie shock en stuurdemper doe / kan ik niet zelf, die breng ik weg. Ook een Healtech exhaust valve killer erop gezet kijken wat dat doet bij lage toeren O-) ... paar tientjes bij Bolski.
 
Dacht dat jij ook van het sleutelen was?

Het is met de juiste mensen om je heen, boerenverstand en Google geen hogere wiskunde ;) Revisie shock en stuurdemper doe / kan ik niet zelf, die breng ik weg. Ook een Healtech exhaust valve killer erop gezet kijken wat dat doet bij lage toeren O-) ... paar tientjes bij Bolski.

Ik doe een aantal dingen zelf, maar echt in de lijn van: olie verversen, filter, ketting, rem- schakelaar monteren, etc. Vorige winter zijn de kleppen gesteld en moest het titanium uitlaatsysteem worden gemaakt, dat laat ik echt door RN doen, haha
 
Goedenavond, Is RN motoren een beetje betaalbaar? Ze zeggen er weinig over pas als je een afspraak maakt en ze een inspectie doen krijg je een indicatie. Dat snap ik maar 2K voor een beurt is mij te veel geld......

Geloof dat er voor de 40K beurt 11 uur staat volgens het Aprilia service manuel? ☹️

Gr. Pim
 
Wat moet er gebeuren dan? Kleppen, olie, filters, bougies, remvloeistof, remblokken, KV dat soort werk?
Al met al ben je al snel een dag bezig...
 
Goedenavond, Is RN motoren een beetje betaalbaar? Ze zeggen er weinig over pas als je een afspraak maakt en ze een inspectie doen krijg je een indicatie. Dat snap ik maar 2K voor een beurt is mij te veel geld......

Geloof dat er voor de 40K beurt 11 uur staat volgens het Aprilia service manuel? ☹️

Gr. Pim

Iets meer context graag. Wat moet er (zoals hierboven al gezegd wordt) gebeuren?
Ik ga uitsluitend naar RN; ik kom uit Brabant. Ik vind ze de beste! En nee, ze geven nooit van te voren een prijs. Ze kijken wat er moet gebeuren en handelen daarna.
 
Nieuwe (2e hands) radiator binnen. Komt van een '16 RSV4 RF. Exact hetzelfde als de '09. Enige verschil is het expansievaatje, die is heel anders vanwege ander kuipwerk. Weer een stapje verder. Nog steeds wachtend op nieuwe koplampunit, undertray en gelijk even beschermkapje / hitteschild besteld. Nu shock en stuurdemper wegbrengen voor revisie en een nieuwe veer op de shock.

Doe ik iemand een plezier met twee werkende koelfans? Heb ze over (1 zonder stekker). Zie MP.

IMG_5404.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan