Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Oliefilter: origineel
Luchtfilter: BMC, werd destijds ook door Apria als aftermarket filter geadviseerd. Sluit ook beter af in de airbox.
Olie: Motul 7100 15W50
Remvloeistof: Motul RBF660 of RBF700
Remblokken: Brembo

Advies: haal het bij een motorzaak die ervaring heeft met de RSV4's....
Merci voor de snelle reactie!
Ps Kom uit Zuid limburg, en de meest nabije Dealer is voor mij in Tongeren, België. Prima zaak!
 
Hangt ook van het bouwjaar af toch? :)
Jazeker. 2010 = 15W50. 2011 en hoger en altijd 5W40 Motul 300V ivm modificatie oliepomp etc.
Heb je al stator problemen gehad?
Iemand anders hier? Ben ik erg benieuwd naar. Zo ja wat voor merk stator en vliegwiel, spanningsregelaar, accu zit er nu in?
Nog andere issues qua blok als we toch bezig zijn 🤫😋.
Vanaf 2011 dacht ik een ander vliegwiel en stator die minder hitte konden hebben omdat het vliegwiel lichter is en van een andere fabrikant. 2013 is dit opgelost? Iemand? Sleutel ze en keihard genieten van onze geweldige RSV4 met de mooiste soundtrack die er is......
 
Motul 300V is een top olie, je moet de olie alleen vaker verversen en regelmatig het blok flushen. Het is namelijk een race olie met minder reinigende dopes... vandaar dat voor normaal gebruik een 7100 (ook een volsyntheet van Motul) handiger is.
 
Goedeavond Appie rijders ,

Ik zoek een rechter clip-on voor een 2010 rvs4 . 51mm
60 mm Akra carbon demper zou eventueel ook welkom zijn .

Fijne avond

mvg. Henk
 
Motul 300V is een top olie, je moet de olie alleen vaker verversen en regelmatig het blok flushen. Het is namelijk een race olie met minder reinigende dopes... vandaar dat voor normaal gebruik een 7100 (ook een volsyntheet van Motul) handiger is.
Iedere 700-800km komt er nieuwe op
 
Volgende week 300V. In de BMW dan.
Had sinds vorig jaar 7100 (reeds 3-4x ververst) en daarvoor Valvoline van bij de Action voor vier jaar. :P

In de 2009 RSV4 had ik een 10W60 100% PAO olie, maar Motoroel100.de was het dealerschap verloren.
De naam ligt op mijn lippen.. iets met Wurst. :?
 
Net terug van een weekje Italië met de RSV4 1100. Genieten hoor...... doen waarvoor ze geboren is: op bergpassen GS'en,Multistrada's, Super Adventures en Hypermotards het leven zuur maken. 😇😇

Weer niet ingehaald.....
 

Bijlagen

  • 20220621_133212.jpg
    20220621_133212.jpg
    288,7 KB · Weergaven: 59
  • 20220621_133127.jpg
    20220621_133127.jpg
    228,2 KB · Weergaven: 58
  • 20220621_133114.jpg
    20220621_133114.jpg
    194,7 KB · Weergaven: 59
Vrijdag kijken naar een Appie.
Ik heb alvast een dikke investering gedaan met free shipping. :+
Screenshot_2022-06-28-15-57-41-76_57e717c094f371a1dada6567a1123b99.jpg
 
Nee hoor, er zijn tegenwoordig oliëen die er prima tegen kunnen.
Bij Triumph is tegenwoordig de service interval 16000 km en de olie kan dat prima aan.
Diegene die met hun Triumph 16000 km per jaar rijden zullen het prima vinden.
De olie kan dat zeker aan maar dit wel over een bepaald tijdsbestek heen de olie kwaliteit neemt namelijk af.De dopes sterven af.

De motorblokken alleen niet die gaan lekker dichtslippen met smurrie. Het is gewoon een Triumph merk verkoop argument die 16000km.
Denk eens na 16000km dezelfde olie in de blok houden en je rijd 1500km per jaar wat de meeste niet eens rijden.

Enig idee hoe de olie eraan toe is na 12 jaar? En je motorblok? }) Olie veroudering (dopes) begint al na de eerste start.
 
Diegene die met hun Triumph 16000 km per jaar rijden zullen het prima vinden.
De olie kan dat zeker aan maar dit wel over een bepaald tijdsbestek heen de olie kwaliteit neemt namelijk af.De dopes sterven af.

De motorblokken alleen niet die gaan lekker dichtslippen met smurrie. Het is gewoon een Triumph merk verkoop argument die 16000km.
Denk eens na 16000km dezelfde olie in de blok houden en je rijd 1500km per jaar wat de meeste niet eens rijden.

Enig idee hoe de olie eraan toe is na 12 jaar? En je motorblok? }) Olie veroudering (dopes) begint al na de eerste start.
Ducati heeft bij een behoorlijk aantal modellen de onderhoudstermijn ook flink opgerekt.
Ik denk dat dit mede marketing is.
Betrouwbaar overkomen en een lage onderhoudsprijs in de showroom.

Overigens is het vaak een x-aantal kilometers of elk jaar.
Wie zegt dat je die 16.000 kilometer over tien, twaalf jaar mag verdelen. :? ;)
 
Diegene die met hun Triumph 16000 km per jaar rijden zullen het prima vinden.
De olie kan dat zeker aan maar dit wel over een bepaald tijdsbestek heen de olie kwaliteit neemt namelijk af.De dopes sterven af.

De motorblokken alleen niet die gaan lekker dichtslippen met smurrie. Het is gewoon een Triumph merk verkoop argument die 16000km.
Denk eens na 16000km dezelfde olie in de blok houden en je rijd 1500km per jaar wat de meeste niet eens rijden.

Enig idee hoe de olie eraan toe is na 12 jaar? En je motorblok? }) Olie veroudering (dopes) begint al na de eerste start.
Ja maar als je 10.000 km of meer per jaar rijdt met de RSV4 kun je de olie best 1 keer per 10.000 km verversen. Maar dat moet je niet doen met 300V die olie is daar niet voor ontwikkeld.

De service interval is normaal gesproken een x aantal km of 1 maal per jaar.
 
Ja maar als je 10.000 km of meer per jaar rijdt met de RSV4 kun je de olie best 1 keer per 10.000 km verversen.

Dat bedoel ik dus.
Jij werkt bij een dealer en je hebt een eigen mening , je ziet graag vuile inwendige blokken waar je de stookolie uit moet stoken :P

Maar dat moet je niet doen met 300V die olie is daar niet voor ontwikkeld.

Dat weet ik de 300V zit ook in m'n racers.
 
Ik zag pas wel een topic over iemand die 300V in de gewone motor had.
En of die nou echt zo snel moest verversen of nog even door kon.
De reacties waren gewoon door.. :)
Alles leuk en aardig, maar als je de specs van 300V bekijkt zitten er vrijwel geen reinigende dopes in. En de olie verouderd ook sneller doordat er minder stabilisatoren in zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan