Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Alles leuk en aardig, maar als je de specs van 300V bekijkt zitten er vrijwel geen reinigende dopes in. En de olie verouderd ook sneller doordat er minder stabilisatoren in zitten.
"12.000 km" in een Ducati doen ze bij de dealer ook. _O- ;)
Zie link hier boven.
Ik was nog ff zoeken. :)
 
Dat bedoel ik dus.
Jij werkt bij een dealer en je hebt een eigen mening , je ziet graag vuile inwendige blokken waar je de stookolie uit moet stoken
:P



Dat weet ik de 300V zit ook in m'n racers.
Nee hoor, ik werk niet bij een dealer....

Ik heb zelf een motorzaak. En gebruik Motul omdat ik daar verreweg de beste ervaringen mee heb, niet omdat de marge het grootst is... er zijn al voldoende vertegenwoordigers langs geweest met beter aanbiedingen voor wat betreft de olie.

Maar het is een kwestie van de klanten goed voorlichten. En duidelijk maken wat de verversingsinterval is, afhankelijk van het gebruik. Om te voorkomen dat de blokken vervuilen raad ik 300V ook af bij mensen die alleen rustig op straat rijden en veel kilometers maken. Dan gebruik ik wel de 7100.
 
Nee hoor, ik werk niet bij een dealer....

Ik heb zelf een motorzaak. En gebruik Motul omdat ik daar verreweg de beste ervaringen mee heb, niet omdat de marge het grootst is... er zijn al voldoende vertegenwoordigers langs geweest met beter aanbiedingen voor wat betreft de olie.

Maar het is een kwestie van de klanten goed voorlichten. En duidelijk maken wat de verversingsinterval is, afhankelijk van het gebruik. Om te voorkomen dat de blokken vervuilen raad ik 300V ook af bij mensen die alleen rustig op straat rijden en veel kilometers maken. Dan gebruik ik wel de 7100.
Wat is dan het voordeel van de 300v tov de 7100?
 
ff uitpuffen na een rit met dat warme weer. ;)
PSX_20220630_121707.jpg
 
Wat is dan het voordeel van de 300v tov de 7100?
Ik heb een bloedhekel aan rood.
En de 300V is wit/geel-groen. :+
PSX_20220630_143152.jpg
PSX_20220630_142909.jpg
PSX_20220630_143044.jpg

Heel minimaal kleurtje waarbij de 7100 echt dieprood is. :?
Het lijkt wel iets magisch.

Elf juli op CPZ kijken of ik ergens nog enig voordeel merk. ;)
En ben vooral benieuwd of er nu minder deeltjes op de carterplug zitten.
Dat vind ik iedere keer behoorlijk veel.
Maar dat zal wel niet schelen. :P
 
Nee hoor, ik werk niet bij een dealer....

Ik heb zelf een motorzaak. En gebruik Motul omdat ik daar verreweg de beste ervaringen mee heb, niet omdat de marge het grootst is... er zijn al voldoende vertegenwoordigers langs geweest met beter aanbiedingen voor wat betreft de olie.

Maar het is een kwestie van de klanten goed voorlichten. En duidelijk maken wat de verversingsinterval is, afhankelijk van het gebruik. Om te voorkomen dat de blokken vervuilen raad ik 300V ook af bij mensen die alleen rustig op straat rijden en veel kilometers maken. Dan gebruik ik wel de 7100.

Een eigenmotorzaak correct ik was even vergeten wat het ook alweer was }).

Wij beiden denken redelijk hetzelfde over de MOTUL olie dan bemerk ik wel. Rij voor op straat ook de 7100.En race/circuit 300V. In mijn motoren komt ook enkel MOTUL tenzij ik zou moeten spoelen dan niet ;)

Heb ook nooit goed begrepen waarom mensen 300V gebruikte voor op straat ?

Wat je eerder schreef dat er minder dopes zouden zitten in de 300V daar heb ik wel enige moeite mee omdat zomaar te geloven ?
 
Ik heb een bloedhekel aan rood.
En de 300V is wit/geel-groen. :+
Bekijk bijlage 1777440Bekijk bijlage 1777442Bekijk bijlage 1777441
Heel minimaal kleurtje waarbij de 7100 echt dieprood is. :?
Het lijkt wel iets magisch.

Elf juli op CPZ kijken of ik ergens nog enig voordeel merk. ;)
En ben vooral benieuwd of er nu minder deeltjes op de carterplug zitten.
Dat vind ik iedere keer behoorlijk veel.
Maar dat zal wel niet schelen. :P

Ik meng altijd 300V met 7100 en 5100 dan krijg je een groene kleur met bruine en rode strepen :+
 
Een eigenmotorzaak correct ik was even vergeten wat het ook alweer was }).

Wij beiden denken redelijk hetzelfde over de MOTUL olie dan bemerk ik wel. Rij voor op straat ook de 7100.En race/circuit 300V. In mijn motoren komt ook enkel MOTUL tenzij ik zou moeten spoelen dan niet ;)

Heb ook nooit goed begrepen waarom mensen 300V gebruikte voor op straat ?

Wat je eerder schreef dat er minder dopes zouden zitten in de 300V daar heb ik wel enige moeite mee omdat zomaar te geloven ?
Er zitten minder reinigende dopes in, is mij verteld door een Motul technician. Dit omdat het primair een race olie is en het daar vsn veel minder belang is. De olie heeft ook geen API en JASO specificatie.
 
Naar wat voor Aprilia ga je kijken?
Elf juli een circuitdag en de klusjes thuis (fysiek en motor) gingen even voor.
Ik heb de hersenspinsels even een paar dagen tot een ruime week uitgesteld. O-)
(Aankomende donderdag of de week erop)
 
Ik was vandaag de nieuwe remblokken aan het monteren, gezellig muziekje aan. Opeens toch wel veel bijen in de garage. 🧐. Ik had blijkbaar nog een honingraat in de rekkenstaan. Haha
 

Bijlagen

  • IMG_0771.MOV
    18,1 MB
Naar wat voor Aprilia ga je kijken?
Vandaag twee bekeken.
Een particulier van 2015..
Overal lag koelvloeistof, de schokbreker lekte olie, het frame was raar aan gelast.
De algehele staat leek wel dertig jaar oud. :?

Daarna een 2017 bij een dealer.
Maar het blok en veel andere delen zoals de uitlaat vertoonde mij hier teveel corrosie en pekelsporen.
Er misten hier en daar ook kuipschroefjes.
Zonde van de lange rit (250 km). :)

PSX_20220706_213024.jpg
 
Je weet dat het geen RSV4 is hoop ik? 😇
Soort van teasertje. :)

'(
PSX_20220706_213301.jpg
PSX_20220706_213202.jpg

Dacht leuk motortje voor op Midland. :]
Paar verse Rosso's er onder en gaan.
Had vorige week al oliefilters en een verhogingset voor de voetsteunen besteld.

Maar wil hem ook wel weer makkelijk doorverkopen voor als het tegen valt.
Vooral die 2015 moest letterlijk gerestaureerd worden [foto's 2017 bij de dealer]. O-)
 
PSX_20220706_213608.jpg

Mja, maar wel RSV4 styling. O-) ;)
Om olie te verversen moeten de kuipdelen er ook af.
Niet gewoon een undertray.
Je moet er zowel links als rechts bij.
Ik had e.a. wat slimmer verwacht.

Midland is een klein Mickey Mouse baantje.
Leek mij wel aardig zo. :]
(Behalve er heen rijden...)
 
Heb je er een testrondje op gemaakt?
Nee, die teleurstelling wilde ik voor het beurtje /rondje warmrijden thuis bewaren.
De voorvork voelde wel goed stevig qua vering en de RS4 heeft een hoogwaardig aluminium frame.
Voor de rest zou een proefrit waarschijnlijk al voor gillende banden richting huis zorgen. _O-
Ik heb wel te doen met A1 rijders, Erichem (motor 1) en Culemborg (motor 2) is binnendoor prima rijden.
Maar op de heenweg over de A15 met aanhanger vond ik de rest al als gekken rijden.
Niemand houdt zich aan de maximumsnelheid.
Kom je aan met je 125cc.. de snelweg kan je al amper invoegen denk ik. 8)7
 
Nee, die teleurstelling wilde ik voor het beurtje /rondje warmrijden thuis bewaren.
De voorvork voelde wel goed stevig qua vering en de RS4 heeft een hoogwaardig aluminium frame.
Voor de rest zou een proefrit waarschijnlijk al voor gillende banden richting huis zorgen. _O-
Ik heb wel te doen met A1 rijders, Erichem (motor 1) en Culemborg (motor 2) is binnendoor prima rijden.
Maar op de heenweg over de A15 met aanhanger vond ik de rest al als gekken rijden.
Niemand houdt zich aan de maximumsnelheid.
Kom je aan met je 125cc.. de snelweg kan je al amper invoegen denk ik. 8)7
Als je het niet redt met invoegen mag je een stukje rijden op de vluchtstrook,goed excuus om daar te blijven.
 
Laatst bewerkt:
Dat valt bij de RSV4 enorm mee. Daar zot goede (race)logica achter.
Die standaard van afwerking had ik nu wel verwacht. :Y

Het enige waar ik met mijn RSV4 niet snel vrienden mee geworden is was de koppeling.
Zelf nog de volledige set vervangen / nieuwe platen en veren gemonteerd.
Dat klusje was makkelijker qua kuipdelen dan alleen olie vervangen bij de RS4. O-)

Maar de RSV4 is wel een strakke motor. 8-)
 
Dat valt bij de RSV4 enorm mee. Daar zot goede (race)logica achter.

Dat jij dit schrijft begrijp ik best anders krijg je geen onlogische Italiaan meer geleverd :P Nou bij de RSV4 had men ook wel wat langer kunnen nadenken ;)

Er zijn Japanse (sport)motoren die vele malen onlogischer in elkaar zitten.

Ze hadden wel rekening moeten houden dat Nederlandse monteurs vaak grote handen hebben._O-:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan