Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Hè Tymen ik heb jou volgende motor. Kijk op Marktplaats overcomplete rsv4 bijna in jou prijsklasse eventueel wil ik ook wel wat inruilen. Deze rsv4 is helemaal technisch in orde !!!
 
Haha Tof! Maar ik moet me eigen eerst nog verkopen en dan nog ff sparen, de aprilia is voor volgend jaar! waarschijnlijk heb ik pas rond januari alles bij elkaar :(
 
Endurance! Kickuuuuuhhhhh :} :}

full
 
Gegroet heren/dames,
Na lang gelukkig te zijn geweest met een bescheiden garagevulling van 2 R6-jes en een DorsoDuro besloten om nu toch werk te maken van aanschaf RSV4 en R6 uit 2008 daarvoor in te ruilen. Dan is dit topic wel een goede start om tips te vragen. Ik heb geen centjes voor een nieuwe. Zeker niet als ik kijk voor een Factory. Maar jullie hebben vast praktische ideetjes waar ik op moet letten of waar ik m'n zoektocht het best kan starten. (Ik weet van veel verhalen over uitlopende big ends bijvoorbeeld?)

Ik ben benieuwd!

Jaap
 
Gegroet heren/dames,
Na lang gelukkig te zijn geweest met een bescheiden garagevulling van 2 R6-jes en een DorsoDuro besloten om nu toch werk te maken van aanschaf RSV4 en R6 uit 2008 daarvoor in te ruilen. Dan is dit topic wel een goede start om tips te vragen. Ik heb geen centjes voor een nieuwe. Zeker niet als ik kijk voor een Factory. Maar jullie hebben vast praktische ideetjes waar ik op moet letten of waar ik m'n zoektocht het best kan starten. (Ik weet van veel verhalen over uitlopende big ends bijvoorbeeld?)

Ik ben benieuwd!

Jaap
Hoi Jaap,

De big ends liepen er tijdens de persintroductie uit en niet bij uitgeleverde klanten motoren. Het is altijd wel een smet gebleven op de reputatie van de RSV4. Maar volgens mij zijn er bij klanten geen big ends uitgelopen. Zelf rij ik met een RSV4 Factory van de eerste serie (ook eerste eigenaar) en rij nog zonder grote problemen rond. Hetgeen wat ik gehad is een defecte ventilator voor de radiateur en een nieuwe koplamp omdat het chroom verbrandde. Volgens mij is het laatste wel iets wat vaker voorgekomen is. Dus kijk hem even goed in de ogen ;)

Verder een heerlijke motor en veel leuker vind ik als de GSXR1000 en R1's die ik eerder gereden heb. Daarnaast stuurt het ook zo gemakkelijk!
Ga een proefrit maken en je bent verkocht! :]
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jaap,

De big ends liepen er tijdens de persintroductie uit en niet bij uitgeleverde klanten motoren. Het is altijd wel een smet gebleven op de reputatie van de RSV4. Maar volgens mij zijn er bij klanten geen big ends uitgelopen. Zelf rij ik met een RSV4 Factory van de eerste serie (ook eerste eigenaar) en rij nog zonder grote problemen rond. Hetgeen wat ik gehad is een defecte ventilator voor de radiateur en een nieuwe koplamp omdat het chroom verbrandde. Volgens mij is het laatste wel iets wat vaker voorgekomen is. Dus kijk hem even goed in de ogen ;)

Verder een heerlijke motor en veel leuker vind ik als de GSXR1000 en R1's die ik eerder gereden heb. Daarnaast stuurt het ook zo gemakkelijk!
Ga een proefrit maken en je bent verkocht! :]
Bedankt voor de reactie. Die reputatie verkloot het wel voor hem want ik hoor van veel mensen waarschuwing om niet ouder dan 2011 of 2010 te kopen. Toen schijnt hij geüpdatet te zijn? Klopt dat?
En even een domme vraag misschien maar heeft jouw Factory dan ook al APRC?
 
Bedankt voor de reactie. Die reputatie verkloot het wel voor hem want ik hoor van veel mensen waarschuwing om niet ouder dan 2011 of 2010 te kopen. Toen schijnt hij geüpdatet te zijn? Klopt dat?
En even een domme vraag misschien maar heeft jouw Factory dan ook al APRC?

De software is een aantal keer geupdate en in alle modellen in te lezen door de dealer. Vanaf 2011 heb je APRC gekregen, ik heb dat nog niet dat was er nog niet bij de introductie.

Er is in 2010 een aangepaste overbrenging gekomen voor de oliepomp en een andere olie voorgeschreven na aanpassing door de dealer. Dit is als het goed is door de dealers gedaan onder coulance.

Vandaag weer lekker gereden!
 
Vraagje:

Welke remblokken gebruiken jullie? Ik heb nu de Z04 van brembo, maar ze gaan toch wel erg snel op vind ik...

Daarnaast heb ik met de HPK schijven het probleem dat de blokken wel erg strak tegen de schijven staan dat komt levensduur ook niet ten goede. Ik heb nu de orginele schijven er weer op gedaan, dan is het iets beter.
 
rondje slalommen op zolder....


ben niet onder de 1:46 geweest die dag...
 
Laatst bewerkt:
Gegroet heren/dames,
Na lang gelukkig te zijn geweest met een bescheiden garagevulling van 2 R6-jes en een DorsoDuro besloten om nu toch werk te maken van aanschaf RSV4 en R6 uit 2008 daarvoor in te ruilen. Dan is dit topic wel een goede start om tips te vragen. Ik heb geen centjes voor een nieuwe. Zeker niet als ik kijk voor een Factory. Maar jullie hebben vast praktische ideetjes waar ik op moet letten of waar ik m'n zoektocht het best kan starten. (Ik weet van veel verhalen over uitlopende big ends bijvoorbeeld?)

Ik ben benieuwd!

Jaap
ik ben ook benieuwd Jaap, zou super zijn om die RSV4 er tussen te horen tijdens een ritje.

Succes !!! :)
 
Heeft iemand hier een idee waar je dat pinnetje wat je rempomp ingaat en dat cilindertje wat daarvan aan je hendel zit kan halen?
Heb een rempomp gekocht en de ex eigenaar beweert t kwijt te zijn en kan t nergens vinden. Lijkt wel onderdeel van de pomp :(.
Is de radiale pomp van brembo van (alle modellen) de Factory iig.
Thnx:D
 
Heeft iemand hier een idee waar je dat pinnetje wat je rempomp ingaat en dat cilindertje wat daarvan aan je hendel zit kan halen?
Heb een rempomp gekocht en de ex eigenaar beweert t kwijt te zijn en kan t nergens vinden. Lijkt wel onderdeel van de pomp :(.
Is de radiale pomp van brembo van (alle modellen) de Factory iig.
Thnx:D

misschien ff vragen op t aprilia forum? www. aprilia-riders.nl
ik heb geen idee sorry
 
Terug
Bovenaan Onderaan