Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Ja, 2017. Rijdt fantastisch ben er alleen niet zo snel mee :+.

Dit jaar voornamelijk meerdaagse in het buitenland gereden maar merk dat ik na een dag of 2 pijn in de knieen krijg door de extreme hoek omdat mijn benen eigenlijk wat te lang zijn en ik te corpulent. Voor een enkele trackday of race is dat vooralsnog geen probleem maar moet er wel een oplossing voor vinden deze winter.

Hier exact hetzelfde. Zit er niet echt comfortabel op en ook nog niet zo snel als op de ZX6R op Zandvoort, al heb ik er nog niet zoveel mee gereden. De afstelling vraagt om meer aandacht.
Heb jij de RF?
 
De zitpositie was bij mij de reden dat ik een 1098 verkoos boven een rsv4. Ook al zijn ze bloedmooi. Marja, om hem alleen te kopen en te laten staan...
 
Hier exact hetzelfde. Zit er niet echt comfortabel op en ook nog niet zo snel als op de ZX6R op Zandvoort, al heb ik er nog niet zoveel mee gereden. De afstelling vraagt om meer aandacht.
Heb jij de RF?
De RR uitvoering, wel met ohlins vering.

Momenteel bestaat mijn tail uit 1 stuk maar crc heeft ook een oplossing waarbij het zitje en de rest aparte onderdelen zijn. Mijn idee was dus om die tail te kopen en te kijken of het zitje verhoogd kan worden door of wat verhoging onder het zitje aan te brengen of wat extra polyester erop te plakken. Maar heb nog geen tijd genomen om daar in te duiken.
 
Deze heb ik ook gemonteerd, alleen nog niet mee gereden. Ik ben 1,90 en 100kg schoon aan de haak dus heb hetzelfde probleem, rij alleen een 2011 factory met een 2013 blok.
Ik heb vorig jaar een 2cm dikke foam op mijn standaard 2cm foam geplakt en dat scheel enorm (moest wel veervoorspanning verhogen ivm extra druk op voorwiel). Ik heb nu een 6cm verhoging door CRC (zie foto), ik zal laten weten hoe het bevalt na de voorjaarstraining
 
Ja, 2017. Rijdt fantastisch ben er alleen niet zo snel mee :+.

Dit jaar voornamelijk meerdaagse in het buitenland gereden maar merk dat ik na een dag of 2 pijn in de knieen krijg door de extreme hoek omdat mijn benen eigenlijk wat te lang zijn en ik te corpulent. Voor een enkele trackday of race is dat vooralsnog geen probleem maar moet er wel een oplossing voor vinden deze winter.

Je hebt van die setjes om je voetsteuntjes iets te verlagen. Googlen op MWF Vario Footpegs. Zelf niet geprobeerd maar ziet er wel handig uit. Alleen even opletten of je nog bij je schakelpookje komt misschien.
 
Bodemvrijheid is een dingetje, nu is het het kuipwerk maar ik vrees dat het de stepjes zullen zijn als ik die verlaag. En dat is een stuk gevaarlijker. Even afwachten wat heuveltje zijn bevindingen zijn.
 
Ach, ik heb een motor met actieve gewichtsbesparing. *D

In linker bochten is de zijstandaard de beperkende factor, die wordt het stuurgedrag van mijn Italiaanse prinses steeds lichter. O-)
 
Pagina 88 bij mij voor dit topic verdient een plaatje met #88 natuurlijk.


l+rjAmu3QYKr0h5nLER0RQ.jpg
 
Ik was al een tijdje opzoek naar een RSV4 (heb hier ook meerdere keren gepost) en ben vandaag geslaagd voor een origineel Nederlandse RF uit 2016 bij Goedhart. :)

aprilia-rsv4-factory-1305855-1-jpg.1346790
 

Bijlagen

  • aprilia-rsv4-factory-1305855 (1).jpg
    aprilia-rsv4-factory-1305855 (1).jpg
    102,4 KB · Weergaven: 126
Deze heb ik ook gemonteerd, alleen nog niet mee gereden. Ik ben 1,90 en 100kg schoon aan de haak dus heb hetzelfde probleem, rij alleen een 2011 factory met een 2013 blok.
Ik heb vorig jaar een 2cm dikke foam op mijn standaard 2cm foam geplakt en dat scheel enorm (moest wel veervoorspanning verhogen ivm extra druk op voorwiel). Ik heb nu een 6cm verhoging door CRC (zie foto), ik zal laten weten hoe het bevalt na de voorjaarstraining

Geef jij toevallig training bij Race Academy? Was daar in augustus en mijn instructeur vertelde ook zoiets over zijn RSV4.
 
De 2015/2016 RF is zo'n fijne fiets, ik kon het daarom niet over mijn hart verkrijgen om haar weg te doen. Normaal gesproken gaan jullie daar geen spijt van krijgen.

Plus dat de mijne van de genummerde serie is en op een gegeven moment wel weer in waarde gaat stijgen. Het is voor mij een leuk stuk oudedagsvoorziening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan