Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Daarom rij ik Suzuki , altijd goed :+

Suzuki heeft dezelfde problemen, mijn monteur heeft ook een Suzuki in onderhoud. Nadat er 2 blokken stuk gelopen waren vanwege zwevende/afbrekende kleppen zijn er speciale Yoshimura kleppen ingekomen, kosten 2500 euro excl montage.
En zo heeft ieder merk wel iets '(
 
Suzuki heeft dezelfde problemen, mijn monteur heeft ook een Suzuki in onderhoud. Nadat er 2 blokken stuk gelopen waren vanwege zwevende/afbrekende kleppen zijn er speciale Yoshimura kleppen ingekomen, kosten 2500 euro excl montage.
En zo heeft ieder merk wel iets '(


Had ook niet voor niets de clown erbij gezet :+ Natuurlijk heeft elk merk en ook Suzuki zijn eigen shit. Als ik op een Aprilia zou passen dan had ik er allang eentje ;)

Jij en ik hebben hetzelfde postuur min of meer jij bent kleiner ;) Ik zit er veel te krap op -O-

Zal nog eens bij je komen proefzitten op je racer tijdens de ZAC als ik er ook ben.
 
ik zie dat mijn posting is weggevallen na de database crash... maar ik heb ook problemen met de kleppen gehad, bleken andere klephoedjes op te moeten, is een recall voor geweest... was wel een 2013 model
 
Ha Zoeperman, ik ga hem morgen weer ophalen beide distributie kettingspanners zijn vervangen kleppen gesteld en race mapping laten installeren. Hij is op de test bank geweest en nu in orde. Morgen doet hij nog een run omdat ik graag wil zien en horen wat hij doet.
 
ik heb ook de kleppen laten stellen bij roke en die stonden te strak! dit komt regelmatig voor al dus roke!
ook staat in het boekje als je circuit rijd je de onderhoudsintervallen moet halveren, nou rijd de een niet zo heel hard rond op het circuit, terwijl de ander de openbare weg als circuit gebruikt!
maar heeft de motor wel als zijn updates en recall's gehad?

ik doe beide en heb daarom gekozen voor de grote beurt bij de 11000 al.
 
ik heb ook de kleppen laten stellen bij roke en die stonden te strak! dit komt regelmatig voor al dus roke!
ook staat in het boekje als je circuit rijd je de onderhoudsintervallen moet halveren, nou rijd de een niet zo heel hard rond op het circuit, terwijl de ander de openbare weg als circuit gebruikt!
maar heeft de motor wel als zijn updates en recall's gehad?

ik doe beide en heb daarom gekozen voor de grote beurt bij de 11000 al.

Circuit kun je niet vergelijken met de weg, hoe vaak rij je vol gas op de weg?
Ik rij alleen circuit met de RSV4, zo'n 15 dagen per jaar (ongeveer 3.000 km). Iedere 3 a 4 dagen komt er nieuwe olie + filter erop en 1 ker per jaar gaat die naar JJ voor een grote beurt incl kleppen controleren/stellen.
 
Circuit kun je niet vergelijken met de weg, hoe vaak rij je vol gas op de weg?
Ik rij alleen circuit met de RSV4, zo'n 15 dagen per jaar (ongeveer 3.000 km). Iedere 3 a 4 dagen komt er nieuwe olie + filter erop en 1 ker per jaar gaat die naar JJ voor een grote beurt incl kleppen controleren/stellen.

ik doe 5 dgn circuit per jaar. rij nog ongeveer 6dkm op de straat zeer "sportief"
maar hoe vaak rij jij echt volgas op het circuit? en dan niet het denken dat we volgas rijden op circuit! doe ik eigeniljk ook niet vaak genoeg :$ :X
 
ik doe 5 dgn circuit per jaar. rij nog ongeveer 6dkm op de straat zeer "sportief"
maar hoe vaak rij jij echt volgas op het circuit? en dan niet het denken dat we volgas rijden op circuit! doe ik eigeniljk ook niet vaak genoeg :$ :X


ZAC #4 halfgas rijden zal er niet bij zijn :P
 
Ter voorbereiding op het seizoen klaarliggen voor mijn RSV4R:

  • Nieuwe koplamp (ter vervanging van de oude ingebrande)
  • Nieuwe MRA Smoke kuipruit
  • Nieuwe langere 2016 spiegels met LED knippers

Mijn linker spiegel kan er niet meer af omdat het boutje doordraait waardoor de topkuip er dus ook al een tijdje niet niet af is geweest en ik dus ook niet de nieuwe koplamp kon monteren.

Op zoek naar een nieuwe spiegel kwam ik op aprilia-parts.nl en het viel me op dat de parts van de latere bouwjaren er nog niet op stonden. Even bellen met Robbie Leerkes van aprilia-aparts.nl en ik had een heel erg fraaie deal voor twee spiegels van het nieuwe type :}

Iemand nog tips om het inbranden van de koplamp voortaan te voorkomen?
 
Monteer in de nieuwe koplamp in ieder geval geen andere lampjes dan de originele....... dat scheelde bij mijn RSV4 Factory enorm.

Lampen met meer lichtopbrengst genereren over het algemeen ook meer warmte.
 
:^

Het zwart verkleuren van glimmende oppervlakken is UV licht, goedkopere lampen, zowel halogeen als xenon gebruiken vaak geen kwartsglas maar gewoon glas. Kwartsglas haalt een groot gedeelte van het uv licht eruit.
 
Laatst bewerkt:
:^

Het zwart verkleuren van glimmende oppervlakken is UV licht, goedkopere lampen, zowel halogeen als xenon gebruiken vaak geen kwartsglas maar gewoon glas. Kwartsglas haalt een groot gedeelte van het uv licht eruit.

Zwart verkleuren? De kleur zwart ontstaat doordat het plastic van de reflector wegsmelt/opbobbelt, gewoon letterlijk verbrand, met originele lampen. In de nieuwe koplamp zitten lampen van GE (General Electric denk ik), ben benieuwd of dat de oplossing is.

Ik heb er weinig vertrouwen in eerlijk gezegd...
 
Ik heb het alleen gehad met mijn eerste koplamp......... doordat ik er night vision+ lampen in had gezet.

Toen ik na korte tijd bij mijn tweede unit ook weer verkleuring zag met dezelfde lampen, heb ik weer een nieuwe unit besteld. Deze origineel gelaten en geen problemen meer.
 
Ik zie het een beetje als bekennen van schuld van de Italianen. Het probleem niet toegeven maar wel de prijs van een nieuwe koplamp verlagen van 500,= naar 120,= :-D
 
Welke vertanding rijden jullie mee? Heb tot nu toe 15/44 gereden en heb op Almeria voor het eerst 15/43 geprobeerd maar kwam vaak niet lekker uit.
Binnenkort ga ik naar Cartagena en ben toch aan het denken om terug te gaan naar 15/44

Oh ja, nieuw PR Almeria 1.51,0 en dat bij 15 graden asfalt en 10 graden buitentemperatuur
 
Gewoon Xenon monteren geeft meer licht en wordt minder warm. Wellicht is er binnenkort wel op led gebied wat te verkrijgen

Maar koop dan wel een kwalitatief goede set en geen goedkope China meuk...... want dan blijft de reflector misschien wel heel maar slaat het lampglas wit uit door de UV straling.

Dat kom ik heel vaak tegen bij klanten die online een goedkoop setje hebben gescoord.
 
Heeft iemand hier suggestie's hoe ik een tas op de kont van de rsv4 kan monteren, zag dat hepco en becker wel iets had maar dan houdt het op. Ik neem al jaren een rugzak mee maar das toch niet ideaal
 
l_670701.jpg


Dit lijkt mij wel wat. :)


Hier staat ook nog wat:
Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer
 
[afbeelding]

Dit lijkt mij wel wat. :)


Hier staat ook nog wat:
Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Deze drager heb ik ook gehad......het was geen succes. Door het smalle kontje en bijbehorende steuntje bij het slotje was er niet genoeg stabiliteit en werkte de plaat zich los.

Ik heb uiteindelijk een extra duozadel gescoord en daar een plaat opgemonteerd met draadbussen in de bodemplaat van het zadel. Dat zit een stuk steviger. Zal kijken of ik daar een foto van kan plaatsen.
 
Bedankt voor de reactie', ik zal graag een foto zien van jou constructie, Rody ?
Toevallig heb ik al een duo zadel dus wellicht kan ik hem inderdaad aanpassen
 
Terug
Bovenaan Onderaan