Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Het ziet er allemaal netjes uit Pepijn :t doe jij die carbon bescherming erop vastkitten ?

Zoals jij het ABS losgekoppeld hebt ,dan stel je dus eigenlijk alles hiermee buiten werking dus ook je tractioncontrol en het onderuit remmen ABS ?
 
Nog een Pepijn, dat is al de derde op MF. :o

Ik zette die carbon delen zelf vast met siliconenkit. :)
 
Het ziet er allemaal netjes uit Pepijn :t doe jij die carbon bescherming erop vastkitten ?

Zoals jij het ABS losgekoppeld hebt ,dan stel je dus eigenlijk alles hiermee buiten werking dus ook je tractioncontrol en het onderuit remmen ABS ?

Vastkitten inderdaad.
ABS unit blijft zitten dus wel TC maar geen onderuitrem Abs meer. Maar die grijpt toch te vroeg in. Kost kostbare tienden van een seconden.
 
Had de carbondelen ook vastgekit op mijn vorige motor alleen dan krijg je ze nooit meer eraf :P *D

Dat van de ABS en TC die zijn dus losstaand .. :t Goed om dit te weten thanks. 8-)
 
Had de carbondelen ook vastgekit op mijn vorige motor alleen dan krijg je ze nooit meer eraf :P *D

Dat van de ABS en TC die zijn dus losstaand .. :t Goed om dit te weten thanks. 8-)

Ja wel losstaand, maar de wielsensoren komen binnen in de ABS unit en worden ook gebruikt voor de TC. Je kan de unit daarom niet verwijderen.
 
Vastkitten inderdaad.
ABS unit blijft zitten dus wel TC maar geen onderuitrem Abs meer. Maar die grijpt toch te vroeg in. Kost kostbare tienden van een seconden.

Er is blijkbaar een flinke upgrade van de software van het 2017 model. Hierdoor schijnt de ABS zelfs onder race omstandigheden perfect te functioneren.
 
Er is blijkbaar een flinke upgrade van de software van het 2017 model. Hierdoor schijnt de ABS zelfs onder race omstandigheden perfect te functioneren.


Klopt , daarom kijk ik als O-) middelmatige rijder t.z.t ook uit naar het 2017 model.Denk zal deze motor ( buiten dat ik het een mooie machine vindt) mij kan helpen om rijders fouten te elimineren ,het zo veiliger te houden ? Dat blipperen is ook leuk :+ een RSV4 automaat ,echt iets voor opa's *D
 
Laatst bewerkt:
Klopt , daarom kijk ik als O-) middelmatige rijder t.z.t ook uit naar het 2017 model.Denk zal deze motor ( buiten dat ik het een mooie machine vindt) mij kan helpen om rijders fouten te elimineren ,het zo veiliger te houden ? Dat blipperen is ook leuk :+ een RSV4 automaat ,echt iets voor opa's *D
Ik denk dat je er geen seconde sneller van gaat sturen.
Maar er kan vast wel twintig seconden van je tijd af. :+

Blipperen is wel gááf. :}
 
Laatst bewerkt:
blipperen rulez.... schakelen was het enige dat echt makkelijker ging toen ik van de RSV4 overstapte op de pani...
 
Laatst bewerkt:
Jij kunt heel goed denken :+ en die - 20 seconden gaat nooit lukken dat is een feit :P

Ik dacht het wel ja :9
Tnx @ :+ , ik heb zelf ook de ervaring hoor, keertje derde MSL en de hele fiets overhoop geschopt met dure vering, schijven, remblokken, betere banden. De jaren daarna steeds +2 seconden boven mijn pr. _O- |(

Bij mijn falen maakt de motorfiets dus niet veel verschil..
 
Laatst bewerkt:
Nog niet, toezegging is half januari. Dan nog spuiten, inrijden op een dyno en wat kleine dingetjes en dan half maart met Ferry naar Alcarras :).

Ben heel benieuwd hoe die er uit komt te zien.
Ik zag een rsv4 bij MSK grapics staan dus dacht dat die misschien van jou was
 
Tnx @ :+ , ik heb zelf ook de ervaring hoor, keertje derde MSL en de hele fiets overhoop geschopt met dure vering, schijven, remblokken, betere banden. De jaren daarna steeds +2 seconden boven mijn pr. _O- |(

Bij mijn falen maakt de motorfiets dus niet veel verschil..


Ik ga eerst dit jaar eerst eens lekker (zo af en toe) rijden op mijn K4.Dat ding is snel genoeg voor mij en in de tussentijd ga ik de Aprilia passen.
 
Er zijn weinig dealers waar ik vriendjes mee zou willen worden :P :+


Was dus eerst bij NIWA geweest,zij hadden immers 2x RSV4 op de site staan.Kom ik daar, ja onze excuses we halen ze van de site af we hadden ze wel staan maar nu niet meer :?Maar huh ik kom speciaal daarvoor .Ja meneer u had eerst eventjes van te voren moeten bellen?Ze staan op jullie site waarom zou ik dan bellen daarbij verwacht ik van een dealer dat hij minimaal 1 RSV4 heeft staan in de showroom? Ze staan er trouwens nog steeds op.

[afbeelding]
Motoren | NIWA Motorservice



Wat heb ik nog te zoeken bij zulke Aprilia dealer (s) . En waarom heeft Triumph :r een veel mooiere showroom als *D Aprilia :o

Die RR van NIWA staat bij mij in de schuur! *O*
 
Nou bedankt dan he :+

En hoe bevalt hij 8-) ??

Super!
Kom van een 2010 Tuono af. Had eigenlijk verwacht dat de RSV4 voor langere stukken niet echt comfortabel zou zijn. Maar dat valt me allemaal mee. Ook de elektronica doet, volgens mij, goed zijn werk. Heb de motor nu op RACE staan. Dan staan alle hulpsystemen op 3. ( Schaal 1 tot 9). Merk er verder weinig van.
Onlangs bij NIWA nog een Akra eronder laten zetten.Kleppensysteem is verdwenen maar gelukkig geen foutcodes. Wel een heel gaaf geluid!
 
En een plaatje.

full
 
Psst... Tuono (>geen kuip)

In mijn geval één pot nat. :o
Voormalige RSV4 had net zoveel, of gebrek aan, ruimte in het kontje. Is bij m'n Factory (Tuono ja) identiek.
Wat alarm betreft, kon bij mij in de zijkant van de (RSV4) kuip, zelfde voor de Rapidbike EVO, die vond daar ook een, zij het beperkt, plaatsje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan