Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Ik geloof dat de RSV4 een 6inch achterwiel heeft en de oude Mille's een 5,5 inch dus dat wordt lastig ook ivm de ketting.

Goedhart zijn een stel prutsers, daarbij hebben ze mijn maat ooit een cbr600 circuitfiets verkocht/ meegegeven (zijn 1e) in een dramatische staat. Eigenlijk levensgevaarlijk :(
 
Ik geloof dat de RSV4 een 6inch achterwiel heeft en de oude Mille's een 5,5 inch dus dat wordt lastig ook ivm de ketting.

Goedhart zijn een stel prutsers, daarbij hebben ze mijn maat ooit een cbr600 circuitfiets verkocht/ meegegeven (zijn 1e) in een dramatische staat. Eigenlijk levensgevaarlijk :(

De roze beginnersbril is wel degelijk een dingetje. Je gaat zowat al heen met het geld in je zak. Ik heb ook een motor bij Boonstra opgehaald. Dat ding was levensgevaarlijk krom(remmerij). Voorvorken waren ook compleet vast.
Het blijft lastig, meenemen van een extra paar ogen die het liefst de motor al kent of iig ervaring heeft helpt al een hoop.
 
De roze beginnersbril is wel degelijk een dingetje. Je gaat zowat al heen met het geld in je zak. Ik heb ook een motor bij Boonstra opgehaald. Dat ding was levensgevaarlijk krom(remmerij). Voorvorken waren ook compleet vast.
Het blijft lastig, meenemen van een extra paar ogen die het liefst de motor al kent of iig ervaring heeft helpt al een hoop.

Schademotor bij Beunstra of een circuitmotor bij Goedhart is nogal een verschil. 3 van de 4 remzuigers zaten vast, schokbreker was lek, voorvork zat vast oh ja er zaten 14 Helicoils in het blok |(Maar volgens Goedhart circuitklaar :(
 
Ik geloof dat de RSV4 een 6inch achterwiel heeft en de oude Mille's een 5,5 inch dus dat wordt lastig ook ivm de ketting.

Goedhart zijn een stel prutsers, daarbij hebben ze mijn maat ooit een cbr600 circuitfiets verkocht/ meegegeven (zijn 1e) in een dramatische staat. Eigenlijk levensgevaarlijk :(
Oké, ik zie op marktplaats een factory staan met zwarte V4 wielen, dus het zou moeten gaan denk ik dan.
Maar moet natuurlijk ook kijken of de 190 band dan past en de band nergens aan loopt.
 
Even opletten met de generatie vanaf 2003 (met de radiale remklauwen) en de versies ervoor. Ik geloof dat vanaf 2003 de 6 inch achterwielen erin zitten en ervoor 5,5 inch. Wellicht ff op aprilia-riders.nl forum gooien?
 
Zo, de eerste 1000 kilometer zitten erop. Nu vlug de beurt uitvoeren en verder genieten.
20190429_161308.jpg
 
Even opletten met de generatie vanaf 2003 (met de radiale remklauwen) en de versies ervoor. Ik geloof dat vanaf 2003 de 6 inch achterwielen erin zitten en ervoor 5,5 inch. Wellicht ff op aprilia-riders.nl forum gooien?
Heb al wat meer info gevonden. Bedankt voor de tips.
Succes dit jaar bij ZAC, vorige jaar heb je heel weinig gereden?
 
Zo, de eerste 1000 kilometer zitten erop. Nu vlug de beurt uitvoeren en verder genieten.Bekijk bijlage 1390301
Pffffffff, wàt een ding zeg! 🤪 Ga je er niet veel van zien in NL denk (vrees) ik. Zuinig op zijn! 😊

Deze heb je niet via NL-verkoopkanaal omdat die vaag deden over levertijden enzo? Verbaas me namelijk steeds meer over de Aprilia verkoopkanalen. Ben er tijdje uit geweest, maar sta er versteld van dat zelfs Roké geen Aprilia meer verkoopt 😟
 
Pffffffff, wàt een ding zeg! 🤪 Ga je er niet veel van zien in NL denk (vrees) ik. Zuinig op zijn! 😊

Deze heb je niet via NL-verkoopkanaal omdat die vaag deden over levertijden enzo? Verbaas me namelijk steeds meer over de Aprilia verkoopkanalen. Ben er tijdje uit geweest, maar sta er versteld van dat zelfs Roké geen Aprilia meer verkoopt 😟

Bij Roke kun je nog steeds terecht voor een (nieuwe) Aprilia hoor, ze zijn alleen geen officiele dealer meer. Wel een servicepunt.

Ik heb deze motor inderdaad uit Dld over laten komen.
 
Heb al wat meer info gevonden. Bedankt voor de tips.
Succes dit jaar bij ZAC, vorige jaar heb je heel weinig gereden?

Klopt, afgelopen 2 jaar minder gereden ivm wisselen baan en nieuw huis. Dit jaar ga ik 7 wedstrijden meerijden en ben ik instructeur bij Racing School Europe (Voormalig Race Academy). Dus veel rijtijd en hopelijk kan ik weer een aantal PR's aanscherpen O-)
 
Als er iemand is met intresse in een 2017 RSV4 in circuit trim stuur me dan een dm met je email adres en vragen.
Dan kan ik je wat informatie en foto's opsturen.
 
Klopt, afgelopen 2 jaar minder gereden ivm wisselen baan en nieuw huis. Dit jaar ga ik 7 wedstrijden meerijden en ben ik instructeur bij Racing School Europe (Voormalig Race Academy). Dus veel rijtijd en hopelijk kan ik weer een aantal PR's aanscherpen O-)

Ah oke, nou heel veel succes aankomend seizoen.
 
Als er iemand is met intresse in een 2017 RSV4 in circuit trim stuur me dan een dm met je email adres en vragen.
Dan kan ik je wat informatie en foto's opsturen.

Een aantal maten die nu ook een RSV4 rijden zijn in dubio om over te stappen dus wellicht ff hier opgooien.
 
Een aantal maten die nu ook een RSV4 rijden zijn in dubio om over te stappen dus wellicht ff hier opgooien.
Okay, bij deze.

Spec:

- 2017 RSV4
- corse ecu
- ecu map op maat door Biggelaar
- volledig akrapovic systeem met 2 akrapovic dempers, een stille demper en eentje die meer herrie maakt voor plekken waar dat kan
- ohlins fgr, ttx en stuurdemper
- giamotor superpole rearset
- crc kuipwerk + double bubble ruit, heb ook nog het volledige blauwe kuipwerk bestickerd door MKS van mijn oude bedrijfje liggen (krijg je mee) maar vervangen door crc vanwege een hoger zitje en betere windbescherming
- galespeed vre rempomp
- ABS bypass
- aprilia corse snelgas (COE16064) + originele
- Carbon en GB-racing bescherming
- oem framebeschermingbescherming
- pp-tuning clipons
- aim evo4s + gps receiver met experimentale firmware van AIM die de meest gebruikelijke signalen wel logt
- 520 ketting + 15 & 16 voortandwiel
- carbon luchtinlaat en achterspatboard, voor heb ik ook nog liggen maar vervangen door een crc omdat die meer ruimte boven het wiel geeft voor de bandenwarmer

~100km geleden grote beurt gehad waarbij de kleppen ook zijn gesteld.

Eventueel haal ik de rempomp eraf en krijg je de originele erbij, monteren mag je zelf doen, zit niet aan de remmen van een ander. De AIM evo4s haal ik er ook af als daar geen behoefte aan is. Veringsensoren heb ik ook liggen (niet gemonteerd vering is wel voorbereid).

Verder heb ik nog een setje complete set velgen liggen. Deze winter voorzien van nieuwe lagers en een setje nieuwe brembo hpk 300 schijven, nog niet mee gereden.

Disclaimer, tijdens een voorjaarstaining heb ik een glijder gemaakt met 50kmh waarbij de motor een stukje over het asfalt is gegleden (kwam tot stilstand voordat het van het asfalt af gleed, dus geen buitelingen in de berm/curbs e.d). Hierbij is de clipon afgebroken (inmiddels vervangen), de valbescherming rechts beschadigd (inmiddels vervangen), de "herrie" demper beschadigd maar nog wel functioneel, en de remhendel is beetje afgeschuurd op het eind (vervangbaar voor 4 tientjes bij frontrowcomponents). Grootste schade is het start/stop knoppen ding op het stuur, die is een stukje meegegleden en geschaaft. Nog waterdicht en werkt prima dus geen directe noodzaak om te vervangen tenzij je het doet voor het oog. Afgelopen maandag tien rondes gereden op Assen en de motor functioneert zoals dat moet.

Huidige foto's moet ik nog maken net als de precieze kilometerstand, volgens mij rond de 3500km waarvan de eerste 500 zijn gemaakt om de motor in te rijden. Hier een foto tijdens de voorjaarstraining met het crc kuipwerk.



Reden van verkoop is dat ik een v4r heb gekocht en deze motor erbij wilde houden omdat ik er veel plezier op heb gehad. Vandaar de investeringen afgelopen winter. Door continuering van een project zijn verhuisplannen tijdelijk in de ijskast gezet waardoor ik er zelf eigenlijk geen plek voor heb en hem moet stallen bij vrienden 100km verderop. Samen met de wens op dit seizoen ook op 4 wielen te gaan racen zal de kans dat ik de RSV nog ga gebruiken erg klein zijn en dat is zonde.

Vraagprijs voor alles is €16.500, dus incl velgen/datalogger. Verdere communicatie graag via pm om dit topic niet te vervuilen.
 
Ik heb gelukkig wel goede ervaringen met Goedhart.
Vandaag hebben ze mijn voortandwiel vervangen (-1) en de racemap ingeladen. Wat een beest nu!
 
Okay, bij deze.

Spec:

- 2017 RSV4
- corse ecu
- ecu map op maat door Biggelaar
- volledig akrapovic systeem met 2 akrapovic dempers, een stille demper en eentje die meer herrie maakt voor plekken waar dat kan
- ohlins fgr, ttx en stuurdemper
- giamotor superpole rearset
- crc kuipwerk + double bubble ruit, heb ook nog het volledige blauwe kuipwerk bestickerd door MKS van mijn oude bedrijfje liggen (krijg je mee) maar vervangen door crc vanwege een hoger zitje en betere windbescherming
- galespeed vre rempomp
- ABS bypass
- aprilia corse snelgas (COE16064) + originele
- Carbon en GB-racing bescherming
- oem framebeschermingbescherming
- pp-tuning clipons
- aim evo4s + gps receiver met experimentale firmware van AIM die de meest gebruikelijke signalen wel logt
- 520 ketting + 15 & 16 voortandwiel
- carbon luchtinlaat en achterspatboard, voor heb ik ook nog liggen maar vervangen door een crc omdat die meer ruimte boven het wiel geeft voor de bandenwarmer

~100km geleden grote beurt gehad waarbij de kleppen ook zijn gesteld.

Eventueel haal ik de rempomp eraf en krijg je de originele erbij, monteren mag je zelf doen, zit niet aan de remmen van een ander. De AIM evo4s haal ik er ook af als daar geen behoefte aan is. Veringsensoren heb ik ook liggen (niet gemonteerd vering is wel voorbereid).

Verder heb ik nog een setje complete set velgen liggen. Deze winter voorzien van nieuwe lagers en een setje nieuwe brembo hpk 300 schijven, nog niet mee gereden.

Disclaimer, tijdens een voorjaarstaining heb ik een glijder gemaakt met 50kmh waarbij de motor een stukje over het asfalt is gegleden (kwam tot stilstand voordat het van het asfalt af gleed, dus geen buitelingen in de berm/curbs e.d). Hierbij is de clipon afgebroken (inmiddels vervangen), de valbescherming rechts beschadigd (inmiddels vervangen), de "herrie" demper beschadigd maar nog wel functioneel, en de remhendel is beetje afgeschuurd op het eind (vervangbaar voor 4 tientjes bij frontrowcomponents). Grootste schade is het start/stop knoppen ding op het stuur, die is een stukje meegegleden en geschaaft. Nog waterdicht en werkt prima dus geen directe noodzaak om te vervangen tenzij je het doet voor het oog. Afgelopen maandag tien rondes gereden op Assen en de motor functioneert zoals dat moet.

Huidige foto's moet ik nog maken net als de precieze kilometerstand, volgens mij rond de 3500km waarvan de eerste 500 zijn gemaakt om de motor in te rijden. Hier een foto tijdens de voorjaarstraining met het crc kuipwerk.



Reden van verkoop is dat ik een v4r heb gekocht en deze motor erbij wilde houden omdat ik er veel plezier op heb gehad. Vandaar de investeringen afgelopen winter. Door continuering van een project zijn verhuisplannen tijdelijk in de ijskast gezet waardoor ik er zelf eigenlijk geen plek voor heb en hem moet stallen bij vrienden 100km verderop. Samen met de wens op dit seizoen ook op 4 wielen te gaan racen zal de kans dat ik de RSV nog ga gebruiken erg klein zijn en dat is zonde.

Vraagprijs voor alles is €16.500, dus incl velgen/datalogger. Verdere communicatie graag via pm om dit topic niet te vervuilen.

Ik heb ze een berichtje gegeven
 
Zag het testverslag van PS op youtube over de RSV4 Factory 1100, 220 pk gemeten op de testbank :}
Voor de rest was zij de snelste op het circuit en iedere journalist was lovend over de Appie
 
Iemand interesse in een gebruikte circuitkuip voor een 2009 - 2015 model?
In redelijke staat, wat krassen op de zijkant en de gaten voor de sluiters hebben wat aandacht nodig.
Ik wil er minimaal 150 euro voor hebben (anders hou ik hem als reserve O-))


Aprilia RSV4 Factory.jpg
 
Hi RSV4 rijders,

Kwam deze appie tegen op MP. Is dit bouwjaar een beetje ok en is de motor in deze standaard R versie een beetje circuitklaar met redelijk tempo?

Rijd 3k per jaar waarvan 10 circuitdagen...

Aprilia RSV4 R APRC 2011
€ 9.250,00
 
Hi RSV4 rijders,

Kwam deze appie tegen op MP. Is dit bouwjaar een beetje ok en is de motor in deze standaard R versie een beetje circuitklaar met redelijk tempo?

Rijd 3k per jaar waarvan 10 circuitdagen...

Aprilia RSV4 R APRC 2011
€ 9.250,00
Vanaf 2011 zijn de problemen opgelost, kritisch punt bij de RSV4 blijven de kleppen dus zeker als je circuit rijdt de kleppen regelmatig laten controleren.
Voor de rest probleemloze motor.
 
Eerlijk gezegd weet ik niet wat de prijzen doen van wegmotoren, ik kijk alleen in Duitsland omdat je een circuitmotor niet hoeft in te voeren O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan