Aprilia RSV4 deel 2, #bearacer

Hallo mede appies,

ik heb sinds kort een RSV4 aangeschaft voor het aankomende circuitseizoen. De motor is redelijk vol geladen met extra's maar ik ben altijd op zoek naar meer of betere onderdelen. Voornamelijk een goeie racekuip, demper, starlane gps en carbon delen. Heb je nou nog wat liggen of heb je een goede link voor me? Let me know!
Kijk ook eens op racing4fun.de
Ik heb volgens mij nog een reserve demper, Akra titanium.
Zal van het weekend ff kijken
 
Iemand nog interesse in een setje Brembo M50 remklauwen? Een flink stuk lichter en betr dan de M4 klauwen
 

Bijlagen

  • M50 remklauwen 100mm.jpg
    M50 remklauwen 100mm.jpg
    200,5 KB · Weergaven: 14
Beste mede eigenaar rsv4.. Mijn rsv4 is nu met de akrapovic afgesteld door de dealer. Ik kom van een s1000rr af en vind het vermogen toch wel tegenvallen van de ape.. Heeft een pc5 toegevoegde waarde of hebben jullie andere opties?
 
Beste mede eigenaar rsv4.. Mijn rsv4 is nu met de akrapovic afgesteld door de dealer. Ik kom van een s1000rr af en vind het vermogen toch wel tegenvallen van de ape.. Heeft een pc5 toegevoegde waarde of hebben jullie andere opties?
model t/m 2014 heeft inderdaad een stuk minder vermogen, daarbij heeft de bmw een dip net voor het eindschot waardoor het eindschot nog heftiger lijkt.
 
Beste mede eigenaar rsv4.. Mijn rsv4 is nu met de akrapovic afgesteld door de dealer. Ik kom van een s1000rr af en vind het vermogen toch wel tegenvallen van de ape.. Heeft een pc5 toegevoegde waarde of hebben jullie andere opties?

De oplossing is een RSV4 1100 FACTORY. *D

Een piggybag module zal geen noemenswaardige vermogenswinst leveren. De RSV4 is tot de 1100 nooit de sterkste (1000 cc) superbike geweest, alleen wel met een enorm lineaire vermogensafgifte. Mede daardoor lijkt hij traag......maar zeker op het circuit klopt alles wel en kun je er het snelste mee rond gaan.
 
Op de bank heeft de RSV4 vanaf 2015 toch echt massa’s vermogen. In tests altijd een van de hoogste en hoger dan de BMW. Dat het niet zo voelt komt door het karakter van de V4. Ik vond het toch best heftig eigenlijk.
 
Op de bank heeft de RSV4 vanaf 2015 toch echt massa’s vermogen. In tests altijd een van de hoogste en hoger dan de BMW. Dat het niet zo voelt komt door het karakter van de V4. Ik vond het toch best heftig eigenlijk.

Dat klopt ,alleen jammerlijk worden (de RSV4 en ook de nieuwere ) op de rechte stukken links en rechts letterlijk voorbij gevlogen door bijna elke 1000cc ;)
 
Heeft iemand hier toevallig wat foto’s van de motor fiets zonder topkuip / koplamp.

aangezien ik een schade fiets heb, dan kan ik even nakijken hoe alles ongeveer loopt en bevestigd zit.

gaat dus om het gedeelte onder de teller ect.
aanzuig buizen plastic werk voor de bekabeling ect.
 
Jij rijdt vermoedelijk ook continue in de weg :+

Serieus op de langere rechte stukken ( b.v Portimao) zie echt dat de RSV4 power te kort komt en het dan weer (deels) goedmaakt in de bochten :P
Ha Willem, de RSV4 die in Portimao reden waren allemaal met het oude blok. Het nieuwe blok vanaf 2015 heeft zo'n 20pk meer op het wiel en kan. met iedere originele motor mee. Natuurlijk zijn de nieuwe RSV4 1100, de 2019 BMW S1000rr en de Duc V4 nog sneller maar dat houje altijd.
 
Maar Frank, heb ook de jongere RSV4 modellen na 2015 het zwaar zien afleggen :P dit puur op power.Het feit dat ze nu met een 1100 komen zegt mij betreft genoeg.Voor mij zou trouwens een 100 pk RSV4 trouwens meer dan voldoende zijn :+
 
Nog mensen hier interesse in originele akra met link pijp met daar een cat vervanger er in.
( demper heeft een licht deukje )

perfect voor een circuit fiets in mijn ogen8-)
 
Ik ben bezig met de klepspeling te controleren en nu staan er 10 vd 16 kleppen te ruim.
Iemand timing gear bracket ( Aprilia 020956Y ) te leen in de omgeving van Harderwijk?
Is om de nokkenasketting op spanning te houden.
 
Goedenavond,

Ben sinds kort trotse eigenaar van een '10er RSV4 met 13.500 km.
Heb alleen een paar vragen, wat zijn dingen waarop ik moet letten qua onderhoud? Is dit veel anders dan bijvoorbeeld mijn oude 600RR?
Daarnaast ben ik opzoek naar een andere uitlaat, zit nu een GPR onder, vind dit eigenlijk niet zo'n mooie uitlaat.
Heeft iemand een Austin of een SC Project liggen?

Bedankt alvast!

Groet,

Mike
 
Goedenavond,

Ben sinds kort trotse eigenaar van een '10er RSV4 met 13.500 km.
Heb alleen een paar vragen, wat zijn dingen waarop ik moet letten qua onderhoud? Is dit veel anders dan bijvoorbeeld mijn oude 600RR?
Daarnaast ben ik opzoek naar een andere uitlaat, zit nu een GPR onder, vind dit eigenlijk niet zo'n mooie uitlaat.
Heeft iemand een Austin of een SC Project liggen?

Bedankt alvast!

Groet,

Mike

Het zwakke punt an de Aprilia zijn de kleppen, iedere 2 jaar laat ik de klepspeling controleren. En nu bij mijn 2015 rr meteen de klepveren preventief vervangen.
Ga je er mee op de weg rijden of op het circuit?
 
Het zwakke punt an de Aprilia zijn de kleppen, iedere 2 jaar laat ik de klepspeling controleren. En nu bij mijn 2015 rr meteen de klepveren preventief vervangen.
Ga je er mee op de weg rijden of op het circuit?
Ik ga er gewoon mee op de weg rijden, dus hij zal niet zoveel te “lijden” hebben zoals op ‘t circuit. Hoe kan je merken dat er iets aan de kleppen is dan? Bepaald geluid? Of wat moet ik mij daar bij voorstellen? Ben in ieder geval verkocht aan het geluid. Wat een prachtmachine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan