Aprilia RSV4 Factory

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo vandaag de klepdeksel pakking vervangen, nu hopen dat ie dicht is.
Ik moet bekennen dat ik blij ben dat ik het zelf heb gedaan, want de €130 die ik zou moeten betalen bij de dealer voor het vervangen van drie rubbertjes van totaal 14 euro gaat mij net even te ver.

Heeft iemand hier het al zelf gedaan?

Grappig, dan kwam ik jou vanmiddag zeker tegen bij MP Assen?
 
mannen hier nog ff een paar plaatjes van het verwisselen van de klepdeksel pakking, was een een uurtje werk maar wel leuk om te doen ....... :P

full

full

full

full
 
pipo-de-kloun maakt uiteindelijk toch zijn keus:
Toch maar wel ja.. Nu wachten tot ik hem kan halen.

Goedenavond Pipo,

Gefeliciteerd met de aankoop van deze fraaie RSV4. *D

Je hebt een, tot in de puntjes verzorgde, Aprilia gekocht. De onderhoudsintervallen van deze motorfiets zijn volgens fabrieksvoorschriften (en door één en dezelfde dealer nl. Motoroost in Rijssen) uitgevoerd. Kosten noch moeite zijn (door mij) bespaard om dit raspaardje in uitstekende conditie te houden. Verder heeft niemand óóit met z'n vingers aan deze Aprilia zitten frunniken. Dáár waakte ik wel voor.

Drijfstanggeneuzel, elektrische storingen, software update's, versnellingsbakproblemen, (overmatig?) olieverbruik, blokwissels of wat voor horror-scenario's dan ook..., het is allemaal mijn (RSV4-)deur voorbijgegaan.

Wanneer ik op zon- en feestdagen met deze rappe Italiaan van huis ging, werd het loopwonder – volgens een vast ritueel – eerst een half uur rustig op bedrijfstemperatuur gebracht alvorens we lekker gingen sturen. :]

Alle negatieve publiciteit m.b.t. het fenomeen RSV4 in de (social) media ten spijt (.....), heb ik er in een kleine 3 jaar 18000 km mee gereden. En niet geheel onbelangrijk; probleemloos! 8-)

Bij niet-gebruik stond de Italiaanse schone – lente, zomer herfst én winter – in de woonkamer gestald. Alszijnde een sieraad van formaat, genoot ik dan op geheel andere wijze van dit prachtig 3-dimensionaal Italiaans design. *D

Deze Aprilia RSV4 is mijn eerste motorfiets van Italiaanse komaf geweest.
:} Een fantastische ervaring! :} Ik kan het niets anders omschrijven. :}
Normaal gesproken ben ik er de persoon niet naar om, tot 2 keer toe, exact dezelfde motorfiets te kopen. Doch voor deze RSV4 zou ik zo maar een uitzondering kunnen maken.
.....By far.....; de fijnste superbike die ik (tot nu toe) heb gehad.


1m6f7r01.jpg

Met deze aankoop heb je zéker geen 13-in-een-dozijn superbike in bezit gekregen.
Maar dát ga je – op zeker – nog wel meemaken wanneer je met dit wonderschone stukje techniek onderweg bent. Je zult (érg veel) bekijks hebben.

Laten we de hoop uitspreken dat het voor ons motorrijders een beetje knappe zomer wordt zonder al te veel regen. Kunnen we allebei, zoveel als mogelijk is, beiden van onze nieuwe motorfiets genieten.

Ik wens je veel plezierige, maar vooral veilige, kilometers toe Pipo.
Maak er een mooi seizoen van!

Mvg.

Boxershort.
 
pipo-de-kloun en de vraag van een poosje geleden...:

Hallo RoLoo,

Ik ben bezig met de aanschaf van de exacte Aprilia RSV4 die in het bericht vermeld staan.

Kun je mij voorzien van de cotactgegevens van de vorige eigenaar?
Of hem misschien vragen of hij contact met mij op wil nemen?

Dan kan ik wat informatie over de fiets inwinnen.
Alvast bedankt.

...sapperdeflap zeg..., zie nu deze post pas... :$

...en dat komt dan weer omdat vriend van de show, broeder Boxershort gereageerd heeft in een stukkie reisverhaal van mij...

...dus ik denk : goh..., us kijken of hij ook weer een keer gereageerd heeft in dit RSV-hoekje, en dat heeft hij dus...




...maar de ijskoude schrik slaat mij om het op hol geslagen hart..., ik wist uiteraard dat hij het hele supersportgebeuren niet helemaal meer zijn dingetje vond...

...en ik ook eigenlijk niet (meer) ; maar desalnietteweinig deden we met een soort van geregeldheid een toertje saampjes...



...ik ben onthustst nu..., want ik wis-ut nog niet...

...wat nu...?
...waarom...?
...waarheen...?

... :? ...





...maar het positieve is, dat hij al wel gereageerd heeft ; en alles wat hierboven geschreven staat kan ik alleen maar beamen...

...als er iemand zuinig op z'n motor was, dan was hij het wel !...

...en dat is beslist geen mooi-praterij ; maar 100% de waarheid...
...jij in ieder geval veel plezier met je nieuwe fiets !!...


...als afscheid dan maar een plaatje van ons beider fietsen samen... '(

full
 
Laatst bewerkt:
RoLoo reageert verbaasd:
1. ...maar de ijskoude schrik slaat mij om het op hol geslagen hart..., ik wist uiteraard dat hij het hele supersportgebeuren niet helemaal meer zijn dingetje vond...

2. ...en ik ook eigenlijk niet (meer) ; maar desalnietteweinig deden we met een soort van geregeldheid een toertje saampjes...

3. ...ik ben onthustst nu..., want ik wis-ut nog niet...

4. ...wat nu...?
5. ...waarom...?
6. ...waarheen...?
7. ...:?  ...

8. ...maar het positieve is, dat hij al wel gereageerd heeft ; en alles wat hierboven geschreven staat kan ik alleen maar beamen...

9. ...als er iemand zuinig op z'n motor was, dan was hij het wel !...

10. ...en dat is beslist geen mooi-praterij ; maar 100% de waarheid...

11. ...jij in ieder geval veel plezier met je nieuwe fiets !!...

12. …als afscheid dan maar een plaatje van ons beider fietsen samen...  '(
1. MotoGP, British SuperBikes, The World Superbike Series en noem maar op.
Ik hou d'r van. Echter; na zóveel jaren op dergelijk materiaal rondrijden was de nieuwigheid er wel zo'n beetje vanaf (voor mij althans). Maar misschien komt dat gevoel wel weer terug, Misschien ook niet. We zien wel...

2. Toertjes rijden was is nog steeds leuk. Dit jaar maar weer eens wat plannen. ;)

3. Dat kan goed kloppen. En velen met u. Op een gegeven moment regende het de afgelopen week sms'jes en What's App-berichten van motormaatjes op mijn telefoon: "of dat het klopte, dat die Appie bij MP Assen van mij was die daar te koop stond." In stilte heb ik de keuze gemaakt afscheid te nemen van die Aprilia. Maar ja, in die kleurstelling mét Pajic-uitlaat rijdt er – voor zover ik weet – slechts ééntje rond in Nederland, dus is de link (net als destijds met die Hartenjager II) naar mij snel gelegd.

4. Husqvarna…
5. …Nuda…
6. …R…
7. …!…

8. Een tweetal andere MF-leden attendeerden mij (bijna gelijktijdig) afgelopen donderdag-avond op het bericht van Pipo. Tot die bewuste avond keek in eigenlijk niet meer zo vaak op MF.

9. Was ook zeker geen straf om met die RSV4 in de weer te zijn hoor. :)

10. O-)

11. Ik heb zo het vermoeden dat Pipo een hele leuke tijd tegemoet gaat. :Y

12. 't Was zeker een mooie periode. Maar ja, gelukkig hebben we de foto's nog. *D
 
Heren,

Ik wil u beiden van harte bedanken, met Boxershort in het bijzonder, voor het posten van deze reacties.
Je kan zelf ook wel begrijpen dat het een goed gevoel geeft om te lezen dat de vorige eigenaar van de motorfiets waaraan je veel geld uitgeeft, er zelf ook zorgvuldig mee om is gesprongen!!

In eerste instantie kon ik de op de prijskaart vermelde kilometerstand niet geloven, aangezien de machine werkelijk in nieuwstaat verkeert. Hiervoor hulde aan Boxershort, het ontbreekt de fiets aan alle gebruikssporen!

Nog wel mijn vraag of de demper met geinstalleerde dB-killer een acceptabel geluidsniveau produceert ivm mogelijke tripjes naar het circuit? Tijdens de proefrit is mij namelijk wel duidelijk geworden dat deze demper niet zal voldoen bij de gemiddelde geluidsmeting, hahahah!

Dat ik met de motor veel plezier zal beleven staat buiten kijf! Ik heb de RSV4 vanaf de lancering al erg mooi gevonden en met een Mille als huidige motorfiets, zou dit mijn volgende moeten worden. Ik was mij echter nog helemaal niet aan het orienteren op een nieuwe fiets, tot dat ik vorig weekend 'eens bij MP Assen ging kijken'. Het vervolg laat zich raden.
Thuis met de 'baas' overlegd over het inruilen van stampertje en haar met de nodige irrationele argumenten weten te overtuigen. Tevens de buren vast ingelicht over het op handen zijnde verstoren van de zondagsrust... ;-)

Aangezien ik wist dat de kleurstelling niet origineel was, ben ik eens op internet gaan zoeken naar deze motor en via Google vond ik hem toevallig hier.

Ik hoop hem in de loop van volgende week op te kunnen, want voorpret heb ik nu wel genoeg gehad...

Grtz, Pipo!
 
Slechte race gisteren na redelijke kwalificatie, zeker op een natte baan


ik blijf problemen met banden en grondspeling houden, ik ga de veer achter verzwaren van 95 kg naar 105 kg

full
 
Laatst bewerkt:
pipo-de-kloun is gerustgesteld:
1, Heren,

2. Ik wil u beiden van harte bedanken, met Boxershort in het bijzonder, voor het posten van deze reacties.

3.Je kan zelf ook wel begrijpen dat het een goed gevoel geeft om te lezen dat de vorige eigenaar van de motorfiets waaraan je veel geld uitgeeft, er zelf ook zorgvuldig mee om is gesprongen!!

4. In eerste instantie kon ik de op de prijskaart vermelde kilometerstand niet geloven, aangezien de machine werkelijk in nieuwstaat verkeert. Hiervoor hulde aan Boxershort, het ontbreekt de fiets aan alle gebruikssporen!

5. Nog wel mijn vraag of de demper met geinstalleerde dB-killer een acceptabel geluidsniveau produceert ivm mogelijke tripjes naar het circuit? Tijdens de proefrit is mij namelijk wel duidelijk geworden dat deze demper niet zal voldoen bij de gemiddelde geluidsmeting, hahahah!

6. Dat ik met de motor veel plezier zal beleven staat buiten kijf!

7. Ik heb de RSV4 vanaf de lancering al erg mooi gevonden en met een Mille als huidige motorfiets, zou dit mijn volgende moeten worden.

8. Ik was mij echter nog helemaal niet aan het orienteren op een nieuwe fiets, tot dat ik vorig weekend 'eens bij MP Assen ging kijken'. Het vervolg laat zich raden.

9. Thuis met de 'baas' overlegd over het inruilen van stampertje en haar met de nodige irrationele argumenten weten te overtuigen. Tevens de buren vast ingelicht over het op handen zijnde verstoren van de zondagsrust... ;-)

10. Aangezien ik wist dat de kleurstelling niet origineel was, ben ik eens op internet gaan zoeken naar deze motor en via Google vond ik hem toevallig hier. 

11. Ik hoop hem in de loop van volgende week op te kunnen, want voorpret heb ik nu wel genoeg gehad...

12. Grtz, Pipo!
1. Pipo, ;)

2. Graag gedaan.

3. Een waar woord. Zijn inderdaad een berg munten die op tafel moeten worden gelegd voor een beetje hobby. Maar ik begrijp dat ook het thuisfront inmiddels is gerustgesteld? :)

4. Na elke rit werd de fiets van voor naar achteren schoongemaakt, alvorens het pronkstuk weer de woonkamer inrolde. De RSV4 heeft dan ook nooit regen gezien.
Zelfs wanneer het wegdek nat was ging ik niet rijden.
Puur en alleen om feit dat ik dan hélemáál uren bezig die fiets schoon te maken. -O- Bovendien wilde ik geen vies ding in de woonkamer hebben staan.

5. Het staat buiten kijf. De Pajic-demper geeft een, laten we zeggen, krachtig geluid. O-)
Echter; bij een eventuele Duitsland-rit wist ik, zónder die dB-killer, op warme aandacht van de Duitse politiemacht te kunnen rekenen.
Daarom heb ik gelijktijdig met het fabrieken van die uitlaat een db-killer laten maken. Nu weet ik niet meer exact de getallen uit mijn hoofd, maar wanneer je op de motor zit, is er linksvoor op het balhoofd een plaatje bevestigd waarop staat gegraveerd hoeveel db een uitlaat bij zoveel toeren mag maken. En dát plaatje (lees; toerental + Pajic-uitlaat + dB-killer) klopte. Want wat ik mij er nog van kan herinneren is dat de eerste in elkaar geknutselde dB-killer nog teveel decibellen veroorzaakten. Daarop werd een tweede gebouwd en die was o.k.

6. Kijk aan! :Y :Y :Y :Y .....Dit soort van enthousiasme….. :Y :Y :Y :Y
Deze RSV4 krijgt de eigenaar die het verdient. ik mag dat graag lezen!

7. Het zal eind 2008 zijn geweest. Ik liep daar op de Duitse motorbeurs samen met Senior64, GLK en Texan, toen ik voor het eerst die RSV4 in "levende lijve" zag staan. Toen al wist ik: "…..Dit wordt na de Hartenjager-II the next number in line….." En zo geschiedde. 8-)

8. En tóch….., :) dit zijn altijd wel de leukste momenten. Ergens een schatkamer motorzaak binnenlopen en er dan, zonder vooropgezet plan, met het kroonjuweel uit de collectie de deur uitlopen. Zó herkenbaar! :Y Ik had in 2006 nét een nieuwe BMW R1200S sportboxer gekocht bij Van Harten in Amersfoort. Nooit op proefgereden, maar gewoon vanachter de computer van de dienstdoende verkoper besteld. Loop ik een paar maanden later op een verdwaalde zaterdag diezelfde winkel weer binnen voor een kop koffie, komt mij ter ore dat ze die K1200S-Racer in de etalage hebben gezet.
U begrijpt; ik had thuis weer eens iets uit te leggen….. :+

9. Heb ik voor de Nuda ook (wéér) gedaan. :Y
Als geen van alle argumenten meer werkt, probeer dan de volgende keer deze eens en zeg: Maar liefje toch, jij wilt tóch óók dat ík gelukkig wordt? -O- :P

10. …..Google is your our friend….

11. ….Da's toevallig…, ergens volgende week ben ik daar i.v.m. de 1000km-beurt. O-)

12. Grtz, Boxershort ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan