Aprilia RX125

18 feb 2024
47
22
Elba
In mijn zoektocht naar een geschikte A1 motor ging mijn aandacht vandaag uit naar:
De Aprilia RX125. Een van de weinige merken die nog een lichte off the road op de Nederlandse markt brengt.

RX 125

Iemand bekend met deze motor?
 
Laatst bewerkt:
Wel met de 50cc's. Gewoon prima spul.

Hier zit de Piaggio group achter dus ook Piaggio blokken.

Er zijn veel meer aanbieders in deze klasse in Nederland, maar op een of andere manier komt het niet van de grond.
 
Inderdaad, mooie dingen maken is Aprilia wel toevertrouwd.

Het blijven wel simpele fietsjes kwa techniek. Er zijn er die veel betere vering componenten enz hebben, maarja hoe boeiend je dat vind op een A1 is aan jezelf. De prijzen zijn dan ook anders bij die andere merken.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, mooie dingen maken is APrilia wel toevertrouwd.

Het blijven wel simpele fietsjes kwa techniek. Er zijn er die veel betere vering componenten enz hebben, maarja hoe boeiend je dat vind op een A1 is aan jezelf. De prijzen zijn dan ook anders bij die andere merken.
Klopt, ik ben me aan het oriënteren op de 125 CC off the road markt. De echte enduro’s zijn inderdaad veel duurder.
Jammer dat de 4 Japanse merken geen 125 cc off the road programma hebben voor Nederland.
Een Beta levert ook nog een betaalbare 125 cc.
Verder wel de Svartpillen etc. Maar dat zijn weer geen off the road motoren.
 
Laatst bewerkt:
Die Beta 125 4T is inderdaad heel leuk. Wel een compleet ander beestje dan hun 125 2T enduro.

De Fantic is heel stiekem een Yamaha. Die 125 4T is gewoon een straatblok dus blijft heel, maar wel met rondom de performance van een enduro. Kost ook tegen de €6400.
 
Die Beta 125 4T is inderdaad heel leuk. Wel een compleet ander beestje dan hun 125 2T enduro.

De Fantic is heel stiekem een Yamaha. Die 125 4T is gewoon een straatblok dus blijft heel, maar wel met rondom de performance van een enduro. Kost ook tegen de €6400.
Ja, ook een mooie fietsje, maar dan is de Aprilia € 2000,- goedkoper. Ik geloof niet dat ik voor € 2000,- minder ook zo veel minder plezier beleef.
 
Dat denk ik ook niet.

In het begin is alles spannend, nieuw en geweldig. €2000 in de tank is zeker voor een 18 jarige veel meer lol dan €2000 extra in het rijwiel.

Geniet er van, lichte motoren zijn leuker dan sterke.
 
Dat denk ik ook niet.

In het begin is alles spannend, nieuw en geweldig. €2000 in de tank is zeker voor een 18 jarige veel meer lol dan €2000 extra in het rijwiel.

Geniet er van, lichte motoren zijn leuker dan sterke.
Zekers👍🏼
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan