Aprilia\'s motor voor de GP1

TurboTeunis

MF veteraan
Donateur
26 mei 2001
4.000
17
Lunteren
Aprilia heeft vandaag hun motor voor de nieuwe GP1 klasse voor gesteld, 3 cyl in lijn.
385.jpg


Ziet er in iedergeval leuk uit :9~
Nu maar hopen voor aprilia dat die competatiever is dan hun 500 V-twin was.
Er is overgens nog geen rijder bekend gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Wow, dit vind ik echt de mooiste die ik tot nu toe heb gezien. Ik weet wel dat de kleurstelling nog gaat veranderen, maar deze motor straalt gewoon agressie uit :)

Wanneer gaan we Rossi op de Aprilia zien?
Als Jan een beetje door sleuteld en dat apparaat competatief krijgt zal Rossi hopelijk weer terugkomen bij Aprilia.
 
Hmmm...ben ik de enige die hem niet
zo geweldig vind??

Voorkant is ok

Maar zo\'n achterkant die slap boven de achter-
band hangt.. :r

Die kont moet spits en strak de hemel in wijzen!
Laag van voor, hoog van achter..

(Face down...ass up) :+
 
Dat is misschien wel mooier, maar aerodynamisch gezien is een aflopende kont toch beter.
\'t is nou eenmaal een racer.

Toch kan ik me geen 500cc voor de geest halen
die zo rond was van achter...
Vind het bobbeltje op de \"passagiersplaats\" ook
niet zo erg (dacht trouwens dat dat voor de aerodynamica was, om turbulentie te veroorzaken), maar het is zo lelijk dat de hele
kont zo slap hangt.
 
Het is nu bekend gemaakt dat Regis Laconi (ex 500cc, vorig jaar Aprilia SBK) op de nieuwe Aprilia 4-takt in de Gp\'s van start zal gaan.
\'k ben benieuwd.
 
Troy Corser is benaderd door Carl Fogarty om komend seizoen voor zijn nieuwe team, Petronas World Superbike Team, te komen rijden. Volgens Carl Fogarty heeft hij gesprekken gehad met zowel Troy Corser als Aprilia en zal de komende dagen het defenitieve nieuws bekend gemaakt worden.

\"Troy heeft nog geen ja tegen mijn aanbod gezegd omdat hij overweegt om een plek bij Aprilia te \'kopen\' met sponsor geld. Ik probeer in mijn team een Engelse rijder te plaatsen en daarnaast wil ik een ervaren rijder zoals Troy\", aldus de meest populaire ex-Superbike rijder Carl Fogarty.

bron: racesport.nl

Die plaats die Corser bij Aprilia wil kopen zou wel eens die van de GP1 machine kunnen zijn.
 
Toch kan ik me geen 500cc voor de geest halen
die zo rond was van achter...
Vind het bobbeltje op de \"passagiersplaats\" ook
niet zo erg (dacht trouwens dat dat voor de aerodynamica was, om turbulentie te veroorzaken), maar het is zo lelijk dat de hele
kont zo slap hangt.

Kijk maar eens naar de Suzuki 500cc GP motor
of de nieuwe viertakt racer van Yamaha.

Die hebben ook een kont dat naar beneden loopt nog boller zelfs dan van de aprilia
 
Mijn SRADje is overgens ook erg aerodynamisch verantwoord met zijn, ronde aflopende achterste. :9
 
De ronde achterkant is wel voor aerodynamische eigenschappen, alleen de motor met zo\'n kontje merkt er niets van.

Zo\'n kontje is namelijk bedoelt om zo min mogelijk drag te veroorzaken achter de motor waardoor het minder zin heeft om te slipstreamen achter je voorganger.
En hoevaak maken wij het mee dat er iemand achter je aan het slipstreamen is.
Dit helpt namelijk alleen als je zo ongeveer met je voorwiel het achterwiel van je voorganger kan aanraken en bij snelheden van ruim boven de 100km/uur.
 
Dit helpt namelijk alleen als je zo ongeveer met je voorwiel het achterwiel van je voorganger kan aanraken en bij snelheden van ruim boven de 100km/uur.

Aha, je bedoelt die Rossi-Barros actie. Dan heb je het echt over mannen van staal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan