ik heb 3 maanden geleden de aprilia scarabeo 125 cc gekocht
voor 1990+349 afleverkosten {2339}
en hier mijn bevindingen.
ik had in 2008 een honda sh 150 gekocht ,maar die was binnen 3 maanden gestolen.
ik op zoek naar wat anders , x-max 250 geprobeerd,suzuki sixteen 150 cc proefgereden.
en toen zag ik een aprilia scarabeo 125, van 2990 voor 1990 euro,
bij vander heyden motors in den bosch. beetje ver weg voor mij dus eerst op internet
gezocht naar informatie. blijkt hij best goed uit een test te komen {in het frans}
zie hier de test
Aprilia
15 pk
dus ik dat ding gekocht
rij ik terug naar huis {110 km ver}
niet harder dan 80 a 85km/u
denk ik na 10 minuten , dat rijdt echt lekker , veel lekkerder dan de honda sh 150
en ook veel lekkerder dan de suzuki sixteen 150.
ik dacht gelijk hier wil ik wel een paar jaar op rijden.
bij die honda sh 150 dacht ik na een paar weken,
ik wil hem in ruilen voor een wat zwaardere.
maar nu na 3 maanden vind ik de scarabeo nog steeds een genot om op te rijden.
het is maar een 125cc maar toch heeft hij 15 pk
en een top op de teller van 120 km/u en met gemak 100 km/u met harde tegenwind.
het verbruik is wel hoger dan de honda.die liep 1 op 29 met mijn rij stijl.
en de scarabeo kleine stukken 1 op 25,2 en langere stukken 1 op 28 {ook vol gas}
dat komt omdat de scarabeo geen injectie heeft.
maargoed maakt niet veel uit.
omdat hij geen gecomputeriseerde injectie heeft,maar een carburateur,
loopt hij ook niet lekker de eerste 3 kilometer als de motor erg koud is.
nu in de zomer nergens last van.
ik ben toch niet van plan om veel te rijden in de winter dus maakt mij niet zoveel uit.
verder is hij als je weg rijdt wel erg afgeknepen maar bij 35 km/u komt het hele vermogen te voorschijn en gaat hij er opvallend rap van door.
ik ben bij het weg rijden nog niet in problemen gekomen bij een stoplicht.
ze hebben de motor express erg af geknepen omdat in veel landen
mag je met een auto rijbewijs op een 125 cc tot 15 pk stappen.
en om die beginnenlingen niet in de problemen te laten komen met weg rijden
hebben ze hem in het begin rustig gemaakt.
maar valt goed mee te leven.
hij weegt ook een stuk zwaarder dan de honda sh 150
157 kilo rijklaar maar dat is wel lekker , ligt als een blok op de weg.
oogt ook groter dan de honda en kwa prestatie doet hij zeker niet onder voor de honda.
echt een genot om op te rijden.
1000 km een beurt
bij 5000 km een heel klein beurtje {luchtfilter schoonmaken oliepeil en remblok controle}
bij 10000 een grote beurt
en bij 20000 km de eerste keer kleppen stellen.
ze hebben ook hele mooie kwaliteits matrialen gebruikt.
gewoon heel lekker rijden voor de prijs van een brommer.
voor 1990+349 afleverkosten {2339}
en hier mijn bevindingen.
ik had in 2008 een honda sh 150 gekocht ,maar die was binnen 3 maanden gestolen.
ik op zoek naar wat anders , x-max 250 geprobeerd,suzuki sixteen 150 cc proefgereden.
en toen zag ik een aprilia scarabeo 125, van 2990 voor 1990 euro,
bij vander heyden motors in den bosch. beetje ver weg voor mij dus eerst op internet
gezocht naar informatie. blijkt hij best goed uit een test te komen {in het frans}
zie hier de test
Aprilia
15 pk
dus ik dat ding gekocht
rij ik terug naar huis {110 km ver}
niet harder dan 80 a 85km/u
denk ik na 10 minuten , dat rijdt echt lekker , veel lekkerder dan de honda sh 150
en ook veel lekkerder dan de suzuki sixteen 150.
ik dacht gelijk hier wil ik wel een paar jaar op rijden.
bij die honda sh 150 dacht ik na een paar weken,
ik wil hem in ruilen voor een wat zwaardere.
maar nu na 3 maanden vind ik de scarabeo nog steeds een genot om op te rijden.
het is maar een 125cc maar toch heeft hij 15 pk
en een top op de teller van 120 km/u en met gemak 100 km/u met harde tegenwind.
het verbruik is wel hoger dan de honda.die liep 1 op 29 met mijn rij stijl.
en de scarabeo kleine stukken 1 op 25,2 en langere stukken 1 op 28 {ook vol gas}
dat komt omdat de scarabeo geen injectie heeft.
maargoed maakt niet veel uit.
omdat hij geen gecomputeriseerde injectie heeft,maar een carburateur,
loopt hij ook niet lekker de eerste 3 kilometer als de motor erg koud is.
nu in de zomer nergens last van.
ik ben toch niet van plan om veel te rijden in de winter dus maakt mij niet zoveel uit.
verder is hij als je weg rijdt wel erg afgeknepen maar bij 35 km/u komt het hele vermogen te voorschijn en gaat hij er opvallend rap van door.
ik ben bij het weg rijden nog niet in problemen gekomen bij een stoplicht.
ze hebben de motor express erg af geknepen omdat in veel landen
mag je met een auto rijbewijs op een 125 cc tot 15 pk stappen.
en om die beginnenlingen niet in de problemen te laten komen met weg rijden
hebben ze hem in het begin rustig gemaakt.
maar valt goed mee te leven.
hij weegt ook een stuk zwaarder dan de honda sh 150
157 kilo rijklaar maar dat is wel lekker , ligt als een blok op de weg.
oogt ook groter dan de honda en kwa prestatie doet hij zeker niet onder voor de honda.
echt een genot om op te rijden.
1000 km een beurt
bij 5000 km een heel klein beurtje {luchtfilter schoonmaken oliepeil en remblok controle}
bij 10000 een grote beurt
en bij 20000 km de eerste keer kleppen stellen.
ze hebben ook hele mooie kwaliteits matrialen gebruikt.
gewoon heel lekker rijden voor de prijs van een brommer.
Laatst bewerkt: