Aprilia shiver met lege accu

Janklaasen

MF'er
26 jul 2007
153
0
Tilburg
Aangezien ik de laatste 6 maanden erg weinig motor heb kunnen rijden (2 maanden terug voor het laatst) is nu mijn accu te ver leeg om te starten (dashboard en licht doet het nog wel).

Nu heb ik hem al geprobeerd de motor aan te duwen maar dat lukt niet.
Elke keer staat ie in zijn 2 of 3, het contact is aan en de koppeling in.
Dan trek ik een vrolijk sprintje, laat de koppeling los maar het enige wat gebeurt is dat het achterwiel vast slaat.
Ik heb hem tot aan ongeveer de 20 km/h weten te krijgen met een sprintje dus daar aan ligt het niet denk ik zo.

Inmiddels ben ik na een half uur heen en weer sprinten bekaf en kletsnat van het zweet.

Wat doe ik fout?
 
1 motor in hoogste verneling koppeling inhouden
2 sprinten
3 op de motor spingen voor druk op het achterwiel
4 zodra de druk op het zadel het grootst is en de vering dus maximaal word belast koppeling laten schieten en bidden dat hij aanslaat.
hand wel bij de koppeling houden want als hij aanslaat zal hij gaan bokken vanwege de lage toeren en moet je dus de koppeling direkt weer inknijpen om opnieuw afslaan te voorkomen.
5 bij sucses terugschakelen en doorrijden bij geen sucses terug naar stap 2
 
Laatst bewerkt:
Vlak voor het ontkoppelen moet je met je heup op de buddy springen om druk op het achterwiel te houden, zorg dat je de motor iets schuin houd naar de kant waar je staat (zodat je niet omvalt). Hand bij de koppeling, koppeling moet je hoe dan ook bedienen, of ie aanslaat of niet.

Hoogste versnelling vind ik trouwens een beetje overdreven, 3 is wel een mooie versnelling.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips!
Ik zal het zometeen nog eens proberen, we hebben hier een heuveltje van 30 meter dus dan kan ik er mooi op gaan zitten. Enige nadeel is dat als ie niet opslaat ik vervolgens weer 180 kg de heuvel op kan duwen maar ach.
 
FF goed de choke zetten, contact goed, licht uit, als nodig een beetje gas (ja, de mijne start niet zonder gas te geven), in z'n 3 en dan vaart maken zodat hij ff door de compressie blijft gaan.

Let op: je moet er wel OP zitten, anders slipt je band meteen door de compressie.
 
Zo dat is ook weer gelukt!!

Kan je wel vertellen dat het niet fijn is om tot 3 keer toe een motor van 200 kg een verdieping omhoog te duwen in een parkeergarage.

Maar de 3de keer naar beneden sloeg ie eindelijk aan.
Meteen maar even 30 min gereden (langer ging niet aangezien ik ook heel weinig fuel had).
Getankt en daarna starten ie weer normaal.
 
Zo dat is ook weer gelukt!!

Kan je wel vertellen dat het niet fijn is om tot 3 keer toe een motor van 200 kg een verdieping omhoog te duwen in een parkeergarage.

Maar de 3de keer naar beneden sloeg ie eindelijk aan.
Meteen maar even 30 min gereden (langer ging niet aangezien ik ook heel weinig fuel had).
Getankt en daarna starten ie weer normaal.
Optimate aanschaffen en kabeltje op de accu monteren en naar de buitenzijde brengen. Met tywrap kabel aan frame knopen. Dan kan je de optimate (of ander merk ) steeds makkelijk inpluggen...Tis zo makkelijk
 
je kan het beter met z'n 2en doen, 1tje duwen, de 2e op de motor in z'n 2 of 3 en dan de koppeling laten schieten, niet rustig opkomen.
anders kan je nog startkabels van de auto eraan hangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan