Aprilia Shiver of Yamaha FZ8 N.

joeri87

Rookie
9 mrt 2010
16
0
Voorschoten
Ha allen,

Binnen een paar weken wil ik een motor kopen. Dit zal nieuw of max 2 jaar 2e hands worden.
Het is een rare vergelijking maar de http://www.aprilia.com/en-US/Model/645/SHIVER+750+ABS/Overview.aspx (Shiver)en FZ8 N spreken mij het meeste aan.

Vandaag een testrit gemaakt op beide (FZ8 was niet de Naked versie, maar om een idee te krijgen).
Ook al rijden ze totaal anders, maakt de keuze niet veel makkelijker. Prijs is nieuw het zelfde voor beide met ABS, (ABS is wel een beetje een must)
Zou helemaal ideaal zijn als er een redelijk nieuwe 2e hands ergens verschijnt :)

Ik wil een motor puur voor de lol in het weekend / avond te rijden, geen woon / werk.

Ik kijk al het langste naar de Shiver, vooral omdat ik die 2 Cilinder zo leuk vind klinken en ik hem er super uit vind zien. Maar sinds een paar weekjes kijk ik ook naar de FZ8 N, vind hem er gewoon erg leuk uitzien. En voor mijn gevoel is met die prijs de FZ8 N net "meer motor" voor het geld. Maar Shiver heeft weer iets aparts vind ik.

Kortom bij mij is het 50 / 50, en 2 motoren is een beetje veel :+


Hoor graag een paar ideeën van andere die misschien helpen de keuze makkelijker te maken.

Thanks!
Joeri
 
shiver = 2 cyl = koppelbom.
fz = 4 cyl = geen koppelbom wel retesnel in hoge toeren lijkt me.
Ik zou zelf voor de tjah..... ik zou het indd ook moeilijk weten
Fz heeft een hele mooie neus vind ik zelf
 
Laatst bewerkt:
Wel gekeken naar de Street triple, vind de nieuwe ook mooi maar me voorkeur gaat naar een van deze 2. Hij's ook stuk duurder met ABS en zie hem al vaker rijden :).
Verder ook naar Kawa 750 / Honda Hornet / Ducati M / Suzuki GSR 750 gekeken en Yamaha XJ6 tijdje gehuurd.
Eigenlijk kwam dan altijd de Shiver als voorkeur tot ik de FZ8 op een bepaalde manier zag.
De GSR 750 vind ik ook super maar wil ABS en die komt pas over paar maanden. En wil deze zomer lekker rijden, volgend jaar mogelijk kijken voor een huis dus dan zal het er niet meer van komen om er een te kopen
 
Laatst bewerkt:
Wel gekeken naar de Street triple, vind de nieuwe ook mooi maar me voorkeur gaat naar een van deze 2. Hij's ook stuk duurder met ABS en zie hem al vaker rijden :).
Verder ook naar Kawa 750 / Honda Hornet / Ducati M / Suzuki GSR 750 gekeken en Yamaha XJ6 tijdje gehuurd.
Eigenlijk kwam dan altijd de Shiver als voorkeur tot ik de FZ8 op een bepaalde manier zag.
De GSR 750 vind ik ook super maar wil ABS en die komt pas over paar maanden. En wil deze zomer lekker rijden, volgend jaar mogelijk kijken voor een huis dus dan zal het er niet meer van komen om er een te kopen

Ik zou de yamaha nemen, 4 cylinder hoge toeren (onderin niks te beleven), slappe vering maar wel weer "gedegen kwaliteit" een 10 in een dozijn machine, altijd makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de reacties.
Ben er nog niet uit :p De hoge toeren op de Yamaha waren super maar snelheid is niet een must voor mij.
Had niet verwacht dat dit zo moeilijk is. Misschien dat ik van het weekend vraag of ik ze even naast elkaar mag zien staan.
 
ik heb zelf altijd 4 cilinders gereden en daarna overgestapt naar 2 cilinders ja ook een shiver.
die rijdt super ik zou niet meer anders willen.
rij nu op en harley davidson
 
weer typisch een gevalletje 'erg persoonlijk'. Als het mijn keuze was, zou ik altijd voor de Shiver gaan omdat deze veel meer karakter heeft. Aangezien je aangeeft hem puur voor de lol te kopen, zou ik voor de fiets met de meeste lol, in my humble opinion, kiezen: de Shiver :Y
 
Shiver, en als je kijkt naar de FZ8N is de Z750R dan niet wat? zelfde prijs maar betere vering/remmen.

z750r.jpg
 
Heb je al wel eens op de forums van de Shiver gekeken? Hoe zwaar weegt voor jou de factor probleemloos? Ik heb nu ook een SHiver en qua rijbeleving zou ik niet anders willen, maar qua probleempjes |( |( |(
Wanneer brengt Honda of Yamaha eens een mooie naked uit met een twin :( :(
 
Nogmaals bedankt voor reacties :)
Z750R vind ik erg leuk maar te "race-achtig" (zal wel wat persoonlijks zijn) en zie hem ook al vaker.

En ja, kijk al een half jaar af en toe op het Shiver forum. Weet dat het geen probleemloos ding is.
Denk dat het de Shiver gaat worden, eigenlijk omdat ik al heel lang naar die motor kijk en ik hem altijd leuk heb gevonden.

Zaterdag nog ff kijken voor het feesten van Koninginnedag echt begint :)
 
In die prijsklasse is er zoveel leuks.. Ik zou echt meer proefrijden, bijvoorbeeld een Ducati Hypermotard, bied nog veel meer fun...
 
Terug
Bovenaan Onderaan