Bacon and Eggs
Rookie
- 20 aug 2011
- 15
- 0
- Onderwerp starter
- #51
Ik heb gisteren een proefrit gemaakt op een MT-07. Het was de hele dag droog. Ik rijd net vijf minuten en *PLENS!* een heerlijke regenbui. Zal je altijd zien...
Kritiekpunten:
- Tot de 3.500 toeren gebeurt er niet veel qua acceleratie.
- De remmen zijn niet heel indrukwekkend.
- Desondanks duikt 'ie redelijk naar voren bij wat steviger remmen.
- Beetje onstabiel in de bochten.
- Erg tam geluid uit de standaard uitlaat.
Wel een kanttekening hierbij: Ik reed op slecht wegdek met veel belijning, zand, modder en gras na een verse regenbui. Ik weet wel zeker dat ik niet echt in de buurt ben gekomen van de volledige capaciteit, dus dat houd ik in het achterhoofd. De ervaren instabiliteit kan net zo goed liggen aan de status van het wegdek en de onwennigheid van de bestuurder.
Pluspunten:
- Fijne, comfortabele zit (al was het maar 40 minuten).
- Boven de 3.500 toeren loopt de snelheidsmeter vrij rap op.
- Wendbaar.
- Niet onbelangrijk: ik heb me uitstekend vermaakt.
Anders dan een verkorte kentekenplaathouder was de motor volledig standaard. Dankzij die kentekenplaathouder ging ik naar huis met een bruine jas, terwijl deze zwart was toen ik aankwam. Ik ben niet van plan om door de regen te gaan banjeren, maar dit is wel iets om rekening mee te houden. Met stevige, variabele, wind is het wel een beetje knokken, maar ik heb ook een stuk beter beschut 150 km/h gereden (oeps!) waarbij ik het gebrek aan kappen en windscherm helemaal niet storend vond.
Kritiekpunten:
- Tot de 3.500 toeren gebeurt er niet veel qua acceleratie.
- De remmen zijn niet heel indrukwekkend.
- Desondanks duikt 'ie redelijk naar voren bij wat steviger remmen.
- Beetje onstabiel in de bochten.
- Erg tam geluid uit de standaard uitlaat.
Wel een kanttekening hierbij: Ik reed op slecht wegdek met veel belijning, zand, modder en gras na een verse regenbui. Ik weet wel zeker dat ik niet echt in de buurt ben gekomen van de volledige capaciteit, dus dat houd ik in het achterhoofd. De ervaren instabiliteit kan net zo goed liggen aan de status van het wegdek en de onwennigheid van de bestuurder.
Pluspunten:
- Fijne, comfortabele zit (al was het maar 40 minuten).
- Boven de 3.500 toeren loopt de snelheidsmeter vrij rap op.
- Wendbaar.
- Niet onbelangrijk: ik heb me uitstekend vermaakt.
Anders dan een verkorte kentekenplaathouder was de motor volledig standaard. Dankzij die kentekenplaathouder ging ik naar huis met een bruine jas, terwijl deze zwart was toen ik aankwam. Ik ben niet van plan om door de regen te gaan banjeren, maar dit is wel iets om rekening mee te houden. Met stevige, variabele, wind is het wel een beetje knokken, maar ik heb ook een stuk beter beschut 150 km/h gereden (oeps!) waarbij ik het gebrek aan kappen en windscherm helemaal niet storend vond.