Aprilia Shiver, Suzuki Gladius of Yamaha MT-07?

Ik heb gisteren een proefrit gemaakt op een MT-07. Het was de hele dag droog. Ik rijd net vijf minuten en *PLENS!* een heerlijke regenbui. _O- Zal je altijd zien...

Kritiekpunten:
- Tot de 3.500 toeren gebeurt er niet veel qua acceleratie.
- De remmen zijn niet heel indrukwekkend.
- Desondanks duikt 'ie redelijk naar voren bij wat steviger remmen.
- Beetje onstabiel in de bochten.
- Erg tam geluid uit de standaard uitlaat.

Wel een kanttekening hierbij: Ik reed op slecht wegdek met veel belijning, zand, modder en gras na een verse regenbui. Ik weet wel zeker dat ik niet echt in de buurt ben gekomen van de volledige capaciteit, dus dat houd ik in het achterhoofd. De ervaren instabiliteit kan net zo goed liggen aan de status van het wegdek en de onwennigheid van de bestuurder.

Pluspunten:
- Fijne, comfortabele zit (al was het maar 40 minuten).
- Boven de 3.500 toeren loopt de snelheidsmeter vrij rap op.
- Wendbaar.
- Niet onbelangrijk: ik heb me uitstekend vermaakt.



Anders dan een verkorte kentekenplaathouder was de motor volledig standaard. Dankzij die kentekenplaathouder ging ik naar huis met een bruine jas, terwijl deze zwart was toen ik aankwam. :P Ik ben niet van plan om door de regen te gaan banjeren, maar dit is wel iets om rekening mee te houden. Met stevige, variabele, wind is het wel een beetje knokken, maar ik heb ook een stuk beter beschut 150 km/h gereden (oeps!) waarbij ik het gebrek aan kappen en windscherm helemaal niet storend vond.
 
Ik had ook een proefrit op een Aprilia Shiver gepland, maar omdat ik vrijwel doorweekt was heb ik die uitgesteld tot een later moment. Ik heb nu in ieder geval wel een goed referentiekader.

Zodra ik weer een stukje gestuurd heb zal ik weer een kleine update geven. Iedereen bedankt alvast voor de tips and keep 'em coming!
 
Als ik de specificaties van de MT-07 bekijk lijkt dat op papier veel op de Suzuki SV. Dat soort fietsen moet je wel wat op toeren rijden als je het vermogen wilt aanspreken. Onder de 3500 toeren heb je niets te zoeken, alleen het eerste stukje als je rustig weg rijdt in de eerste versnelling.
 
Als ik de specificaties van de MT-07 bekijk lijkt dat op papier veel op de Suzuki SV. Dat soort fietsen moet je wel wat op toeren rijden als je het vermogen wilt aanspreken. Onder de 3500 toeren heb je niets te zoeken, alleen het eerste stukje als je rustig weg rijdt in de eerste versnelling.

Is een heel ander blok, SV = v-twin en MT07 een 2 in-line
 
Laatst bewerkt:
Is een heel ander blok, SV = v-twin en MT07 een 2 in-line
Crossplane, in simpel Nederlands een 270 graden krukas. Wat is daar qua loop anders aan dan het 90 graden blok van de SV?

Maar ik keek ook meer naar cc en vermogen/koppel.
 
Koppel van mt 07 is wel wat hoger denk ik. Ben benieuwd hoe de aprillia zal bevallen aan TS. Maar in grote lijnen klopt het wel met hoe ik de mt 07 ervaren heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan