Aprilia SL 1000 Falco R?

Een hele mooie motor. Maar als je op zoek bent naar een sport-toerder zul eerder terecht komen bij een VFR of Futura. De clip-ons staan net wat te laag en de voetrusten net wat te hoog voor een sport-toerder.
 
K weet dat de "normale" Falco in december op de spaanse markt in de aanbieding was; 9000 euro.
Schitterende fiets trouwens....
 
Laatst bewerkt:
moooie pic Falco:

10492957AUBufLBwKO_ph.jpg


edit:waarom doet-ie t nie ?
 
Navraag bij Aprilia op de motorbeurs leerde dat de Falco R voorlopig gepland staat voor augustus van dit jaar.

De vriendelijke dame bij de stand gaf al aan dat dit een beetje met een Italiaans korreltje zout genomen moet worden. Dus het kan net zo goed 2003 worden helaas.
 
Beetje laat maar toch:

2002: Name changed from SL1000 to SL1000 R, which was a marketing ploy to capture some of the glory associated with the Mille R. Color choices changed to silver/black and black/red, with slightly 'racier' graphics. Frame now painted (powdercoated?) sort of a charcoal grey. Fork tubes now anodized gold (sliders remain the same, however). Fork internals *may* have been revised slightly, although I doubt there was actually any internal change. Exhaust canisters now painted flat black instead of stainless.
 
ook een falco is een mille, de SL-mille, jawel voor de RSV rijders doet een beetje pijn. De futura, tuono en caponord ook.

Maar terug naar de falco, het is prima sportmachine waar men goed mee uit de voeten kan op een circuit. Zelfs sommige falco's zijn sterker dan een RSV.
De RSV model 2000 heeft circa 117 pk op het achterwiel de Falco model 2000 114pk, maar na goed inrijden en restrictie's eruit heeft deze net zoveel als de RSV.

Ik ken zelfs een falco die er 122 pk op het achterwiel afgeeft.

Het grootste probleem met de falco is de grondspelling, de standaarddempers raken vrij snel het asfalt. Maar dat is aan te passen.

De R komt niet, dat is een idee geweest om de markt te peilen, sommige dealers hebben hem omgebouwd en gespoten in de kleuren van de R. Maar wordt nooit een productie model.

Verder is de falco gebracht als toer/sport, maar is meeer sport dan toer.

grtjs
 
Ben van plan om volgend voorjaar een "nieuwe" motor te gaan kopen.
Ben er al wel in grote lijnen uit wat het moet worden:
1000 cc, twin, sport/toer.

Ik ben alleen aan het twijfelen over het model. Zit te twijfelen tussen een firestorm en een falco.

Heb al wel een paar keer op een firestorm gereden en dat beviel super!, maar hoe zijn de verhoudingen tussen firestorm/falco?
Kan ik de falco vergelijken met een firestorm of is de falco nog wat sportiever... (geen probleem ;) )

En natuurlijk tellen de onderhoudskosten ook mee. Is een falco echt veel duurder als een firestorm of valt dit mee??

Alvast bedankt!
 
Een collgega heeft een falco. Deze verbruikt best wel wat olie en de afwerking is niet zoals die van honda. De falco heeft trouwens een kunststof tank en een tanktas is soms wat moeilijk. Ik denk zelf dat ik een firestorm ga kopen volgend seizoen. De falco zit volgens mij iets sportiever en heeft een paar pk meer.
 
ook een falco is een mille, de SL-mille, jawel voor de RSV rijders doet een beetje pijn. De futura, tuono en caponord ook.

Maar terug naar de falco, het is prima sportmachine waar men goed mee uit de voeten kan op een circuit. Zelfs sommige falco's zijn sterker dan een RSV.
De RSV model 2000 heeft circa 117 pk op het achterwiel de Falco model 2000 114pk, maar na goed inrijden en restrictie's eruit heeft deze net zoveel als de RSV.

Ik ken zelfs een falco die er 122 pk op het achterwiel afgeeft.

Het grootste probleem met de falco is de grondspelling, de standaarddempers raken vrij snel het asfalt. Maar dat is aan te passen.

De R komt niet, dat is een idee geweest om de markt te peilen, sommige dealers hebben hem omgebouwd en gespoten in de kleuren van de R. Maar wordt nooit een productie model.

Verder is de falco gebracht als toer/sport, maar is meeer sport dan toer.

grtjs


Is 114 pk op het achterwiel voor een Falco niet erg veel? (omdat de fabrieksopgave 118 pk op de krukas is!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan