Aprilia SL1000 Falco '02

Pas

MF veteraan
21 jul 2004
4.391
0
Rotterdam
Ik zit helaas op een punt waar ik keuzes moet maken. Afgestudeerd en een contract getekend. Zowel m'n oldtimer auto als mijn motor moeten ruimte geven om een betrouwbare woon/werk wagen aan te schaffen. Tevens ga ik weg uit mijn studentencomplex en heb ik geen droge en verwarmde stallingsplek meer voor deze prachtige motor.

Ik heb de Aprilia sinds vorig jaar zomer en heb zo'n 4-5k km gereden. Er staat daarmee nu 27k km op de teller, niet gek veel dus. Dit is een echte liefhebbers motor en vind het zonde om hem voor woon/werk te gaan gebruiken, hoewel dat tot nu toe toch de meeste kilometers geweest zijn.

De motor heeft weinig historie erbij behalve wat oude rekeningen, gegevens van het alarm en reserve sleutels. Wel is duidelijk dat hij een special paintjob heeft gehad die hem zeker niet misselijk staat. De BOS titanium dempers geven behoorlijk gebulder, zelfs met db killers erin.

Ik heb sinds ik de motor heb er een nieuwe accu in gezet en een nieuwe achterband. De achterband had ergens een speldenprikje erin zitten, maar waar het eerst een 1/2bar in 2 weken verloor is het nu 0,2bar in bijna 2 maanden.
Als ik de stickers moet geloven heeft de motor WP voorveren.
Ik heb door Hyperpro een progressieve veer op de schokdemper laten zetten, maar hier valt nog wat verbetering te halen.

Welke zaken zitten er aan te komen?
De voorband is aan vervanging toe, heeft nog wel boven het minimum profiel.
Ketting en tandwielen moeten volgend seizoen wel vervangen worden naar mijn mening.
Voor de 30k km beurt waarschijnlijk kleppen controleren, nog niet in het boekje gekeken.

Falco1.JPG


Falco2.JPG


Falco3.JPG


Moet alleen helaas wel melden dat de voorvelg iets aangetast is door remstof sinds deze foto. Ook is de motor toe aan een goede wasbeurt nadat ik een paar keer door slecht weer naar mijn bijbaantje moest.

Vraagprijs voor dit moois?

3000 euro


Mob: 0 6 1 9 7 4 4 0 6 2
 
Laatst bewerkt:
Poe poe, wat worden die topics enorm veel omhoog gekicked.

Er zitten overigens nog extra standaard dempers bij en eventueel een zadeltas is bespreekbaar.
De motor heeft buiten het afdekkapje op de foto ook een duozitje.
 
Kickje, zijn alweer een paar dagen verder. Heb nog lekker gereden, van het weekend maar even poetsen :)
 
Ik had hiervoor een gsxr600 alstare corona, ook iets wat je aan moet trekken.

De paintjob staat de motor erg goed, de gepolijste velgen vond ik altijd een beetje een twijfelgevalletje. Maarja, met deze prijs zou je ze zwart kunnen laten coaten /spuiten :)
 
Wat is het verbruik van deze motor ongeveer? (toch stiekem wel een beetje ge-interreseerd :P )
 
Hmm, goede vraag. Ik heb het eens berekend en dacht dat met stadsverkeer je rond de 1:15 uit kwam, vooral snelweg is hij zuiniger en gebruikte ik 1:17 om brandstofkosten terug te vragen aan een bijbaantje in Haarlem.

Het zit allemaal in je rechthand, als je 'm flink opentrekt lust zo'n 2 cillinder wel wat. Sukkel je lekker met 120 over de snelweg zal het niet zo'n pijn doen. Maar het zal nooit zo zuinig zijn als een 600cc japanner.
 
Laatst bewerkt:
sportief en hoog in toeren dan zit je al snel aan de 1:13 ... maar toeren in de eifel haalde ik makkelijk 1:18 met de falco..... it's really all in the wrist
 
Heb nooit echt hele lange afstanden gedaan en woon zelf in het centrum, iig bedankt voor de extra inzicht silver
 
Week-end kickje.

Wel leuk, heb net een Alfa aangeschaft, dus een volledig Italiaans wagenpark nu.
 
Kickje. Het is treurig weer nu maar de zomer is nog niet afgelopen. Deze dikke twin zoek iemand die 'm lekker uitlaat in het zonnetje!
 
Hmm, goede vraag. Ik heb het eens berekend en dacht dat met stadsverkeer je rond de 1:15 uit kwam, vooral snelweg is hij zuiniger en gebruikte ik 1:17 om brandstofkosten terug te vragen aan een bijbaantje in Haarlem.

Het zit allemaal in je rechthand, als je 'm flink opentrekt lust zo'n 2 cillinder wel wat. Sukkel je lekker met 120 over de snelweg zal het niet zo'n pijn doen. Maar het zal nooit zo zuinig zijn als een 600cc japanner.
Maar die geven dan ook niet de kick van een dikke twin 8-)

Trouwens even uit interesse... Wat voor oldtimer? :9
 
Laatst bewerkt:
Ik stap van de inruil mogelijkheid af. Helaas is zojuist in mijn proeftijd mijn contract ontbonden ... vervelend dus met net een andere auto.

Dus het is niet langer een vraagprijs van 3250, maar 3000!
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe week, nieuwe kansen. Kan me haast niet voorstellen dat er geen interesse is voor deze bike voor dit lage bedrag :/
 
Dan heb je het niet verkeerd gedaan als je tijdens je studententijd een Porsche oldtimer en een Aprilia op de weg kunt houden.

Ik had ook een auto en motor in mijn studententijd maar toen had je nog geen prestatiebeurs en zo dus ik kon er 3 bijbaantje bij hebben. Ging toen een stuk makkelijker.

Is de Porsche al weg???? Laat maar, niet goed gelezen.

Maar je zocht een betrouwbare woon-werk auto en je hebt een Alfa gekocht :?
 
Laatst bewerkt:
Als je geen oudere 75/33 etc koopt heeft een Alfa weinig andere problemen als een Ford/Suzuki/toyota. Heb een 147 van 2003 met 30k km op de teller, dus daar kan ik wel lekker een tijdje mee rondrijden.

Had zelf 2 bijbaanjes en niet op vakantie maar gewoon full-time werken in de zomer. Geen alcohol/roken en je houd best een potje met geld over. Nu is de spaarrekening wel aardig leeg helaas :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan