Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Mooie wielen, staan ook op mijn lijstje. Zou je ze niet laten stralen en dan opnieuw laten anodiseren (zwart of goud bijvoorbeeld)? Dan spaar je ook nog weer wat extra gewicht uit want daar gaat het natuurlijk om..

Het is wel een lange zoektocht geweest naar een setje 'axiale' velgen. Daar zijn er niet zo veel van geprodueerd; bijna alles wat je tegenkomt is voor radiale velgen. Deze zijn wel af te draaien, maar dat is weer zonde van zulke wielen. Ik laat de wielen eerst wel een zo, ik heb nu iets te veel maand over onderaan mijn loonstrookje :+

OZ wielen horen goud of blauw, mocht ik het doen dan zou ik voor de goude kleur gaan, staat mooi bij antraciet denk ik. De verkoper zei dat ik er veel plezier van ga hebben, enorme verbetering qua bochtengedrag. Daar kocht ik ze ook voor, en omdat ik ze er gewoon vet uit vindt zien.
 
Mja, ik zit ook te twijfelen over een setje, kan er eentje over nemen voor een kleine 600 euro. Nette prijs voor een set met nog aardige banden. Alleen dat blauw in combinatie met candy red...

Wel gister eindelijk aan de Falco kunnen werken. Voorheen had ik een eigen werkplaats maar daar moest ik helaas uit en als binnenstadbewoner is het dan maar lastig klussen. Gelukkig hebben mijn ouders een grote tuin, dus daar de klus maar geklaard.

Allereerst een nieuwe kettingset want die zat er al heel wat km's te lang op. Onbegrijpelijk dat iemand daar zo lang mee door rijdt. Gelukkig lijkt de rest van de fiets wel in een hele goede staat. Alle boutjes kwamen netjes los en niks is verrot of doorgedraaid. Wat een verademing.

UZxVwiz.jpg


Vervolgens was het tijd voor wat optische dingen. Allereerst de spiegels. Er zaten van die latere units met knipperlicht op maar die zaten met 1 boutje en 1 tiewrap vast. Zag er niet uit, ze verzakten steeds en het zicht was ook k*t. Daarnaast vond ik zowel de open gaatjes voorin in het kuipwerk niks als de chinese nepcarbon ledknippers achter verschrikkelijk.

PiB6aAS.jpg


xqNSJER.jpg


Daarom op Ali knipperlichten gekocht (geen led omwille van de zichtbaarheid) die er niet té aftermarket uit zien. Voor gewoon op de plek waar ze horen en achter op de plek waar normaal die lelijke handgrepen zitten. Die heb ik vervolgens afgeslepen om zo iig nog wat vulling achter de buddy te hebben. Deze moet nog even strakker geschuurd en gelakt, maar bij m'n ouders in de schuur niet fijner dan p240 aangetroffen.

Verder zat aan één kant een originele koppelingshendel, terwijl de gashendel was vervangen door een chinees CNC-exemplaar met nét de verkeerde kleur rood. Die zijn eveneens vervangen door een origineel setje Chinees CNC-setje in decent zwart en met mooie logootjes.

LPfqWtJ.jpg


De knippers achter zitten nog niet helemaal vast zoals ik ze vast wil hebben, dus daar moet ik nog even mee aan de slag, maar verder heel tevreden met deze updates. Ik zoek nog uitlaathangers om de voetsteunen achter mee te vervangen. Iemand die toevallig over of die ze wil ruilen voor de originele?

Verder wil ik nog graag een andere koppelingscilinder (op de Duc de mijne vervangen door eentje van RS Moto en dat was een verademing voor de linkerhand en moet er nog iets verzonnen worden voor de kentekenplaat. Op zich vind ik de plek mooi, maar hij heeft geen kentekenverliching en dat vind ik niet zo prettig.
 
Laatst bewerkt:
Mja, ik zit ook te twijfelen over een setje, kan er eentje over nemen voor een kleine 600 euro. Nette prijs voor een set met nog aardige banden. Alleen dat blauw in combinatie met candy red...

Let op dat de pasvlakken van de remschijven op 110mm zitten. Meeste zijn 115mm voor radiale klauwen. Ik heb veel blauwe setjes gezien, maar deze waren allemaal voor radiale klauwen dus let op.

Wel mooi dat je flink wat werk hebt kunnen verzetten, geeft altijd een voldaan gevoel :Y

Ik ben zelf blij met mn wielen hoe ze eruit zien. Ik wil ze nog wel laten balanceren (Achter lijkt iets te hobbelen) en het haakse ventiel overzetten.

IMG_20180903_181545_zpsdfo7re3z.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ahh, jij hebt het kontje ook op deze manier mooier gemaakt :t Fraaie fiets ook zo!

*O* Pagina 100 *O*

Wordt er nog wel eens gemeet? ;)
 
Ik ben in verwarring: Heeft de Falco nou wel of geen spacer aan de linkerzijde van het voorwiel?
Rechts wel, dat is duidelijk.

Ik heb het idee dat ik wat mis, maar googlen geeft ook niet echt duidelijkheid. De exploded views en manual laten zien van wel (AP8125737), maar mensen op internet zeggen van niet. Hebben jullie er een, of is de dikke kant van de as de spacer?
 
Laatst bewerkt:
@dizono... mooi aan het knutselen met de falco!!
Ik heb wel gekozen voor LED knippers, maar dan wel goeie zegmaar... Barracuda's. Heel goed zichtbaar.
Ik ben wel benieuwd naar welke koppelinghendel je met logo je hebt... ziet er mooi uit!
 
@dizono... mooi aan het knutselen met de falco!!
Ik heb wel gekozen voor LED knippers, maar dan wel goeie zegmaar... Barracuda's. Heel goed zichtbaar.
Ik ben wel benieuwd naar welke koppelinghendel je met logo je hebt... ziet er mooi uit!

Persoonlijk vind ik het fraaier als de verlichting een beetje overeenkomstig is met het bouwjaar van de motor, maar smaken verschillen (gelukkig).

De hendels vind je hier: Korte Rem Koppeling Hevels Voor Aprilia RSV 1000 MILLE/RSV 1000 Tuono/SL 1000 Falco Motorfiets Accessoires Verstelbare in Korte Rem Koppeling Hevels Voor Aprilia RSV 1000 MILLE/RSV 1000 Tuono/SL 1000 Falco Motorfiets Accessoires Verstelbare van Hevels, touwen & Kabels op AliExpress.com | Alibaba Groep
 
Hulp nodig!

Sinds vrijdag start m'n motor opeens niet meer. Ik had toen een kentekenlampje op m'n fiets geknutseld en daarna wilde hij niet meer starten (een half uur eerder had hij nog gelopen). De motor gaat gewoon aan, zonder meldingen in het dash en op de plek van de ECU hoor je een klik na enkele seconden na het omdraaien van het contact. Echter gaat de startmotor rond, maar slaat het blok niet aan. Net geprobeerd met wat remreiniger in de airbox en dan komt hij gelijk tot leven, om een paar slagen later weer af te slaan. Ergo, ik vermoed een probleem met de benzinetoevoer. Nu vond ik onder mijn tank een los slangetje, maar ik weet niet zo goed waar dat aan zat en waar het naartoe moet.

Naast het slangetje van de overloop zit nog een nippel:

Z1GkxQj.jpg


Verder zie ik ook nog deze twee uitsteeksels, maar zijn dat uberhaubt wel nippels?

QQhhKKO.jpg


Ik heb al wel gelezen dat een kapotte leiding bij een RSV/Falco veel kan voorkomen en dat dit het probleem kan veroorzaken, maar een aansluitschema kan ik helaas niet vinden. Wie biedt soelaas? Alvast bedankt voor het meedenken!

Dit deel onder de tank is gelijk de pomp toch? Zou ik daar geluid vandaan moeten horen komen? Dit is niet het geval namelijk...
 
De twee nippels waarvan een met benzineslang, is je tankdop ontluchting. Aan beide nippels hoort ´n slang te zitten. De twee buisjes
die je ziet staan in verbinding met de binnenzijde van de benzinepompplaat. Je kunt controleren of ze dicht zijn. Als ze niet dicht zijn
raad ik je sterk aan dat te doen. Hoe lang is het geleden dat je de benzinefilter hebt vervangen?
 
Als het gaat om het startprobleem kun je de hoge druk benzineleiding (gevlochten buitenkant)
controleren of hij ergens geknikt is.
 
Thanks voor de tips, ga ik vanmiddag even naar kijken. Helaas staat hij op -2 in een parkeergarage, niet echt ideaal sleutelen... :/
 
Nou, dit schiet nog niet op. Vandaag de leidingen op het oog gecheckt. Geen gekke knikken of beschadigingen. Als ik het contact omzet en m'n oor tegen de tank houdt, dan hoor ik het pompje ook. Toch lijk ik nog steeds geen benzine in de cilinders te krijgen. Zou het een probleem met de injectie kunnen zijn? En heeft iemand een idee hoe ik zoiets kan checken? Of is het handiger toch eerst de pomp onderuit de tank te halen en filter e.d. te checken?

Het feit dat ik elke keer 10 minuten moet lopen om dan onderin een half donkere parkeergarage weer moet proberen er iets van te maken helpt helaas niet echt en draagt ook bij aan het feit dat ik het liefst eerst alle andere oorzaken uitsluit alvorens ik daar met jerrycans aan de slag moet... :/
 
Ik heb ook wel eens vage startklachten gehad, met de tank omhoog startte ie wel, tank naar beneden niet: Massa van de tankpomp zat los. Maar aangezien je hem wel hoort, is dat niet je probleem. Probeer eens te starten met volgas. Hij kan verzopen zijn, dit is een manier omdat te verhelpen. Kan zijn dat hij paar keer bulkt in je luchtfilter, maar zal daarna wel aanslaan.

Om te zien of je injectie het goed doet kun je na een paar start pogingen (Let op je accu, als deze te leeggetrokken wordt, kan het later je startkoppeling kosten..) een bougie eruit draaien om te zien of deze wel nat is.
 
Bijzonder.... heb je lampje dan ook weer losgemaakt om te checken of dat invloed heeft..?
En gekke opmerking misschien.., maar hoe staat je noodstop schakelaar...? Misschien tegenaan gestoten? Zijstandaard goed in?
Klinkt als een simpel foutje... zeker als startmotor draait en het spontaan na een klusje is gebeurt.

Succes... ben benieuwd of je het vind
 
Iemand enig idee waar ik zo’n slangetje die ook hoge temperaturen kan hebben, zou kunnen kopen..? Gemiddelde motorzaak heeft het niet...
 
Iemand enig idee waar ik zo’n slangetje die ook hoge temperaturen kan hebben, zou kunnen kopen..? Gemiddelde motorzaak heeft het niet...

Ik heb gewoon een simpel doorzichtig siliconen slangetje gepakt, zit er al jaren op en werkt prima. Wel even de lijntjes van de oude slang overgetekend. Siliconen is prima hittebestendig.
 
Dat lijkt idd bruikbare slang.., heb zelf wel een stuk “gewone” liggen maar de specificatie verteld dat het max 60 graden kan hebben en volgens mij wordt het iets warmer 😊.
 
Ik heb gewoon een simpel doorzichtig siliconen slangetje gepakt, zit er al jaren op en werkt prima. Wel even de lijntjes van de oude slang overgetekend. Siliconen is prima hittebestendig.

Idem, na exact dezelfde staat van ontbinding van mijn originele slangetje. Gewoon een transparant slangetje erop gezet. Water wordt toch max een beetje meer dan 100 graden, niet zoveel spectaculairs.
 
Hulp nodig!

Sinds vrijdag start m'n motor opeens niet meer. Ik had toen een kentekenlampje op m'n fiets geknutseld en daarna wilde hij niet meer starten (een half uur eerder had hij nog gelopen). De motor gaat gewoon aan, zonder meldingen in het dash en op de plek van de ECU hoor je een klik na enkele seconden na het omdraaien van het contact. Echter gaat de startmotor rond, maar slaat het blok niet aan. Net geprobeerd met wat remreiniger in de airbox en dan komt hij gelijk tot leven, om een paar slagen later weer af te slaan. Ergo, ik vermoed een probleem met de benzinetoevoer. Nu vond ik onder mijn tank een los slangetje, maar ik weet niet zo goed waar dat aan zat en waar het naartoe moet.

Naast het slangetje van de overloop zit nog een nippel:

Z1GkxQj.jpg


Verder zie ik ook nog deze twee uitsteeksels, maar zijn dat uberhaubt wel nippels?

QQhhKKO.jpg


Ik heb al wel gelezen dat een kapotte leiding bij een RSV/Falco veel kan voorkomen en dat dit het probleem kan veroorzaken, maar een aansluitschema kan ik helaas niet vinden. Wie biedt soelaas? Alvast bedankt voor het meedenken!

Dit deel onder de tank is gelijk de pomp toch? Zou ik daar geluid vandaan moeten horen komen? Dit is niet het geval namelijk...

Die nippels zijn aangesloten op de tankdop, dus voor regenwater en/of gemorste benzine.

Jouw toevoer is die hoge druk leiding. Daar gaat niet zomaar iets aan stuk.
Het probleem moet bijna wel elektrisch van aard zijn, zeker omdat je aan de verlichting / bedrading aan het frunneken was.

Bij het aanzetten van contact hoor je de pomp (duidelijk) te horen. Is dat niet zo, dan geeft je ecu je pomp niet vrij.
Je ecu zegt tegen de pomp dat die mag draaien als aan voorwaarden wordt voldaan.
Ik weet niet precies welke voorwaarden allemaal, maar check:
- jiffy switch
- omvalsensor
- killswitch
- Neutraal

Check ook de zekeringen. Zeker als je eerst met de verlichting aan het klooien was, lijkt het me aannemelijk dat je een sluitinkje hebt gemaakt en er ergens een zekering is gesneuveld.
 
Misschien is dit iets voor je ?
Siliconen slang transparant 6x9mm - Siliconen slangen transparant - Siliconen slangen - Rubbermagazijn


iemand vast wel de kuipruit vervangen voor wat anders ? Hoe kom je het makkelijkst bij de onderste schroefjes ?

Nou zelf maar ff aan de gang gegaan een halfuur geleden . Had een kuipruit idem aan de originele gekocht bij MDI alleen een hele donkere .Het vervangen ervan is heel simpel gewoon de inbus rvs schroeven losdraaien en de kuipruit + zwarte onder plaat omhoog eruit trekken . De rubberen stoppies waar de boutjes in geschroefd worden zitten in de kuipruitgaten gezet en vallen er nooit uit . Monteren omgekeerde volgorde . Goed over nagedacht Aprilia ! Kan ik ook mooi bij de dashboard steker komen om de led fix voor de led knippers uit te voeren met 2 diodes. Dit i.v.m met het knipperlichtlampje op je dashboard waardoor je led knippers alle vier tegelijk knipperen.
 
Ben benieuwd... want “gewoon” siliconen slang kan 60 graden hebben en bij de meeste ritjes kom ik toch wel hoger uit... al zal dat niet snel enorme gevolgen hebben maar toch.
Zag dat deze tot 250 gaat... dat haal ik niet 😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan