Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Ook maar eens gaan bestellen daar bedankt voor het oem nummer .

Past de zijstand schakelaar 1:1 over of moet je nog iets aan de bedrading doen ?
veer en bout past ook of moet ik deze mee bestellen ?
 
Laatst bewerkt:
Alles is 1:1 over te bouwen, het is allemaal precies hetzelfde. Kan alleen zijn dat wanneer je standaard is ingeklapt dat ie tegen je uitlaat aan komt. Ik ergerde me er niet zo aan, hij doet het alleen als ik hem nog eens aanduw.

De hellingshoek veranderd niet echt met deze standaard, maar het grondpunt van je standaard komt verder naar buiten te zitten, waardoor ie steviger staat.
 
Falco gaat volgend jaar waarschijnlijk in de verkoop. Mocht iemand nu al geïnteresseerd zijn dan hoor ik graag.
BJ 2003, BOS dempers met DB killers, restricties eruit, mille achterveer, zgan pilot power achterband, goeie pilot power voorband, scott oiler smeersysteem, op rollerbank geweest (heb nog een filmpje voor geïnteresseerde) waar een hele mooie vermogensafgifte uitkomt, Gabro eprom, circa 66.000km. Laat je niet misleiden door de km stand, motor staat er heel mooi bij en loopt super.
 

Bijlagen

  • IMG-20171112-WA0020.jpg
    IMG-20171112-WA0020.jpg
    215,1 KB · Weergaven: 35
  • IMG-20171112-WA0019.jpg
    IMG-20171112-WA0019.jpg
    200,7 KB · Weergaven: 33
  • IMG-20171112-WA0015.jpg
    IMG-20171112-WA0015.jpg
    146,9 KB · Weergaven: 30
  • IMG-20171112-WA0005.jpg
    IMG-20171112-WA0005.jpg
    140,9 KB · Weergaven: 26
  • IMG-20171112-WA0016.jpg
    IMG-20171112-WA0016.jpg
    61,7 KB · Weergaven: 28
  • IMG-20171112-WA0012.jpg
    IMG-20171112-WA0012.jpg
    205,3 KB · Weergaven: 30
  • IMG-20171112-WA0013.jpg
    IMG-20171112-WA0013.jpg
    109,6 KB · Weergaven: 32
  • IMG-20171112-WA0011.jpg
    IMG-20171112-WA0011.jpg
    306,8 KB · Weergaven: 30
  • IMG-20171112-WA0004.jpg
    IMG-20171112-WA0004.jpg
    89,2 KB · Weergaven: 32
  • IMG_20180428_093605.jpg
    IMG_20180428_093605.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 30
Had een zijstandaard cbr1000rr uit 2004 gescoord bij Boonstra . Vandaag eronder gezet . Pastte prima, en staat stuk stabieler. 😉. De zij stand schakelaar van de Falco gebruikt, past ook prima en hou je de bedrading standaard. Bij mij 2005 model zit een stalen pennetje op de zijstand schakelaar ipv kunstof van de oudere modellen .
 
Laatst bewerkt:
Dit is mijn Falco met recent aangekochte OZ wielen:

IMG_20180905_065118.jpg


Ik speel met het idee om het kuipwerk te laten spuiten ivm beschadigingen, en omdat rood misschien niet mijn kleur is. Grijs lijkt me mooi, kan prima met de rode wielen. Grijs zou in de toekomst ook kunnen met gouden wielen (Mocht ik de OZ wielen goud annodiseren).

Het zou eruit zien als volgt:
FB_IMG_1543860818736.jpg


Doen?
 
Wel een klein beetje alsof je een R1 in kawasakigroen spuit :)
Maar die "senna" kleuren zijn wel heel mooi wat mij betreft
 
Zo heel erg 'vloeken in de kerk' is het niet vindt ik, wat te denken van de NERA RSV (Qua uiterlijk ook dezelfde velgen) :)

NERA.jpg


Als is dit carbon, en geen grijze kleur. In mijn mening kan het prima, maar ik wilde eens de opinie van mede Falco'ers horen.
 
He guys,
Ik ben ook weer aan de winterbeurt begonnen.
Nou heb ik een vraagje over synchroniseren van de cylinders.

Ik lees dat ik rond de 300 mbar (-+30) / 22,5 hgcm moet zitten.
Dat lukt me echter niet. Ik gebruik een carbtune
Mijn TPS was iets off, dus die heb ik naar 0 gezet.
Idle schroef helemaal naar 0 zodat die echt op de TPS staat.

Maar ik krijg rond de 1250 toeren de waarden niet onder de 28 hgcm.
Heb met beide schroeven zitten spelen, maar het enige keer wanneer ik de juiste waarde haal is als de motor rond de 500 toeren zit :S

Ik weet dat er een onbekende racechip in zit en initieel zat ik al ook rond de 28 hgcm.
Wat doe ik verkeerd ? Bij open draaien gaan de toeren omhoog :(
En ik heb aan de andere kant van de cylinders die 2 vacuum slangetjes afgedopt en druk sensor disconnected

Iemand van jullie praktische ervaring met synchen van een Falco ?
 
He guys,
Ik ben ook weer aan de winterbeurt begonnen.
Nou heb ik een vraagje over synchroniseren van de cylinders.

Ik lees dat ik rond de 300 mbar (-+30) / 22,5 hgcm moet zitten.
Dat lukt me echter niet. Ik gebruik een carbtune
Mijn TPS was iets off, dus die heb ik naar 0 gezet.
Idle schroef helemaal naar 0 zodat die echt op de TPS staat.

Maar ik krijg rond de 1250 toeren de waarden niet onder de 28 hgcm.
Heb met beide schroeven zitten spelen, maar het enige keer wanneer ik de juiste waarde haal is als de motor rond de 500 toeren zit :S

Ik weet dat er een onbekende racechip in zit en initieel zat ik al ook rond de 28 hgcm.
Wat doe ik verkeerd ? Bij open draaien gaan de toeren omhoog :(
En ik heb aan de andere kant van de cylinders die 2 vacuum slangetjes afgedopt en druk sensor disconnected

Iemand van jullie praktische ervaring met synchen van een Falco ?

Synchroniseren heb ik bij StarTwin laten doen. Kostte me nog geen €30. Heb er op een zaterdagochtend op gewacht, goede kop koffie gehad. Voordat geld ga ik zelf niet prutsen (heb er ook geen gereedschap voor). Dus verder geen ervaring mee.

Ik herkende mijn motor niet weer in ieder geval.
 
M'n koppeling begint steeds meer lawaai te maken. Het bekende geluid dat weggaat wanneer je de koppeling in knijpt. Ik wil hier een Aprilia specialist naar laten kijken. Is Roke the place to go?

Ik heb het idee dat zij makkelijker aan (2de hands) onderdelen kunnen komen. Startwin is wel dichterbij maar heb het idee dat zij meer Ducati minded zijn.

Een powercommander is onderweg, dus dacht Roke hem dan meteen op de bank kon afstellen :)
 
De mijne is door Roke gedaan prima gasten . Startwin is ook ok hoor maar idd meer Ducati minded .

ps kun je het niet zelf ?
 
Synchroniseren heb ik bij StarTwin laten doen. Kostte me nog geen €30. Heb er op een zaterdagochtend op gewacht, goede kop koffie gehad. Voordat geld ga ik zelf niet prutsen (heb er ook geen gereedschap voor). Dus verder geen ervaring mee.

Ik herkende mijn motor niet weer in ieder geval.
Ik heb wel het gereedschap, een carbtune en ik wil het zelf doen :)

Maar niemand hier die het ook zelf gedaan heeft ?
 
De mijne is door Roke gedaan prima gasten . Startwin is ook ok hoor maar idd meer Ducati minded .

ps kun je het niet zelf ?

Ik zou het denk ik wel zelf kunnen (Zelfde categorie als de starterkoppeling denk ik, heb ik ook zelf vervangen). Ik heb zelf al nieuwe platen en drukveren geplaatst, om te kijken of hier iets in zat. Geluid werd niet minder, misschien zelfs meer (Of je gaat op een gegeven moment kritischer luisteren). Roke heeft gewoon de tools en (hopelijk) onderdelen voorradig, dus dan is het gewoon sneller gefixt met garantie natuurlijk.

M'n motor moet gewoon robuust zijn, komend seizoen staan er weer wat trackdays, motor vakanties en Isle of Man op de planning, ik wil dan niet in mn achterhoofd mezelf af vragen of ik het nou allemaal wel goed heb gedaan :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan