Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Er is al erg veel kabelboom wat achter de koplamp een plek heeft gevonden (in de behuizing van de koplamp).
Een reële optie zou zijn om het relaiskastje ergens onder het dashboard weg te werken in de ruimte tussen koplamp en vorkpoten.
Maar het houdt niet over, en wat ik sowieso wil vermijden is een kabelboom die stuk schuurt door teveel geprop en het draaien van het stuur.
Daarom zijn er volgens mij maar twee redelijke opties: onder de tank onder de airbox voor tegen het balhoofd. Of in de kont.
Voor beide moeten kabels verlengd worden, dus dan maar meteen helemaal naar achter...

Update: via RDAE.nl alle kabels in de juiste kleuren besteld en afgelopen weekend toch maar alvast het kabelboompje gemaakt. De relais zitten nu in de kofferbak.

Blijft over op mijn to-do lijstje:
- nieuwe gaskabels (heb een set van een Tuono besteld), want de huidige zijn te kort met het (nog) bredere stuur.
- gasklephuis synchroniseren

- eventueel nog beoordelen of ik het zekeringenkastje (zit achter het rechter zijpaneel) ook wil verplaatsen ter voorkoming van problemen in de regen.
 
Voor degene die interesse heeft ik heb hier een belly pan liggen voor een aprilia falco zie foto’s. Je mag hem voor een symbolisch bedrag (kratje bier?) komen afhalen anders verdwijnt die in de kliko.

Ik heb hem over nadat ik een nieuwe opgestuurd kreeg via eBay omdat deze beschadigd is. Zie foto’s, de beugeltjes heb ik er niet bij maar zijn eenvoudig te maken evt kun je even kijken hoe het zit bij mijn motor.
4BA45C83-E2B5-4A78-8078-3D44EC6CA5FC.jpeg
 

Bijlagen

  • 1E81324D-AFF0-4AA0-93CD-68223790AAFB.jpeg
    1E81324D-AFF0-4AA0-93CD-68223790AAFB.jpeg
    191,9 KB · Weergaven: 6
Voor degene die interesse heeft ik heb hier een belly pan liggen voor een aprilia falco zie foto’s. Je mag hem voor een symbolisch bedrag (kratje bier?) komen afhalen anders verdwijnt die in de kliko.

Ik heb hem over nadat ik een nieuwe opgestuurd kreeg via eBay omdat deze beschadigd is. Zie foto’s, de beugeltjes heb ik er niet bij maar zijn eenvoudig te maken evt kun je even kijken hoe het zit bij mijn motor.Bekijk bijlage 1427287

PB
 
Hoi! Ik hoop per aankomende vrijdag een Falco bezitter te zijn :]
Nu heb ik hier alvast twee vragen over.
  1. De achterband moet vervangen, ben benieuwd waar jullie tevreden over zijn. Heb onder mijn huidige Fazer altijd Michelin Pilot Road 3 gehad. Dacht daarom weer aan een Michelin, maar dan de meer recente Road 4 of 5? Bridgestone Battlax en Continental RoadAttack kom ik ook veel tegen? Ik ben geen ultra sportieve rijder en ga er niet mee het circuit op.
  2. Waar kan ik dit onderdeel krijgen? Aan 1 kant zit er schade op deze kap, en wil deze misschien vervangen. Of gelijk een belly pan, dan moeten deze kapjes er ook af? EDIT: volgens mij is dat onderdeel AP8158773 ?

1569394457145.png
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets, welkom! Ik heb er nu ook Michelin Pilot Roads onder liggen, maar ga deze winter weer naar een setje Pirelli Rosso 3's die ik op een eerdere fiets had liggen. Super band, met ook aardige regenprestaties, maar vooral met heel veel vertrouwen (ook al ben ik er op het circuit mee onderuit gegaan..:P)
 
Thanks! De foto is echter niet de fiets waar ik naar ga kijken... ;) Ik ga voor een rode uit 2000 met mooie Termignoni uitlaten en iets kras schade linksonder, vandaar mijn vraag over vervangende kap.
1569408616459.png


Qua band lees ik nu ook weer mindere verhalen over de Michelin Road 5. Blijft lastig en ook heel persoonlijk denk ik. Zal eens kijken naar die Pirelli's.
 
Laatst bewerkt:
.
20190925_191235.jpg


nu met rode aprilia panter kop en originele stickers, zo vind ik em het mooist.
2005 RDW model eind 2002 met 26000 km op de klok in absolute nieuwstaat verkerend.
 
Laatst bewerkt:
Thanks! De foto is echter niet de fiets waar ik naar ga kijken... ;) Ik ga voor een rode uit 2000 met mooie Termignoni uitlaten en iets kras schade linksonder, vandaar mijn vraag over vervangende kap.
Bekijk bijlage 1430567

Qua band lees ik nu ook weer mindere verhalen over de Michelin Road 5. Blijft lastig en ook heel persoonlijk denk ik. Zal eens kijken naar die Pirelli's.

Ik rij al jaren op battlax BT 023.. stabiele band bij alle weeromstandigheden.
Veel plezier met je appie!
 
Die Battlax kom ik ook veel tegen. Er is ook een nieuwere T31, qua prijs maar een paar tientjes duurder. Alsnog een stuk goedkoper dan bv een Micheling PR 4.
 
BT023 is meer gericht op toeren .
Meer in de racy style gaat deze band toch wel gekke dingen doen hoor in bochten en bij nat weer.
 
Ja, het valt of staat echt wat je er mee wilt doen. Als je meer een tourrijder bent, dan lekker een tourband eronder leggen. Gaan langer mee ook vaak. Als je graag hard en plat door de bocht gaat, dan beter een echte sportband. Geeft gewoon meer vertrouwen, grip en een beter gevoel, maar zijn vaak duurder en slijten doorgaans ook wat harder.
 
Knappe jongen als je (bij droog asfalt) op straat meer kunt dan een goeie sport tour band te bieden heeft.
Daarentegen heb je, mocht je eens een bui tegenkomen, wel merkbaar meer aan sport tour.
En idd levensduur. 8k met een achterband en zelfs 12k met een voorband.
Nee, na een set Angel ST en 2 sets MPR2 ga ik niet meer terug naar een sportband.

Ik geloof dat ik Roadsmarts zou proberen.
 
Haha nou... succes! Keuze aan band hangt af van je rijstijl... ik leg hem enkel bij mooi weer plat en gaat prima met de sport tour band
 
Vandaag de Falco gekocht en een uur naar huis gereden. Toch weer heel anders dan mijn Fazer 600. Vind hem minder makkelijk de bocht in te sturen (beetje een Quad gevoel, dus blijft rechtop en moet echt sturen). Maar dat zal ongetwijfeld gewenning zijn, en nieuwe banden zal ook helpen. Verder nooit een 2-cilinder gereden. Een stuk rustiger rijden omdat je niet veel meer dan 4k toeren hoeft te maken bij normaal rijden. Ik had wel erg veel last van wind, veel meer dan mijn Fazer terwijl ik daar meer rechtop zit. Maar volgens mij was het vandaag ook erg winderig... Buiten die punten was mijn eerste ervaring erg positief, ook de zithouding meer voorover valt zeker niet tegen. Zal vast nog wat vragen gaan stellen hier, maar voor nu weer een nieuwe Falco rijder er bij 😎👍🏼
 

Bijlagen

  • 27788E89-6E75-4B13-AADA-33BA9E40B2FB.jpeg
    27788E89-6E75-4B13-AADA-33BA9E40B2FB.jpeg
    349,3 KB · Weergaven: 14
  • 8DA0B196-4DBE-4397-912D-03CBFCA22338.jpeg
    8DA0B196-4DBE-4397-912D-03CBFCA22338.jpeg
    305 KB · Weergaven: 15
Heeft iemand kennis over het feit of onze motoren wel of niet geschikt zijn om e10 te tanken? De e10checker website zegt van niet. Maar ik heb tot nu toe wel af en toe e10 getankt als er geen normale e95 aanwezig was zonder problemn.

Ik heb niet zo'n zin om vanaf nu alleen maar voor de duurdere e98 benzine te moeten gaan..
 
E10 benzine gaat op den duur aan/in vreten. Vooral je tank zal in de loop van tijd gaan opzwellen .
Aprilia Nederland heeft mij afgeraden om e 10 te tanken ivm met hier boven en rubber delen die op den duur gaan doorlekken omdat de weekmakers in e10 zijn werk gedaan hebben. Benzine pomp /benzine leidingen/rubbers etc. Wanneer je er iets van gaat merken zou je kunnen vragen op het ARA forum . Ik zelf blijf de premium gebruiken aangezien ik de fiets alleen voor de fun heb en niet werk/woonplaats gerelateerd.
 
Heeft iemand kennis over het feit of onze motoren wel of niet geschikt zijn om e10 te tanken? De e10checker website zegt van niet. Maar ik heb tot nu toe wel af en toe e10 getankt als er geen normale e95 aanwezig was zonder problemn.

Ik heb niet zo'n zin om vanaf nu alleen maar voor de duurdere e98 benzine te moeten gaan..

Op zich doet de motor het prima op E5 en E10, er is alleen één heel belangrijk probleem: de tank. Het kunststof van de tank kan niet tegen ethanol.
Ook de branfstofleidingen kunnen op den duur problemen geven, maar die zijn zo vervangen.

Daarom probeer ik er probeer aan te denken om de motor vooral niet met E5 of E10 langer weg te zetten (zoals de winterstalling).
Een tank in één keer leeg rijden kan geen kwaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan