Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Klopt, het is zelfs eenvoudiger en zover ik weet een direct swap. Bij de gen2 brug moet je in ieder geval ook de schokdemper en links van een gen2 gebruiken. Naar mijn mening is past de gen2 brug wel mooier bij het frame van de Falco, net wat hoekiger.
 
Die 30 graden extra blokhoek blijven trekken, dus ik ben toch langzaam aan het kijken of ik iemand blij kan maken met de Falco, zodat ik terug een Monster kan kopen. Goede reden om wat mooie plaatjes te trekken. Zie verkoophoekje voor de advertentie.

4sXjPXV.jpg


9uxr52W.jpg
 
Kan iemand van jullie een setje voorvork gereedschap aanraden? Die om de UPSD vork uit elkaar te halen. Wil graag de olie nakijken en verversen. Thankssss
 
Kan iemand van jullie een setje voorvork gereedschap aanraden? Die om de UPSD vork uit elkaar te halen. Wil graag de olie nakijken en verversen. Thankssss

Voor het verversen van de olie heb je geen speciaal gereedschap nodig. Alleen uitkijken met de dop bovenop, dat je die niet teveel beschadigd bij het losdraaien. Wat schilderstape of isolatietape kan helpen.
20160314_213305a.jpg
 
Vandaag een eerste rit in het verschiet. Motor startte in 1 keer en liep geweldig mooi stationair.
Had 3 weken terug andere koppeling en remhendel geplaatst CNC gefreesd zwarte korte uitvoering .(alie express hoor 26 dollar).
Paste prima zo op het oog . Eenmaal na 10 minuten binnendoor de snelweg op en huh? meer toeren dan snelheid ?
koppelingsplaten plakken oid ? Gas erop schiet deze naar 8000 en de snelheid ijlt als het ware na en soms pakt tie wel goed op ?
Volgende afslag maar eraf gegaan en terug naar huis . 27 K op de klok..... ben niet echt een racer ? Misschien membraam lek ? Maar geen rook te zien ?
in de stad werd het steeds erger de motor kroop als het ware vooruit . 40 km/h gelukkig nog 2 bochtjes en thuis .
Zou het aan die hendels liggen soms ? Ok ….alie hendels eraf en de originele er weer op . Motor jas etc weer aan en gaan ………..en weg waren de problemen.
Ze trok weer als een lier . Blijkbaar werken ze toch niet helemaal zoals het hoort ...iemand hier bekend mee ?

Hoelang gaat zo`n rubber membraam eigenlijk mee ? Heeft iemand een ietwat goedkoper adres voor zo`n membraam ? (ga deze bewaren als reserve part)
 
Heb je het stelschroefje van de nieuwe hendels wel goed gezet? Klinkt alsof je koppelingscilinder al standaard wat ingedrukt was. Ik heb destijds ook Ali-hendels op m'n Ap gezet en die deden het met de juiste afstelling prima. Gelukkig was het je koppeling en niet je remcilinder...
 
Stelschroefje van de nieuwe hendels , ik kan daar niets aan stellen? Bedoel je het hendeltje dat je op 1 t/m 6 kunt zetten ? Zet je deze lager als 6 bv 3 wordt de slag wel klein. Ontkoppelt die dan wel goed?
Bedoel je die cilindervormige punt soms, die je moet overzetten dat zorgt dat de de koppelingscilinder ingedrukt wordt en die kun je idd afstellen ?
LET OP dat gemene kleine ienemiene zwarte torx schroefje die met beleid losdraaien (eerst verwarmen en dan loshalen)
Heb me ingelezen op het ARA forum en er zijn er meer met deze problemen. Afstellen pin is een must voor aangrijpen koppelingen ontkoppeling . Ik hou me toch maar bij de originele hendels dat werkt goed.




20200216_102757.jpg
 

Bijlagen

  • af1-brembo_adjuster.jpg
    af1-brembo_adjuster.jpg
    7 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat ik mijn Falco weer bijna uit zijn winterslaap haal. Nu vroeg ik me af welke bandenspanning ik het beste kan kiezen? Ben zelf rond de 82kg en neem in eerste instantie geen passagiers of bepakking mee. Ik lees iets over:
2.5 voor
2.9 achter
 
Laatst bewerkt:
Ik verwacht dat ik mijn Falco weer bijna uit zijn winterslaap haal. Nu vroeg ik me af welke bandenspanning ik het beste kan kiezen? Ben zelf rond de 82kg en neem in eerste instantie geen passagiers of bepakking mee. Ik lees iets over:
2.5 voor
2.9 achter
Deze waarden hanteer ik ook
 
Ik verwacht dat ik mijn Falco weer bijna uit zijn winterslaap haal. Nu vroeg ik me af welke bandenspanning ik het beste kan kiezen? Ben zelf rond de 82kg en neem in eerste instantie geen passagiers of bepakking mee. Ik lees iets over:
2.5 voor
2.9 achter

Ik ben 1.90 en 104kg en ik heb het liever ietsjes zachter als ik niet over de snelweg "sukkel". Binnendoor beetje bochtjes drukken gaat bij mij het beste met 2.3 voor en 2.5 achter. Bij veel snelweg doe ik er meer in, 2.5 en 2.9.
 
Stelschroefje van de nieuwe hendels , ik kan daar niets aan stellen? Bedoel je het hendeltje dat je op 1 t/m 6 kunt zetten ? Zet je deze lager als 6 bv 3 wordt de slag wel klein. Ontkoppelt die dan wel goed?
Bedoel je die cilindervormige punt soms, die je moet overzetten dat zorgt dat de de koppelingscilinder ingedrukt wordt en die kun je idd afstellen ?
LET OP dat gemene kleine ienemiene zwarte torx schroefje die met beleid losdraaien (eerst verwarmen en dan loshalen)
Heb me ingelezen op het ARA forum en er zijn er meer met deze problemen. Afstellen pin is een must voor aangrijpen koppelingen ontkoppeling . Ik hou me toch maar bij de originele hendels dat werkt goed.




Bekijk bijlage 1466432

Ik heb ook van die okinoki Ali hendels en nergens problemen mee. Gewoon erop zetten en klaar. De vorige zomer mee door de Alpen gekachelt.

Het lijkt er meer op dat je olie te dun is? Volsynthetisch of 10W40, of nog erger beiden, zorgen bij meerdere mensen voor doorslippende koppelingen. Apriliaforum staat er vol van. Halfsyntheet erin en 15W50, Motul 5100 zit er bij mij in en kan het alleen maar aanbevelen.
 
Nee man met de originele hendels werkt het prima ;). Heeft niets met de olie te maken . Daar zit overigens ook de 15W50 (5100) van Motul in die er ook in hoort. Denk dat met de alie hendels er geen vrije speling op zat en door dat de boel ietwat opwarmt komt er nog eens meer druk op de koppeling waardoor deze begint te slippen. Moet de brembo adjuster afstellen zoals griff (de aprilia kenner bij uitstek) al zegt namelijk iets vrije speling hebben ipv geen speling.
Ga er nog mee aan de slag maar ff wachten op beter weer ipv dat tiefus weer steeds.
 
Nee man met de originele hendels werkt het prima ;). Heeft niets met de olie te maken . Daar zit overigens ook de 15W50 (5100) van Motul in die er ook in hoort. Denk dat met de alie hendels er geen vrije speling op zat en door dat de boel ietwat opwarmt komt er nog eens meer druk op de koppeling waardoor deze begint te slippen. Moet de brembo adjuster afstellen zoals griff (de aprilia kenner bij uitstek) al zegt namelijk iets vrije speling hebben ipv geen speling.
Ga er nog mee aan de slag maar ff wachten op beter weer ipv dat tiefus weer steeds.

Op zich niet raar dat er zoveel verschil zit tussen die Ali dingen. Ik heb van die opklapbare gekocht omdat de originele helemaal verkleurd zijn.
Griff is de man. Ben een keer bij hem in de shop geweest en heb bij hem mijn Startkoppeling gekocht voor een schijntje.

Oh man hou op. Sta al tijden te popelen om aan de brommer te beginnen. Heb van die Magnacor bougie kabels binnen, nieuwe bougies en moet alle remvloei doen. In Augustus 2 weken naar de Pyreneeën! :]
 
voor je remvloeistof/koppeling heb je een handig apparaatje deze gebruik ik altijd .

Ben je zo klaar


bougiekabels had ik een link van erwin



kun je die bougie kabels gewoon van je bobine draaien ? Heb je nog iets nodig oid ? bv afdichtrubbertjes van de bobine ?
 
bougiekabels had ik een link van erwin



kun je die bougie kabels gewoon van je bobine draaien ? Heb je nog iets nodig oid ? bv afdichtrubbertjes van de bobine ?

Da'k het niet meer weet. Ik heb er wel even gek naar staan kijken, maar nou kan ik me toch niet meer herinneren of het steken of draaien was...
Hoe dan ook kun je de oude eraf trekken en dan zie je vanzelf hoe ze erop moeten... Draaien staat me bij...
De magnecor set is dacht ik compleet met rubber sokken.
 
Da'k het niet meer weet. Ik heb er wel even gek naar staan kijken, maar nou kan ik me toch niet meer herinneren of het steken of draaien was...
Hoe dan ook kun je de oude eraf trekken en dan zie je vanzelf hoe ze erop moeten... Draaien staat me bij...
De magnecor set is dacht ik compleet met rubber sokken.

Klopt, zit alles bij. Ik ga wel een potje friemelen, had vorige jaar nog 4 nieuwe bougiedoppen gehaald.
Voor de remontlichting heb ik een grote vacuumpomp, zo gepiept inderdaad.

Morgen naar Utrecht iemand?
 
Complete magnecor set zijn dat ---> kabels + bougie doppen + rubber sokken ? of moet je de doppen ook nog apart bestellen ?
heb de vraag ook doorgezet naar het bedrijf en dit was het antwoord ;

Het is een exacte kopie van het origineel.

Dus normaal gesproken zitten alle doppen en afdichten erbij.

Zo niet dan is het overzetten van het origineel, maar aangezien er geen extra artikel notes zijn vermeld past het 1 op 1 verwachten wij.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Fine Line Imports
 
Laatst bewerkt:
Complete magnecor set zijn dat ---> kabels + bougie doppen + rubber sokken ? of moet je de doppen ook nog apart bestellen ?
heb de vraag ook doorgezet naar het bedrijf en dit was het antwoord ;

Het is een exacte kopie van het origineel.

Dus normaal gesproken zitten alle doppen en afdichten erbij.

Zo niet dan is het overzetten van het origineel, maar aangezien er geen extra artikel notes zijn vermeld past het 1 op 1 verwachten wij.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Fine Line Imports

Er zitten 2 60 graden en 2 rechte bougie doppen in de set. Moet even kijken welke van mijn NGK doppen ik herbruik of gewoon alles op de magnecor kabels laat als het toch past. Ik maak wel fotos als het erop gaat. Ik heb de mijne uit de uk voor 40 pond met 6 euro verzending.
 
Laatst bewerkt:
Na maanden was het eindelijk zover, de motor weer uit zijn winterslaap halen. Even gecheckt of er spanning op stond en dat was het geval. Toen de motor van de paddock stands af toen ik voelde dat de achterband wel erg zacht was. Gelukkig had de buurman een handpomp zodat ie snel weer hard was. Toen het starten... Met een lichte spanning, want mijn vorige Fazer had nog wel eens moeite met starten na lange tijd stilstaan. Maar de Falco sloeg in 1x aan 🎉

Toen stukje gereden en naar het tankstation om de banden goed op te pompen. Daar zag ik tot mijn schrik toch iets in mijn band steken en is mijn vrees werkelijkheid, een lekke band 😭. Hij zit er nog geen 100km op, net voor de winterstop laten vervangen. Erg balen, het zou allemaal eens een keer goed gaan 😣

Kan je nog iets met het wiel qua reparatie of moet er sowieso een nieuwe op?

20200307-125206.jpg
 
Na maanden was het eindelijk zover, de motor weer uit zijn winterslaap halen. Even gecheckt of er spanning op stond en dat was het geval. Toen de motor van de paddock stands af toen ik voelde dat de achterband wel erg zacht was. Gelukkig had de buurman een handpomp zodat ie snel weer hard was. Toen het starten... Met een lichte spanning, want mijn vorige Fazer had nog wel eens moeite met starten na lange tijd stilstaan. Maar de Falco sloeg in 1x aan 🎉

Toen stukje gereden en naar het tankstation om de banden goed op te pompen. Daar zag ik tot mijn schrik toch iets in mijn band steken en is mijn vrees werkelijkheid, een lekke band 😭. Hij zit er nog geen 100km op, net voor de winterstop laten vervangen. Erg balen, het zou allemaal eens een keer goed gaan 😣

Kan je nog iets met het wiel qua reparatie of moet er sowieso een nieuwe op?

20200307-125206.jpg

Zit mooi recht op het rijvlak toch? Zou er gewoon een parapluutje in laten zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan