Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Ben ik weer. Ik zag dat dit potje tegen het minimale niveau zit. Is dit remvloeistof voor de achterrem? Kan ik dat dopje gewoon openen om te vullen? En wat doe ik er het beste in?
 

Bijlagen

  • 20200426_143340.jpg
    20200426_143340.jpg
    2 MB · Weergaven: 7
Had laatst dat tijdens de rit blok is op temperatuur en je komt aanrijden bv voor een rood stoplicht je rustig op komt rijden met in geknepen koppeling dat het toerental even onder de 600 toeren duikt en weer omhoog naar stationaire toerental 1000 a 1100 toeren . Dan lijkt het de ene keer dat je afremt en koppeling in knijpt dat deze bijna afslaat maar het toch niet doet gelukkig . Had thuis het zadel gedemonteerd en de tank omhoog gedaan , luchtfilter eraf gehaald compleet om te kijken of de bougie doppen goed vast zaten . Eentje op de achterste cilinder vond ik wat losjes zitten? en dop eraf gehaald en het losse metalen schroefdopje van de bougie zat los . Heb de iridium bougie losgehaald en deze zag er prima uit en het metalen schroefdopje vastgezet . Weer erin gedraaid en de dop met een duidelijke klik er weer opgezet . Hoewel ik toch weer vond dat ik de dop best wel heen en weer kon bewegen met de hand ? maar wel de duidelijk klik hoorde dat de dop vast zat. De andere drie doppen zit amper speling in en zitten perfect vast. Verder gegaan en luchtfilterhuis compleet schoon gemaakt, zat heel iets olie in gekeken of de aanzuigrubbers goed aangedrukt zitten en de boel weer gemonteerd .
Motor gestart en stuk gereden en waardrempel het euvel was weg. . Vanmiddag ging ik weer een stuk rijden en reed de motor prima geen issues of 1 keer na dat het toerental weer 1 keer toch weer rond de 600 toeren dook en snel weer naar de 1200 toeren stationair. Wie herkend dit van zijn Falco ?

Nou het schijnt dat het na 400 km aan ritjes goed te blijven gaan. Blijkbaar was het toch of het schroefje wat los zat bovenkant van de bougie, of dat 1 rubber luchttoevoer rubber niet goed erop zat . Overigens deze ff warm maken met de fohn dan floept het er heel makkelijk weer goed op . Heb de motor op de bok gehad en deze laten lopen . Achterwiel draait heel ietsjes dus dat is ok (afstel stift koppeling hendel is best wel gevoelig voor vrije speling ) en de schakelaar jiffy is ook ohms goed na rommelen en de standaard in en uit geklapt te hebben. Heb de stationair afstelling bij geheel opgewarmde motor iets opgedraaid / afgesteld op 1250 toeren ipv 1050 . Morgen weer het koppelingsvloeistof verversen is weer aan de donkere kant , en hij ontkoppelt beter met schone remvloeistof . Ook gelijk maar voor en achterrem verversen.
 
Laatst bewerkt:
Beestje had alweer telang stil gestaan nadat de oliekoeler het had begeven ergens eind vorig jaar. Balhoofdlagers vervangen en Moto Master remschijven omdat de vorige transportschade had opgelopen met verhuizen. Superbikestuur vervangen door PSR clipons. Nog meer gepuzzel om het achter de koplamp te krijgen met de clipons maar het past. 😁

IMG_20200507_170313.jpg
 
Beestje had alweer telang stil gestaan nadat de oliekoeler het had begeven ergens eind vorig jaar. Balhoofdlagers vervangen en Moto Master remschijven omdat de vorige transportschade had opgelopen met verhuizen. Superbikestuur vervangen door PSR clipons. Nog meer gepuzzel om het achter de koplamp te krijgen met de clipons maar het past. 😁

Bekijk bijlage 1497595

Was het veel werk die Gen2 erin te krijgen? Motor, Boom, Dashboard, Slot? Mooi exemplaar.
 
vanaf hier :
staat er het een en ander over
 
Beestje had alweer telang stil gestaan nadat de oliekoeler het had begeven ergens eind vorig jaar. Balhoofdlagers vervangen en Moto Master remschijven omdat de vorige transportschade had opgelopen met verhuizen. Superbikestuur vervangen door PSR clipons. Nog meer gepuzzel om het achter de koplamp te krijgen met de clipons maar het past. 😁

Bekijk bijlage 1497595
Mooie motor! Vooral de sticker op de radiator;)
 
Laatst bewerkt:
Hey @Erwin83, misschien is het wel leuk om de FP weer eens up te daten? Ik trap wel af. Voor nu nog maar even deze foto totdat ik een betere heb gemaakt. 🙃

- OZ wielen.
- Öhlins voor en achter.
- Generatie 2 achterbrug.
- Kroonplaten Gen2 tuono.
- Carbon spatbord.
- Ducati 999 voor remmen incl radiale pompen.
- Moto Master remschijven, achter wave.
- Ducati 999 radiale koppelingspomp op Oberon slave.
- Ducati rempomp achter.
- Venhill remleidingen.
- Ducati Streetfighter koplamp met carbon.
- Ombouw bovenblok naar gen2 (zuigers/cilinders/koppen/57mm TB/siemens injectoren.
- Speciale Gabro chip om dit werkend te krijgen (+22 NAAR 140pk.)
- Leo Vince SBK titanium open uitlaten.
- Jolly Carbon open luchtfilter systeem (Renegade copy.)
- Single water en duo olie radiator gen2 (geen uitstekende radiators.)
- Carbon onderkuip.
- PSR clipons.
- Oberon LED knippers in bar ends, LED knippers achter.
- Passagiers zitplaats delete, geen handvat.
- Al het alu zwart gepoedercoat.
- Oxford handvat verwarming.
- zijstandaard gsxr1000.
- Een hevig gemodificeerde kabelboom.
- Over de 110.000km.
- Koso DB-01 teller.
- Meestal heel vuil.

IMG_20200507_170017.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog iemand interesse in een Sachs schokdemper van een RSV Mille? Werkt prima, lekt niet, 100x beter dan de standard demper. Zelf 150 euro voor betaald, mag weg voor 8 tientjes. Sorry, is al verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Mijn koelvloeistof slang is gescheurd (En in een heleboel stukjes), heb er al wel een nieuwe op zitten maar weet nu niet waar precies de min en Max streep zit. Zou iemand eens kunnen opmeten op welke hoogte deze zitten?


Die slang was wel enorm slecht zeg...blij dat ik er nu achter kwam.. (was de vloeistof aan het verversen.)
 
Ik moest even nadenken en ben toen maar gaan kijken. Ik meende dat het gewoon een doorzichtig resevoir was maar dat bleek dus niet zo.


Op de helft ongeveer. In dit filmpje kan je het ook mooi zien.


Op 7 minuten. Maar goed, als er een beetje inzit is het vaak ook goed genoeg. Vrijwel al mijn resevoirs zijn leeg (Falco, RSV en TL1000.)
 
Van de week mijn schokdemper vervangen door een Gen2 RSV model (AP8163065 ) met de linkage van een 2003 RSV. Wat een verschil zeg, demping en rebound zijn stukken beter dan de oude 99-00 RSV demper, en dat in de standard fabrieks instellingen. Heb ik er nog niet eens mee lopen spelen.
Gisteren 230km gereden inclusief een prachtig stukje Iijseldijk van Deventer richting Kampen en deze upgrade is een absolute aanrader.

20200516_153514.jpg
 
Nog iets wat ik me afvroeg, als je de cockpit en dus ook de tellers etc wilt vervangen vanwege beschadiging. Blijven de gegevens zoals de km stand dan opgeslagen in de tellers, en krijgt de motor dus een nieuwe tellerstand als je er één van een andere falco opzet if werkt dat anders? Ivm eventuele aanschaf import falco, als het idd zo is dan maakt het me niet zo veel uit want ik koop em alsnog vanwege de goeie prijs, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar zeg maar.

Gr
 
Hallo allemaal,

Vraagje: hoeveel liter en welke olie (10w etc en half of vol sinteet etc) gebruiken jullie voor een olieverversing?

Gr
Net zoals Erwin zegt, Motul 5100 15W50, is een half-syntheet. Ik begin altijd met ongeveer 3,4 liter en ga een stuk rijden. Daarna vul ik bij.
En voor de teller, de kilometerstand staat inderdaad opgeslagen in de unit. Andere teller is andere kilometerstand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan