Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb ik gedaan met een stuk draadeind M8. Stomp puntje aan slijpen en handvast zetten. Volgens mij kan je er ook een bout in draaien M22x1,5 om het vliegwiel los te draaien, zelfs wat tikken met een hamer als je 'm goed heet hebt gestookt.Hoi,
Ik ben van plan deze winter de startkoppeling te vervangen van de falco. De onderdelen heb ik al besteld (startkoppeling, tandwiel en voor de zekerheid ook het relais van 150 watt), alleen vind de tools van aprilia wat prijzig voor eenmalig gebruik. Nu heb ik al gevonden dat de vliegwieltrekker m22x1,5 is dus deze kan ik zelf fabriceren. Maar nu ben ik nog op zoek naar het boutje voor de krukas te blokkeren, kan iemand mij vertellen wat hier de maten van zijn? Als ik zo op de foto's afga M6/M8 met een pennetje aan het uiteinde gedraaid.
Mocht iemand die deze nog toevallig hebben liggen en willen uitlenen of verkopen voor een schappelijke prijs of een andere manier om de krukas te blokkeren weet mag natuurlijk ook...
Alvast bedankt.
Hoi,
Ik ben van plan deze winter de startkoppeling te vervangen van de falco. De onderdelen heb ik al besteld (startkoppeling, tandwiel en voor de zekerheid ook het relais van 150 watt), alleen vind de tools van aprilia wat prijzig voor eenmalig gebruik. Nu heb ik al gevonden dat de vliegwieltrekker m22x1,5 is dus deze kan ik zelf fabriceren. Maar nu ben ik nog op zoek naar het boutje voor de krukas te blokkeren, kan iemand mij vertellen wat hier de maten van zijn? Als ik zo op de foto's afga M6/M8 met een pennetje aan het uiteinde gedraaid.
Mocht iemand die deze nog toevallig hebben liggen en willen uitlenen of verkopen voor een schappelijke prijs of een andere manier om de krukas te blokkeren weet mag natuurlijk ook...
Alvast bedankt.
@OpperSnokker bedankt voor de tip en het aanbod, maar volgens mij woon je niet echt bij mij in de buurt en heb toevallig vandaag een trekker na laten maken. Dit koste mij ook niks. Mocht het niet lukken dan hou ik jou tip in mijn achterhoofd.
Heb geprobeerd een foto van de trekker toe te voegen maar lukt niet echt niet mobiel...
Bekijk bijlage 1567979
In een nieuw bericht kreeg ik de foto wel ingevoegd...
Eprom kun je vrij makkelijk zelf checken. Even de ECU uit de motor halen (grote stalen trommel achter de accu) en daarvan de deksel open schroeven. Dan zie je chip zo zitten.Goedenavond!
Ik ben sinds een aantal dagen de nieuwe eigenaar van deze Falco uit 2005
ik vroeg mij af of iemand deze motor herkend? Ik zie dat er al een aantal aanpassingen zijn gedaan namelijk!
En ik zou graag weten wat de verdere geschiedenis is van deze fiets! En wat er voor de rest wellicht aan de Eprom o.i.d gedaan is..
Heeft er iemand een idee waar ik evt met afstellen terecht zou kunnen?
Het liefst in het oosten van het land!
Groeten Yannick
Bekijk bijlage 1580729
Top thnx!Eprom kun je vrij makkelijk zelf checken. Even de ECU uit de motor halen (grote stalen trommel achter de accu) en daarvan de deksel open schroeven. Dan zie je chip zo zitten.
Afstellen zou ik bij HdeB in Speen doen in jouw geval
EDIT: en uiteraard gefeliciteerd met je toffe nieuwe Falco!