Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Woensdag nieuw achterbandbandje na mijn lek. Mijn Falco had ook nog geen rimstriping dus daar maar eens mee begonnen. Gisteren eindelijk ook weer eens een langer stuk gereden. Hoop dat mijn nieuwe Alpine oordoppen snel komen, want wat een lawaai 😅
20200322-152109.jpg
Beetje laat, maar kom hier sinds lange tijd weer eens. Mag ik vragen waar je deze bemachtigd hebt?
 
Met het mooie weer de falco nog even van stal gehaald. Viel me tijdens het rijden ineens op dat de kroonplaat iets scheef staat bij rechtuit rijden. Falco rijdt overigens keurig in 1 lijn. Ik vermoed dat de poten iets verdraaid staan en/of de kroonplaten niet meer helemaal in 1 lijn staan. Clip ons lijken recht. Ik las op het forum elders een manier om kroonplaten te lossen en een paar keer goed in te veren om verschillen op te heffen. Dan twijfel ik welke volgorde ik aan moet houden (eerst bovenplaat of andersom). Beide tegelijk lijkt mij niet de bedoeling, dan eindigt het straks met een verlaagde falco. Iemand dit eerder bij de oren gehad?
 
Beetje laat, maar kom hier sinds lange tijd weer eens. Mag ik vragen waar je deze bemachtigd hebt?

Ik heb ook mailcontact met hem gehad en hij staat ook open voor custom designs. De versie die ik heb staat niet standaard in zijn shop. Bv de Italiaanse vlag kleuren op de buitenste striping.
 

Ik heb ook mailcontact met hem gehad en hij staat ook open voor custom designs. De versie die ik heb staat niet standaard in zijn shop. Bv de Italiaanse vlag kleuren op de buitenste striping.
Thanks, zal ik eens goed bekijken
 
Ik ben opzoek naar een geschakelde + van het contactslot...het liefst onder het zadel! Iemand een idee? Ik word niet heel veel wijzer van de kabelschema's in het werkplaatshandboek... al gevonden! meten is weten uiteraard ;)
 
Laatst bewerkt:
De mijne is compleet overgespoten in het originele blauw, het spatbord en de zijkappen hoogglans zwart. Alle stickers onder de blanke lak, nieuwe benzinefilter erin. Is weer als nieuw! Het blauw in de foto is helaas niet goed te zien, de tank lijkt nog het meeste op real life.
De grijze buikspoiler ga ik wrappen in hoogglans zwart.

foto1
foto2
foto3
foto4
 
Laatst bewerkt:
Ik kom er afgelopen week achter dat het stof rubber van mijn voorste rempomp gescheurd is. Ik vragen bij de lokale motorzaak voor een vervangende of revisie setje, blijkt dat Aprilia alleen de complete rempomp levert. Iemand hier die een vervangend onderdeel weet of weet waar je misschien wel zo'n stofrubber of revisie setje kunt vinden?
 
Ik kom er afgelopen week achter dat het stof rubber van mijn voorste rempomp gescheurd is. Ik vragen bij de lokale motorzaak voor een vervangende of revisie setje, blijkt dat Aprilia alleen de complete rempomp levert. Iemand hier die een vervangend onderdeel weet of weet waar je misschien wel zo'n stofrubber of revisie setje kunt vinden?
Idd bekend verhaal. KTM verkoopt wel een revisie setje voor dezelfde remklauw. Weet alleen effe niet het fijne ervan.
 
Kwam om 16.30 een Falco tegen welke Leeuwarden (nieuwe aquaduct vanaf de haak de zwette op) in reed, een zwarte volgens mij. Iemand van hier? Ik heb een paar mede falcisten in de buurt volgens mij toch?
 
De mijne is compleet overgespoten in het originele blauw, het spatbord en de zijkappen hoogglans zwart. Alle stickers onder de blanke lak, nieuwe benzinefilter erin. Is weer als nieuw! Het blauw in de foto is helaas niet goed te zien, de tank lijkt nog het meeste op real life.
De grijze buikspoiler ga ik wrappen in hoogglans zwart.

foto1
foto2
foto3
foto4
Heb jij daar het kleur nummer van?

Mijn broer heeft ook een blauwe, en die is geraakt door een vallende steen met de nodige schade
 
Hallo allemaal
Sinds gisteren heb ik een mooie falco. Wat een geweldige machine.
Wel gelijk een vraag. Er zit iets te veel olie in. Bij koude motor staat hij op 3/4. Vorige eigenaar had net de olie verwisseld. Weet dat het een dry-sump systeem is dus vandaar mijn vraag. Is dit heel erg?
 

Bijlagen

  • 20210907_001753.jpg
    20210907_001753.jpg
    160 KB · Weergaven: 8
Volgens mij is 3/4 peilbuisje iets van een 1/2 liter, hoe hoog staat hij na 20 min rijden , met lopende motor zou hij ongeveer halverwege moeten staan. Als het veel meer is kan je er wat uithalen.. beter beetje teveel dan te weinig olie
 
Ja das een dingetje.... Ik denk dat je het beste je olie tankje los kan maken er er voorzichtig iets uit gieten, wel eerst bovenkant goed schoonmaken rond de oliedop maar ik heb de Falco even niet op mijn netvlies
 
Olie iets eruit laten lopen via de aftapplug , peil staat nu goed!
Andere vraag. Waar is deze opening van? Opening om koelvloeistof bij te vullen zit namelijk ergens anders.
 

Bijlagen

  • 20210907_222447.jpg
    20210907_222447.jpg
    146,1 KB · Weergaven: 10
Terug
Bovenaan Onderaan