Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Beste mensen, de motor loopt nu perfect! Hij slaat nu niet meer onverwacht af! Voorlopig laat ik alles zo zitten. Ik had namelijk de valsensor verkeerd zitten! Dus voor de zekerheid toch maar even begrensd. Vandaag bijna 30 Km gereden. Perfect.
 
Nog een tip! Een nieuwe seal voor de koppeling as hoeft niet de wereld te kosten!
11x22x7 Oliekering NBR (met stoflip dus dubbel) Is beter dan het origineel!
Seal NR: 11224 SC 11 22 1 LYO (staat op de zijkant en moeilijk te lezen)
Deze koste bij Duursma in Apeldoorn het bedrag van 1,33 Euro!
Koop dus altijd lagers en seals bij de dit soort zaken. Ja, geen zakje van Aprilia er omheen.
 
Iemand interesse in een startrelais van aprilia (AP81129276) de verbeterde van 150 amp? Nieuw.

Heb er 2 over, 35 euro per stuk.
 
Laatst bewerkt:
Hallo beste mensen, ik zou graag mijn versnellingsbak bediening omzetten in de race stand. Dus 1 omhoog en de rest omlaag. Ik heb maar 1 motor, dus geen vergissingen mogelijk.
Maar als ik de voorste hendel omzet, dan loopt het stangetje tegen het frame aan. Op mijn TRX850 ging dat wel perfect.
Hoe kan ik dat het beste oplossen? (stangetje buigen?) Ik ben benieuwt naar jullie reacties!
 
Hallo allemaal. Ik heb toch een nieuwe sensor op de jiffy gezet. Van de oude lagen de draden open en bloot. Van de val sensor heb ik de begrenzingen verwijderd en kan dus zijn werk weer normaal doen. Tevens een nieuwe rubber ring op de olievuldop gezet wegens lekkage. Er zat een iets te dunne op. Van 2.0 naar 2.5 mm gegaan. Lijkt nu OK. Tijdens de proefrit geen problemen gehad. Als het wat warmer wordt ga ik de nieuwe stickers er op plakken. Deze komen uit Polen en zijn van OEM kwaliteit. (motor-stickers.com) Ik moet zeggen dat het zonder stickers er ook goed uitziet.
Als toetje komen er nog de Bos uitlaten op die eerder op de TRX zaten en bijna nieuw zijn. Dus leuke vooruitzichten!
Ik wens jullie een goed weekend.
 
Bij een falco heb je de bediening met een stangetje.
Als de RSV versnellingspook erop zit schakel je omgekeerd, dit is direct.
Heb ik bijna 100.000 km getest en werkt perfect.

waar zijn je fotoooos? :)
 
Wat ik zeg, een schakel pook van een gen1 RSV.
Geen idee waarom maar de versnellingsbak van een falco schakelt andersom als een rsv.
 
Het schakelpookje van de RSV vanmiddag binnen gekregen. Na het verwijderen van de overbodige onderdeeltjes het pookje gemonteerd.
Deze race schakelmethode is een genot om mee te schakelen. (TRX850) Ook is het ergonomisch helemaal OK. Trefzeker opschakelen (1 naar 6) en terugschakelen is ook ergonomisch OK. De coureurs zijn echt niet achterlijk bezig. Dus warm aanbevolen!
 

Bijlagen

  • IMGP2919.JPG
    IMGP2919.JPG
    276,7 KB · Weergaven: 20
  • IMGP2921.JPG
    IMGP2921.JPG
    283,9 KB · Weergaven: 20
Het schakelpookje van de RSV vanmiddag binnen gekregen. Na het verwijderen van de overbodige onderdeeltjes het pookje gemonteerd.
Deze race schakelmethode is een genot om mee te schakelen. (TRX850) Ook is het ergonomisch helemaal OK. Trefzeker opschakelen (1 naar 6) en terugschakelen is ook ergonomisch OK. De coureurs zijn echt niet achterlijk bezig. Dus warm aanbevolen!
Ik heb een AP workshop Rearset op de RSV gehad voor omgekeerd schakelen en op de Falco hem ik gewoon het voorste armpje omgedraaid, ook voor omgekeerd schakelen. Waarom heb je daar die RSV arm voor nodig? De Falco heeft dit standard toch al. En de Falco set wordt heel vaak gebruikt op RSVs juist voor het omgekeerd schakelen.
 
OpperSnokker, dit goede idee kwam van Falcuono en heeft 0,0 mm speling. Ik had al eens het voorste armpje omgedraaid en het gewricht omgedraaid en kwam toch nog tegen het frame aan.
Ik heb ook nog de voetsteun van de RSV maar die zit wat dichter bij het pookje. Eerst dit maar proberen.
 
OpperSnokker, dit goede idee kwam van Falcuono en heeft 0,0 mm speling. Ik had al eens het voorste armpje omgedraaid en het gewricht omgedraaid en kwam toch nog tegen het frame aan.
Ik heb ook nog de voetsteun van de RSV maar die zit wat dichter bij het pookje. Eerst dit maar proberen.
Hmmm, ik heb ook absoluut 0,0 speling. Dat is gek, ik kom niet tegen het frame aan. Ik zal wel een foto maken als het weer droog is.
 
heeft 1 van jullie weleens (preventief) de druklager vervangen van de koppeling?
Soms lees je weleens van die horrorscenario's met rondvliegende kogeltjes door het blok.
 
OpperSnokker, het ziet er gewoon goed uit. Dat het bij mij niet ging, snap ik niet. Maar met het RSV-pookje ben ik wel heel tevreden. Ik heb deze nu 3cm lager gezet en zit nu perfect.
De nieuwe dikkere (2.5mm) O-ring (olievuldop) werkt perfect en is nu weer olie dicht. Wel goed handmatig aandraaien!
Aprilia4fun, ik heb dezelfde grijze kleur. De onderkuip ziet er heel mooi uit, maar ik hou hem liever naakt.
 
Hallo

Mijn versnellingspook heeft speling. Volgens mij is het lager niet meer goed. Ik kan hem igg niet aandraaien. Iemand een oplossing?
 

Bijlagen

  • 20220331_210359.mp4
    4 MB
Terug
Bovenaan Onderaan