Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Nou ik heb hem hoor. Een prachtige falco uit 2002 in het candy Apple red. Nu voel ik me alleen niet vertrouwd met de jiffy. Ik zie in de openingspost mensen hun standaard hebben geruild voor die van een ander merk. Kan dit zo 1 op 1? En werkt dan het waarschuwingslampje nog? En heeft iemand nog tips om een oude tankpad te verwijderen?
 
Laatst bewerkt:
Wat mankeert er aan de jiffy? Gewoon beetje opletten hoe je de motor neerzet. (De jiffy van een 2e generatie Tuono vind ik wel eng, die heb ik vervangen door een Amerikaans exemplaar. Misschien dat die er ook zijn voor een Falco?)

full

full
full
 
Tja bij het minste of geringste kuiltje heb ik het idee dat hij omkiepert. En vervang liever mm standaard dan mm kuipdelen.
 
Ik heb het idee dat hij zo kan omdonderen. Maar vraag me af of het een gerommel met draden is. Of dat het een kwestie van 2 schroefjes is.
 
Je kunt inderdaad zonder al teveel problemen een andere jiffy monteren. Ik heb er een van een Fireblade. Een wereld van verschil qua stabiliteit.
Ik heb ook de schakelaar van een fireblade overgezet, en een verloopje gemaakt voor de stekker.
Nu doet het dashboard lampje het nog wel, maar de motor slaat niet meer af, iets om rekening mee te houden.

1367502631.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb hem hoor. Een prachtige falco uit 2002 in het candy Apple red. Nu voel ik me alleen niet vertrouwd met de jiffy. Ik zie in de openingspost mensen hun standaard hebben geruild voor die van een ander merk. Kan dit zo 1 op 1? En werkt dan het waarschuwingslampje nog? En heeft iemand nog tips om een oude tankpad te verwijderen?

Post even een mooie foto, dan zet ik je erbij in de openingspost.
 
Ik heb nog een beetje verder gezocht over de jiffy. En hoorde dat je er ook gewoon 2cm bij tussenkunt lassen dus een bevriende lasser maar ff gevraagd of hij dat wou doen.
 
Oh ja foto:

En dan nog aanpassingen he?

Sporthendels
Achterveer van rsv mille
Korte kentekenplaat
Leo Vinci sbk's -O-
 
Ik heb nog een beetje verder gezocht over de jiffy. En hoorde dat je er ook gewoon 2cm bij tussenkunt lassen dus een bevriende lasser maar ff gevraagd of hij dat wou doen.

Je staat ertussen in de openingspost.

Alleen een stukkie ertussen maakt je probleem alleen maar erger. Je moet dan ook de hoek wat aanpassen, zodat je jiffy wat verder naar buiten staat. Je ziet dat ook goed op de foto hierboven.
 
Precies.

En als de hoek groter wordt, worden ook de zijwaartse krachten op de jiffy en de bevestigingsplaat groter. Vandaar ook dat de bevestigingsplaat van mijn Amerikaanse Tuono-standaard bijna twee keer zo dik is als de originele. En de standaard zelf ook een stuk steviger.

Ik zou als ik jou was niet zelf gaan lassen, gewoon op zoek gaan naar een passend alternatief.
 
hmm dat word dus lastig het liefst laat ik namelijk mijn standaard euhhhm standaard :+

Maar er is dus geen standaard die ik 1 op 1 kan overzetten zonder dat of mijn lampje of mijn motoruitschakeling het nog doet?

das dan wel klote! zou ik niet een stukje onder de standaard kunnen laten lassen?
 
hmm dat word dus lastig het liefst laat ik namelijk mijn standaard euhhhm standaard :+

Maar er is dus geen standaard die ik 1 op 1 kan overzetten zonder dat of mijn lampje of mijn motoruitschakeling het nog doet?

das dan wel klote! zou ik niet een stukje onder de standaard kunnen laten lassen?

Er schijnt een Amerikaanse versie van de Aprilia standaard te zijn. Veel plezier om die te vinden en dan zul je nog schrikken van de $$$ die je kwijt bent.

De standaard aanpassen gaat wel, maar met nadeel genoemd hierboven: de ankerplaat is iets aan de dunne kant, en je moet er een knik in laten zetten. Alleen een stukje verlengen helpt je niet.

Als je toch gaat lassen, kun je ook nog een fireblade standaard laten aanpassen zodat jouw originele jiffy schakelaar erop past.
 
De Amerikaanse standaard die ik heb, is alleen geschikt voor de 2e generatie Tuono (2006-2009) en de RSV van 2004-2008. Ik heb 'm ooit van iemand van de ARA overgenomen.

Voor de Falco is er wel een speciale Amerikaanse ankerplaat - nr. 10 in dit overzicht - te koop (officieel Aprilia onderdeel). Wellicht dat die de standaard onder een grotere hoek zet, op het plaatje lijkt dat wel het geval, maar dan zou je ook een langere standaard moeten hebben, en die staat dan weer niet in het overzicht. :? Vreemd allemaal. Misschien dat in de VS andere regels bestaan voor de hoek die een uitgeklapte standaard maakt? Of de hoek die een geparkeerde motor met het wegdek moet maken???

Misschien dat je op een Amerikaans Aprilia Falco forum meer te weten kan komen.
 
Laatst bewerkt:
Nou vandaag geprobeerd mm standaard eraf te halen. Maar 1 van de 2 boutwn zit echt muurvast. Zelfs wd 40 hielp niet. Nog maar eens ff over nadenken dus. Eerst maar eens een tankpad scoren. De oude is echt niet mooi meer.
 
Oh ja ik heb ook geen restricties meer haha. Heb een andere Elton schijnbaar. Vond het origineel en een plastic zwarte ring in een bijgeleverd envelopjr. Ben ik trouwens de enige op heel motorforum met een falco zonder sbk stuur? grappig
 
Nou vandaag geprobeerd mm standaard eraf te halen. Maar 1 van de 2 boutwn zit echt muurvast. Zelfs wd 40 hielp niet. Nog maar eens ff over nadenken dus. Eerst maar eens een tankpad scoren. De oude is echt niet mooi meer.
 
Ik zou eerst maar 's lekker gaan rijden met dat ding, misschien valt het je best wel mee met die jiffy. Ik heb 9 jaar een Falco gehad en nooit de behoefte gehad om een andere standaard te monteren, gewoon beetje opletten als je 'm parkeert. In de meeste gevallen is er niks aan de hand, en anders zet je 'm een stoeptegeltje verder of draai je 'm om.
 
Oh ja ik heb ook geen restricties meer haha. Heb een andere Elton schijnbaar. Vond het origineel en een plastic zwarte ring in een bijgeleverd envelopjr. Ben ik trouwens de enige op heel motorforum met een falco zonder sbk stuur? grappig

Hier nog een "standaard stuur" rijder ;)
 
Idd de knippers en de aangepast E-prom vergeten. Ben ook zo onder de indruk van de looks van dat ding. Kan niet wachten tot de pekel weg is. En toch nog meer falco's zonder sbk stuur. Zag je niet staan in de openingspost. En idd bij nader inzien denk dat ik maar ff wacht met aanpassen van de standaard om rsv kijken of het me echt gaat irriteren. Hij moet eerst een beurtje en nieuwe banden hebben.

Ben trouwens benieuwd wat een beurtje gaat kosten. Denk dat ik er qau banden maar super corsa's onder gooi die al een rondje circuit hebben gehad. Heeft een maatje van me ook en bevalt hem erg goed. Of zou een ander setje beter zijn? Pff als je niet rijd heb je veel om over na te denken
 
Hangt heel erg van je rijstijl af en waar je de motor voor gebruikt. Ik zweer al jaren bij Michelin Pilot Road 2. Sturen lekker, geven veel vertrouwen in de regen, en ik deed ruim 13.000 km met een setje.
 
Ik Lees trouwens net in mm instructieboekje iets over 20 ampere zekeringen verwijderen als de motor langer dan 2 maand stil staat? Doen jullie dit ook? En zitten die bij de linkerkant van het stuur?
 
Ik Lees trouwens net in mm instructieboekje iets over 20 ampere zekeringen verwijderen als de motor langer dan 2 maand stil staat? Doen jullie dit ook? En zitten die bij de linkerkant van het stuur?

Is dat vanwege het leeglopen van de accu ? Ik hang hem af en toe aan de druppel lader.
 
Ja volgens mij wel. Ik heb hem constant aan de druppellader. Volgens mij kan dat geen kwaad. Wat is het trouwens lastig onderdelen vinden voor een falco. Zat voor de grap te zoeken naar een double buble ruitje maar dat is al niet te vinden
 
Terug
Bovenaan Onderaan