Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Op zich vind ik de standaard ruit prima qua windvanger, maar hij heeft zn mooiste tijd gehad.
Je hebt gelijk... op de plank bewaren zou ik ook doen, je weet maar nooit.
 
Ik zou eerst eens de stack eruit halen en bekijken. Als de frictieplaten nog ok zijn (dikte), even de metalen platen licht maar vrij grof opschuren (op een plaatje glas b.v.) en de boel terug zetten. De juiste olie doet ook wonderen. Ik had b.v veel slip met Kroon olie, en gebruik dus alleen nog Motul.

Mocht je toch gaan vervangen heb ik veel goeds gehoord en gelezen over een Barnett koppeling. Die zijn verstevigd.

Tnx, ik ga eerst eens kijken voordat ik er een nieuwe in knutsel.
Ik gebruik ook Motul das wel het beste zegt men.
 
Goed bezig Edwin! Ik heb ook al eens met deze gedachten gespeeld. Ga je voor een Tuono-kuipje of gewoon een lekkere grote ronde koplamp? Ik zou zelf voor dat laatste gaan geloof ik, al vraagt dat misschien ook meteen weer om een iets minder dik kontje. Is die Giulia trouwens ook de jouwe?

Ik heb de afgelopen dagen ook weer even een paar honderd kilometer onder me door laten gaan, heerlijk om weer gewoon te kunnen rijden. Vanochtend even met een vriend op een even oude Mille getoerd. Eigenlijk te druk met fietsers, maar het was evengoed lekker.

Ur9TKy1.jpg
 
Weekendje Luxemburg was geweldig, de Falco deed geen klap verkeerd. Echter door een inschattingsfout klapte een kameraad bij me achterop, en heeft m'n demper dubbel geknikt.

Heeft toevallig iemand zoiets, of vergelijkbaars, te koop?
 

Bijlagen

  • IMG_20190622_150050.jpg
    IMG_20190622_150050.jpg
    137,8 KB · Weergaven: 13
Goed bezig Edwin! Ik heb ook al eens met deze gedachten gespeeld. Ga je voor een Tuono-kuipje of gewoon een lekkere grote ronde koplamp? Ik zou zelf voor dat laatste gaan geloof ik, al vraagt dat misschien ook meteen weer om een iets minder dik kontje. Is die Giulia trouwens ook de jouwe?

Er komt een mooie ronde koplamp. Een Falco kuip vind ik mooier dan een Tuono kuip eigenlijk, en de mijne had al een breed stuur.
Dus nu pak ik door met een ronde koplamp en op termijn een kleiner dashboard en een klein stuurkuipje.

En die Giulia is ook van mij idd (althans, van de lease, maar ik mag er vier jaar in rijden *O*)
 
Er komt een mooie ronde koplamp. Een Falco kuip vind ik mooier dan een Tuono kuip eigenlijk, en de mijne had al een breed stuur.
Dus nu pak ik door met een ronde koplamp en op termijn een kleiner dashboard en een klein stuurkuipje.

En die Giulia is ook van mij idd (althans, van de lease, maar ik mag er vier jaar in rijden *O*)

Top, ik ben heel benieuwd naar het resultaat, goed voorbeeld doet goed volgen... :p
 
Weekendje Luxemburg was geweldig, de Falco deed geen klap verkeerd. Echter door een inschattingsfout klapte een kameraad bij me achterop, en heeft m'n demper dubbel geknikt.

Heeft toevallig iemand zoiets, of vergelijkbaars, te koop?

Als je handig bent gewoon zelf doen, nieuwe sleeve kopen wat popnagels en een tang desnoods nieuwe vulling klaar

oa hier Carbon Huls 129 mm Ovaal model
zijn er wel meer die dit hebben, oa barntools, is een redelijke standaard maat kwam ik achter toen me broer de originele aprilia performance uitlaten sloopte.
 
Als je handig bent gewoon zelf doen, nieuwe sleeve kopen wat popnagels en een tang desnoods nieuwe vulling klaar

oa hier Carbon Huls 129 mm Ovaal model
zijn er wel meer die dit hebben, oa barntools, is een redelijke standaard maat kwam ik achter toen me broer de originele aprilia performance uitlaten sloopte.

Nieuw of tweedehands zijn deze moeilijk te vinden. Dit is wellicht een optie, al verwacht ik wel wat kleur/materiaal verschil. Misschien is het dan het mooiste ze beide te doen.. Eerst even afwachten wat de verzekering zegt..
 
Stickers erop van Motodesign.nl (aanrader, ook voor custom snijwerk).
En de lamporen erop gezet (uit 't verre Oosten, maar echt mooie kwaliteit).
 

Bijlagen

  • 20190627_165511.jpg
    20190627_165511.jpg
    230,7 KB · Weergaven: 8
  • 20190626_190607.jpg
    20190626_190607.jpg
    117,6 KB · Weergaven: 14
  • 20190627_212427.jpg
    20190627_212427.jpg
    111,4 KB · Weergaven: 11
Weet iemand toevallig een goed adres (webwinkel of fysieke winkel) voor een nokkenassensor voor de Falco? Deze heeft de geest gegeven helaas.
Ik denk dat het artikelnummer AP0274060 is.
 

Bijlagen

  • IMG-20190629-WA0020.jpg
    IMG-20190629-WA0020.jpg
    68,5 KB · Weergaven: 8
Weet iemand toevallig een goed adres (webwinkel of fysieke winkel) voor een nokkenassensor voor de Falco? Deze heeft de geest gegeven helaas.
Ik denk dat het artikelnummer AP0274060 is.

Ik heb er wel eentje voor je, een goede gebruikte. PB me bij interesse.
 
Een nieuw Falco hoofdstuk geopend. Ze is weer rijklaar (maar nog niet klaar).
 

Bijlagen

  • 20190629_223520.jpg
    20190629_223520.jpg
    73,5 KB · Weergaven: 10
Hoeveel liter incl filters bij een olie wissel? Ik heb er ca 3,,8L ingegooid, maar ook na 10 min stationair, en daarna een uur laten staan, is het net aan zichtbaar onderin.

Ik dacht dat dit zat moest zijn, maar lijkt anders... tips?
 
Bij mij: 3.3 staat hij aan de lage kant maar dan blijft het luchtfilter redelijk droog. 3.5 staat hij hoog maar met open filter nergens last van. Meten doe je na minimaal een kwartier lekker rijden, recht op en meteen na het rijden.

Hoeveel liter incl filters bij een olie wissel? Ik heb er ca 3,,8L ingegooid, maar ook na 10 min stationair, en daarna een uur laten staan, is het net aan zichtbaar onderin.

Ik dacht dat dit zat moest zijn, maar lijkt anders... tips?
 
Bij mij: 3.3 staat hij aan de lage kant maar dan blijft het luchtfilter redelijk droog. 3.5 staat hij hoog maar met open filter nergens last van. Meten doe je na minimaal een kwartier lekker rijden, recht op en meteen na het rijden.
Dankje! Heb vanavond een rondje gereden, en daarna inderdaad nog ca. 200ml afgetapt.
 
Zijn er nog Valkenisten naar de TT geweest? Ik heb heerlijk gereden, stapte om 3:30 op de motor en via de afsluitdijk heerlijk naar circuit gereden. Geen motorrijder tegengekomen tot 500m voor het circuit en we waren mooi als een van de eerste op het Ossebroeken/Strubben talud. Terug was andere koek, onderlangs over Meppel, Zwolle en Amersfoort, wat een drukte! Maar ook wel mooi om te zien, al die bermtoeristen en vele, vele rijders. Nauwelijks politie gezien, wat een goed of een slecht teken kan zijn... =)

De oude dame heeft zich in ieder geval prima gehouden en probleemloos een kleine 500 km door de bandjes gekregen.

hNjhDIb.jpg


(ik stond aan het begin van De Haar trouwens, vlakbij de poort)
 
Gisteren voor het eerst getimed op Zandvoort gereden, was een mooie dag. Helaas geeneen sessie de volle tijd kunnen rijden ivm rode vlagen (Valpartijen, en een keertje omdat onder andere ik te luid was..) -O-

De Falco deed geen klap verkeerd.

Vlak voor deze dag zijn gesinterde remblokken geplaatst, de originele waren veel te heet geweest. Deze gesinterde geven toch wel een raar patroon op de schijf 🤔

1406296
 

Bijlagen

  • Falco achterband.jpg
    Falco achterband.jpg
    165,6 KB · Weergaven: 15
  • Falco remmen eerste trakday met gesinterde blokjes.jpg
    Falco remmen eerste trakday met gesinterde blokjes.jpg
    145,3 KB · Weergaven: 12
  • Falco achterkant.jpg
    Falco achterkant.jpg
    162,8 KB · Weergaven: 12
Dik ding! Wat voor spatbordje heb je erop? Die is niet standaard falco lijkt het?
 
Ik was ook lekker aan het hobby'en mannen. Zie daar, een 1-piece adapter voor een RSV spiegel. Knipperlichten werken uiteraard. Maakt de hele fiets meteen een stuk aantrekkerlijker ipv die oude knipperbollen. :)

1406608

1406609
 
Hoe is het zicht? Bij mij zaten ze er bij aanschaf ook op (maar dan wat knulliger gemonteerd) en ik heb ze er meteen afgehaald. Zag er nauwelijks wat door, keek vooral naar m'n bovenlichaam.
 
Hoe is het zicht? Bij mij zaten ze er bij aanschaf ook op (maar dan wat knulliger gemonteerd) en ik heb ze er meteen afgehaald. Zag er nauwelijks wat door, keek vooral naar m'n bovenlichaam.

Ik heb de breedte van de spiegels gemeten en het is praktisch exact hetzelfde als de standard falco spiegels. Ik zie er prima mee naar achteren maar je ziet wel een behoorlijk stuk van jezelf. Ik kan ze natuurlijk zo lang maken als ik wil maar dan krijg je echt van die antennes op je kuip.

Als je spiegels wilt die breder zijn dan je bovenlichaam zul je toch spiegeltjes aan de bar ends moeten nemen. Deze doen het redelijk en het ziet er vooral beter uit vind ik.
 
Zucht... sta ik net bij de motor, beetje benzine op de dop. Huh, dop open, ontlucht hij ineens, overal benzine ... ;-)

En vervolgens, klein rondje gereden, ben ik thuis, zie ik dat het ruitje volledig onder de scheuren zit.. heel bijzonder.


Dus opzoek naar een nieuwe. Heeft iemand nog wat liggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan