Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Zucht... sta ik net bij de motor, beetje benzine op de dop. Huh, dop open, ontlucht hij ineens, overal benzine ... ;-)

En vervolgens, klein rondje gereden, ben ik thuis, zie ik dat het ruitje volledig onder de scheuren zit.. heel bijzonder.


Dus opzoek naar een nieuwe. Heeft iemand nog wat liggen?

Ai, zo is mijn ruit ook ooit gesneuveld. Heb toen een nieuwe Puig gekocht. Flip-up. Zou ik niet aanraden. Beter een originele vorm behouden.
 
Het vervangen van de ruit is gelukkig een eitje. Gewoon de boutjes losdraaien en je neemt de ruit los. Bij MDI heb je deze ruit . Heb deze er zelf ook gekocht en dan een hele donkere uitvoering.
 
Zucht... sta ik net bij de motor, beetje benzine op de dop. Huh, dop open, ontlucht hij ineens, overal benzine ... ;-)

En vervolgens, klein rondje gereden, ben ik thuis, zie ik dat het ruitje volledig onder de scheuren zit.. heel bijzonder.


Dus opzoek naar een nieuwe. Heeft iemand nog wat liggen?

Mijn motorzaak heeft nog een aftermarket ruitje liggen, omdat zij er ooit eens per ongeluk 2 voor me besteld hebben.. :+ Marius Motoren Laren.

Heeft iemand hier toevallig SL Carbon dempers te koop? Of weet iemand waar ik ze kan vinden?
 
Stond er niet een setje op marktplaats?

Ik ga die motorzaak eens berichten
 
Gewoon even een plaatje van maandag om het topic levendig te houden!

PgBvrZ8.jpg


Net trouwens tandwielafdekkapje (sprocket cover klinkt beter...) van een RSV binnen, die binnenkort eens monteren, samen met een RSV-schakelpookje voor GP-stijl schakelen. Geeft ook gelijk ruimte voor een aftermarket koppelingshulpcilinder die ik graag zou monteren. Ik knijp me af en toe de kramp in langzaam verkeer en die upgrade beviel me op m'n vorige Duc prima (volgens mij zelfde onderdelen). Gelijk een mooie gelegenheid om ook de originele leiding te vervangen voor staalomwonden, zoals bij de remmen al gedaan is.
 
Gister de eerste modificatie maar uitgevoerd en vanochtend even geprobeerd:

BtQKQl0.jpg


Dat omgekeerd schakelen went snel, maar ik moet wel de pook nog iets draaien. Hij staat nu in dezelfde positie als eerst, maar dan moet je je voet teveel omhoog bewegen voor je naar beneden kunt opschakelen. Zondag poging twee, maar even een imbusje meenemen voor eventuele tussentijdse aanpassing.

Nu nog nieuwe leiding en koppelingscilinder.
 
De nieuwe gedaante:
 

Bijlagen

  • 20190715_210629.jpg
    20190715_210629.jpg
    371,2 KB · Weergaven: 29
  • 20190715_210612.jpg
    20190715_210612.jpg
    300,3 KB · Weergaven: 37
  • 20190715_210657.jpg
    20190715_210657.jpg
    261,7 KB · Weergaven: 29
  • Leuk
Waarderingen: HDE
Tof zeg! Had ik je al gevraagd wat voor koplamp dat is? Eentje van Ali toevallig? Dit vind ik voor de mijne ook zeker het overwegen waard namelijk!

oja, en waar heb je de zekeringen nu weg gewerkt?
 
Laatst bewerkt:
Tof zeg! Had ik je al gevraagd wat voor koplamp dat is? Eentje van Ali toevallig? Dit vind ik voor de mijne ook zeker het overwegen waard namelijk!

oja, en waar heb je de zekeringen nu weg gewerkt?

Yep, betrapt! Is een (van de betere) Ali koplampen. Rond de 65 euro incl. bucket. Ben echt onder de indruk vd kwaliteit. Als ie nou nog lang mee gaat is het helemaal ideaal.
De lamporen zijn ook van Ali (rond de 25 euro) en ook erg mooie kwaliteit.

De zekeringen zitten achter het zijkapje rechts (tussen fan en koelslangen). De relais zitten nog met een tierip tegen het frame. Die kunnen alleen weggewerkt worden door de bedrading te verlengen, dus dat komt nog.

Tevens heb ik nog geen knippers vóór en nog geen spiegels. Dus nog 3 klusjes.
 
Yep, betrapt! Is een (van de betere) Ali koplampen. Rond de 65 euro incl. bucket. Ben echt onder de indruk vd kwaliteit. Als ie nou nog lang mee gaat is het helemaal ideaal.
De lamporen zijn ook van Ali (rond de 25 euro) en ook erg mooie kwaliteit.

De zekeringen zitten achter het zijkapje rechts (tussen fan en koelslangen). De relais zitten nog met een tierip tegen het frame. Die kunnen alleen weggewerkt worden door de bedrading te verlengen, dus dat komt nog.

Tevens heb ik nog geen knippers vóór en nog geen spiegels. Dus nog 3 klusjes.

Knipperlichten gingen er gisteravond makkelijk weer op. Bar-end spiegels besteld die in plaats van de stuurgewichten komen.
blijft het relaiskastje over. Daar zitten 3 relais in, elk 4 polig, dus dat zou betekenen dat ik een kabelboompje van 12 draden moet maken om de relais te verplaatsen. Dat stel ik voorlopig uit naar de herfst zodat de Falco Nuda in ieder geval rijdbaar is deze zomer.
 
Gister de eerste modificatie maar uitgevoerd en vanochtend even geprobeerd:

BtQKQl0.jpg


Dat omgekeerd schakelen went snel, maar ik moet wel de pook nog iets draaien. Hij staat nu in dezelfde positie als eerst, maar dan moet je je voet teveel omhoog bewegen voor je naar beneden kunt opschakelen. Zondag poging twee, maar even een imbusje meenemen voor eventuele tussentijdse aanpassing.

Nu nog nieuwe leiding en koppelingscilinder.

Nice! Ik heb ook de GP schakeling erop, heb gewoon dat piemeltje omgedraait wat er aan de lange stang zit. Die wijst nu naar boven in plaats van beneden dan draai je de schakeling ook me om. :) Die RSV cover is ook een leuke upgrade, ga ik ook eens naar zoeken.
 
Nice! Ik heb ook de GP schakeling erop, heb gewoon dat piemeltje omgedraait wat er aan de lange stang zit. Die wijst nu naar boven in plaats van beneden dan draai je de schakeling ook me om. :) Die RSV cover is ook een leuke upgrade, ga ik ook eens naar zoeken.

Je mag hem van mij overnemen, ik ga weer terug. Om lekker te kunnen opschakelen moet het pookje te ver naar beneden wijzen om nog comfortabel te kunnen terugschakelen.
 
Je mag hem van mij overnemen, ik ga weer terug. Om lekker te kunnen opschakelen moet het pookje te ver naar beneden wijzen om nog comfortabel te kunnen terugschakelen.

Daarom zeg ik, doe hetzelfde als ik. Zet gewoon de normale shifter erop maar draai die klem die op de versnellingsas zit gewoon naar boven. Mocht dat niet bevallen, draai je hem naar beneden en hij schakelt weer normaal. Ik hoef geen andere, dit werkt prima. 8-)
 
Hallo allemaal,

Vanaf komende week mag ook ik rond gaan rijden op een Falco! Ik zal mij op dat moment verder voorstellen, maar voor nu heb ik een korte vraag:
De falco is nog niet uitgerust met een passagierszadel, die ik er wel graag op wil zetten. Ik krijg alleen op internet niet zo snel gevonden wat geschikt is en wat niet.. Waarschijnlijk zijn er in dit forum meer mensen die al eens hebben moeten zoeken. Kan iemand me helpen waar ik moet zoeken?
 
Hallo allemaal,

Vanaf komende week mag ook ik rond gaan rijden op een Falco! Ik zal mij op dat moment verder voorstellen, maar voor nu heb ik een korte vraag:
De falco is nog niet uitgerust met een passagierszadel, die ik er wel graag op wil zetten. Ik krijg alleen op internet niet zo snel gevonden wat geschikt is en wat niet.. Waarschijnlijk zijn er in dit forum meer mensen die al eens hebben moeten zoeken. Kan iemand me helpen waar ik moet zoeken?

Die zadels zijn vrij lastig aan te komen. Beste is het Aprilia Falco forum op vleesboek, daar zitten (behalve ik) ook heel veel engelsen op en de Falco is goed verkocht daar op dat eiland. Komen regelmatig spullen op langs.

Aprilia Falco Owners and Fans Club
 
Knipperlichten gingen er gisteravond makkelijk weer op. Bar-end spiegels besteld die in plaats van de stuurgewichten komen.
blijft het relaiskastje over. Daar zitten 3 relais in, elk 4 polig, dus dat zou betekenen dat ik een kabelboompje van 12 draden moet maken om de relais te verplaatsen. Dat stel ik voorlopig uit naar de herfst zodat de Falco Nuda in ieder geval rijdbaar is deze zomer.

Ik zat dus zelf ook even te denken, maar zou je dit niet in de koplamp kunnen verwerken? Volgens mij is het binnenwerk best bescheiden en is de lichtunit best gemakkelijk uit de behuizing te halen.
 
Ik zat dus zelf ook even te denken, maar zou je dit niet in de koplamp kunnen verwerken? Volgens mij is het binnenwerk best bescheiden en is de lichtunit best gemakkelijk uit de behuizing te halen.

Er is al erg veel kabelboom wat achter de koplamp een plek heeft gevonden (in de behuizing van de koplamp).
Een reële optie zou zijn om het relaiskastje ergens onder het dashboard weg te werken in de ruimte tussen koplamp en vorkpoten.
Maar het houdt niet over, en wat ik sowieso wil vermijden is een kabelboom die stuk schuurt door teveel geprop en het draaien van het stuur.
Daarom zijn er volgens mij maar twee redelijke opties: onder de tank onder de airbox voor tegen het balhoofd. Of in de kont.
Voor beide moeten kabels verlengd worden, dus dan maar meteen helemaal naar achter...
 
Kleine finishing touch om het zwart wat te breken.

Next up: Synchroniseren van de throttle bodies.
 

Bijlagen

  • 20190819_220500.jpg
    20190819_220500.jpg
    99,6 KB · Weergaven: 13
  • 20190819_220506.jpg
    20190819_220506.jpg
    143,5 KB · Weergaven: 16
Afgelopen weekend zaterdag lekker een eind rijden was wel iets aan de warme kant maar met een doorwaai jas is het goed te doen.
Op de terugweg wachten voor een stoplicht liep de temperatuur van het motorblok uiteraard snel op 95......96 graden he ? de fan zou aan moeten slaan ?
97,98,99....100 er gaat iets niet goed geen ventilators. Gelukkig stoplicht op groen en rijden waardoor de temp weer snel zakte naar 90 graden . Ik was al bijna thuis gelukkig . Snel kijken wat er aan de hand is motor gestart, en het blok was nog heet 95 graden maar geen fan . Ik zocht de bedrading van de temperatuur switch op en bewoog daar wat aan en whalla fans draaien . Slecht contact brrr waardeloos . Motor uit aansluitingen los gehaald en iets aangeknepen en weer getest en sloeg weer aan bij 95 graden. Zat me toch niet lekker dat ik niet onderweg iets handmatig aan kan zetten. Had nog een nieuwe 2 draads stuurschakelaar liggen deze bij het dashboard op de buis gemonteerd en de 2 draden onzichtbaar voor de buitenkant gesoldeerd aan de thermoswitch .
Schakelaar aan en de fans draaien. Mooi gelijk een test voordat ik weg ga of de fans wel in orde zijn en mocht onverhoopt de temperatuur weer oplopen dan kan ik dit handmatig aanzetten.
 
Laatst bewerkt:
nog een piccie 👊
schakelaar alie express iets van 3 dollar incl verzending . Zit een 2 aderig kabeltje aan die lang genoeg is om op je thermoswitch bedrading klemmetjes te solderen.
 

Bijlagen

  • 20190827_184208.jpg
    20190827_184208.jpg
    163,4 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan