Aprilia SL1000 Falco (RSV Mille/Tuono on a budget) - Verkocht!

Dizono

MF veteraan
18 apr 2016
2.368
2.246
Haarlem
In de aanbieding vanwege rugklachten en de stiekeme liefde voor een ander Italiaans merk:

2001 Aprilia SL1000 Falco
KM-stand: ca. 62.000 km
Standplaats: Haarlem
Vraagprijs: 1500 euro (vaste prijs)

4sXjPXV.jpg


Mooie, goed onderhouden Aprilia Falco. Motor komt overeen met eerste generatie RSV Mille en Tuono. Het frame is anders (mooier wat mij betreft) en standaard werd er een wat suffe aluminium achterbrug en mindere kwaliteit achterdemper gemonteerd. Die zijn op dit exemplaar vervangen voor een schokker en achterbrug van een gen2 RSV (type van na de terugroepactie). Ook had de Falco standaard iets minder vermogen, maar omdat de computer en motor gelijk zijn, was het een kwestie van een draadje doorknippen om de RSV-mapping op te roepen. Ergo: dit is dus eigenlijk een RSV Mille met sexy halve fairing en clipons die net een paar centimeter hoger zitten. Verwacht geen sport-toer fiets, hoogstens een sportfiets die nét iets comfortabeler is dan een RSV. Door zijn relatief hoge zit ook geschikt voor lange mensen.

Pluspunten:
Veel power (ca. 125 pk voor het geld)
Soepele, krachtige en betrouwbare V-Twin van Rotax
Voorzien van een K&N filter en verwijderde restrictie in de airbox
Voorzien van RSV Gen2 achterbrug en dito Sachs achterschokbreker
Voorzien van later type Brembo-klauwen op de voorkant (zoals op 2003 RSV R)
Motor is in nette staat, alle boutjes komen bv zonder moeite los en zijn niet geroest
Motor is begin vorig jaar voorzien van nieuwe olie, oliefilter en brandstoffilter (laatste is lastig en relatief kostbaar, zit in de tank)
Komt met (in doos) nieuw oliefilter en vier nieuwe NGK Iridium-bougies (a 16e per stuk) zodat je hem nog wat extra liefde kunt geven voor het seizoen start
Voorzien van stalen leidingen voor remmen én koppeling, tevens gloednieuwe CNC-hulpcilinder voor lichter te bedienen koppeling
Mooie Leo Vince SBK-dempers met e-keur, db-killers en een fantastische sound
Begin vorig jaar (ca. 3000 km geleden) nieuwe kettingset en tandwielen geplaatst)
Vermoedelijk HK-veren in de vork, in ieder geval de stickers...
Twee originele sleutels

Minpunten:
Lichte gebruikssporen, her en der een krasje. Niks geks voor 19 jaar oude fiets, geen valschade
Banden zijn redelijk, maar niet meer dan dat. Prima voor nog een paar maanden, maar een setje goed rubber kan geen kwaad
Had geen kentekenverlichting, zelf heel klein lampje erop gezet, maar die werkt niet.
Bekende RSV/Rotax-kwaal: als blok koud is soms erg lastig om hem in z'n neutraal te krijgen.
Geen duo-zadel en handvatten weg gehaald. Op die plek achter de buddy zit nu een stukje kaal matzwart plastic, zou voor de mooi nog even een laagje zwart met de spuitbus moeten krijgen.

INTXlcX.jpg

Zeg nou zelf, dit droogt toch beter op dan zo'n eerste generatie RSV? ;)

Fiets staat droog en niet te koud in parkeergarage in Haarlem, proefrit uiteraard mogelijk. Ik zal dit weekend nog wat extra foto's maken.
 
Laatst bewerkt:
Mooie motor! Heb er zelf een paar maanden eentje aangeschaft in dezelfde kleur, na 6 jaar op een Fazer 600 te hebben gereden. Vind de zitpositie erg meevallen qua sportiviteit, waar ik wel iets bang voor was. Dus dat zou toekomstige kopers niet moeten afschrikken. Succes met de verkoop 👍🏻
 
Laatst bewerkt:
Voor de neutraal kwaal kan je er een andere maat oliesproeier in doen. Icm met een radiale koppelingspomp van een gen 2 bijvoorbeeld en evt een aftermarket slave pomp. Bij mij is het probleem weg.
 
Foto's volgen, hier alvast een filmpje van een koude start zojuist na 3 weken stilstaan. Hendeltje links is toerental verhoger, soort choke maar dan voor een injectiemotor. Heb ook gelijk wat extra foto's gemaakt, die volgen snel!


Oja ,dat rode lampje bij revven is de toerenwaarschuwing. Die kun je zelf instellen naar bv 10.5k, maar staat als de stroom eraf is geweest standaard op 6,5k (inrijwaarde). Is paar weken terug nog een nieuwe accu in gegaan namelijk :)
 
Onbekend maakt onbemind?

Hier is hoe ik erin sta: voor 1500 mag hij weg, voor minder blijft hij en gaan er einid volgende maand nieuwe bandjes onder en krijgt hij een beurtje en rij ik nog een jaartje door. Lager bieden dan dat heeft dus geen zin, hoger bieden mag uiteraard wel.
 
Mooie motor! Succes met de verkoop! Zie ik nu op de laatste foto dat er iets in je band zit? Of lijkt dat maar?
 
Ja, ik zat ook al te kijken. Volgens mij zijn het van die olie-korrels die ze daar gestrooid hadden. Anders zou de band toch wel iets zacht geweest moeten zijn na een week of 3 a 4 met zo'n dikke spijker erin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan