Aprilia SMV 750 Dorsoduro deeltje II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo ook een bestellen, wilde iets van carbon maken maar dit is net zo handig.

Zijn er hier al mensen die een eigen undertray hebben gemaakt, is een must have bij montage andere dempers.
 
Rustig hier, iig een stuk rustiger dan het ducati topic wat ik hiervoor altijd las. daar halen ze iets van 3 pagina's per dag...

Maja daar is natuurlijk ook meer te praten over bijvoorbeeld onderdelen die weer eens kapot zijn gegaan. ;) :+

Zelf gelukkig nooit last met mn duc gehad, en ik verwacht dat de aprilia zelfs nog beter in elkaar zit.

Jij zat toch in t buitenland?? Of vergis ik me nu :?

Volgens mij hebben we hier veel DD-rijders die alleen mee lezen en heeeeel soms ineens wat posten, zoals FLorett nu vandaag ;)

Ik ga niet teveel over Ducati lachen, want met mijn Aprilia Tuono heb ik ook nix dan ellende gehad :X en ik lees de afgelopen tijd ineens over lekkende Tellers op n shiver -O-
 
Zo ook een bestellen, wilde iets van carbon maken maar dit is net zo handig.

Zijn er hier al mensen die een eigen undertray hebben gemaakt, is een must have bij montage andere dempers.

Nu weet ik t niet meer hoor..... :? MOET er nu wel of geen undertray gemonteerd worden bij t vervangen van je dempers :? :? :?
 
Kan jij eens n foto maken van de onderkant van je akra's dan? ;)
 
Bedankt Marc voor de info ga eens kijken bij de dealer om zo een kapje te bestellen



Hallo chriskenb,

Er is van Aprilia een kapje (9,95 euro) te krijgen om de stekkers beter te beschermen tegen spatwater.
Dit kapje zit standaard op een Dorsoduro die ABS heeft.
Ik heb dit kapje (artikelnr. 890421) vandaag gemonteerd en dat ging niet zo makkelijk als ik gehoopt had, omdat de bundel stekkers aardig in de weg zat.
Eerst de zijkappen van de tank verwijderen, dan de radiator losmaken en iets laten zakken (geen slangen losmaken), dan enkele stekkers losmaken en de kabels zo omleggen dat de hele bundel stekkers hoger gelegd kan worden.
Ook de kabelboom die met 2 tyrips aan de luchtfilterkast vast zit, los gemaakt en iets hoger gelegd.
Het kapje zelf zit met 2 boutjes M6 en 2 tyrips vast aan het frame.

Groetjes Marc
 
Hoeft niet maar staat wel een stuk mooierderder.. Ik heb nog geen voorbeelden gezien hiervan, ben benieuwd.

dan moet je écht op je kop onder de motor kijken wil het je opvallen hoor? hieronder plaatje als je lager kijkt
full
 
en hier eentje bij "normaal aanzicht", maar ja, smaken verschillen nietwaar, wil je een undertray, maak je een undertray, simpel....vandaag lekker geknalt met de DD, ff paar Supersports dwars gezeten op wat rotondes en bochtige weggetjes, héérlijk!! Op acceleratie moet je het soms afleggen( niet altijd overigens maar op een gegeven moment op wat langere stukken kom je wat snelheid te kort ) maar op uitremmen en sturen enz. ben je veel sneller omgelegd en bocht uit vól aan het gas met de dikke V-twin klappen zie je ze steeds kleiner worden in je spiegels :+ en helemaal kicken is dat je hierbij soms de achterband voelt happen naar grip.


( de kick hiervan lijkt bijna op die van sex... 8-) )
 
Laatst bewerkt:
en hier eentje bij "normaal aanzicht", maar ja, smaken verschillen nietwaar, wil je een undertray, maak je een undertray, simpel....vandaag lekker geknalt met de DD, ff paar Supersports dwars gezeten op wat rotondes en bochtige weggetjes, héérlijk!! Op acceleratie moet je het soms afleggen( niet altijd overigens maar op een gegeven moment op wat langere stukken kom je wat snelheid te kort ) maar op uitremmen en sturen enz. ben je veel sneller omgelegd en bocht uit vól aan het gas met de dikke V-twin klappen zie je ze steeds kleiner worden in je spiegels :+ en helemaal kicken is dat je hierbij soms de achterband voelt happen naar grip.


( de kick hiervan lijkt bijna op die van sex... 8-) )

Als je de vering aanpast en de dunflops vervangt voor supercorsa's heb je altijd grip en hapt de band niet :]
 
Als je de vering aanpast en de dunflops vervangt voor supercorsa's heb je altijd grip en hapt de band niet :]

De originele dunflops zijn er al af zoals je kan zien op de foto...de nieuwe Sportec M5 van Metzeler bevallen me stukken beter kwa grip en sturen+geven me meer vertrouwen wat ik van de dunlops niet kon zeggen :N , grip verliezen kan ook vervuild wegdek zijn natuurlijk, de afgelopen winter zijn er vliegtuigladingen pekel/zand gestrooid die je nog steeds ziet liggen als je maar even naast de meest gebruikte rijlijnen kijkt.

Maar ja, banden hé? dat blijft persoonlijk. De een zal dunlops geweldig vinden de ander ( o.a. ik) vind ze niet bijzonder vertrouwenwekkend. Metzeler/Pirelli ( whats in a name...blijft 1 en dezelfde producent) daarentegen bevallen mij zeer goed. Op het circuit voldeden beide merken bij mij ook altijd prima, maar vering is en blijft een belangrijk punt wil je grip hebben en houden ja.

@ Geelensnel: Kan jij al weer mappings doen of heb je nog geen apparatuur?
 
De originele dunflops zijn er al af zoals je kan zien op de foto...de nieuwe Sportec M5 van Metzeler bevallen me stukken beter kwa grip en sturen+geven me meer vertrouwen wat ik van de dunlops niet kon zeggen :N , grip verliezen kan ook vervuild wegdek zijn natuurlijk, de afgelopen winter zijn er vliegtuigladingen pekel/zand gestrooid die je nog steeds ziet liggen als je maar even naast de meest gebruikte rijlijnen kijkt.

Maar ja, banden hé? dat blijft persoonlijk. De een zal dunlops geweldig vinden de ander ( o.a. ik) vind ze niet bijzonder vertrouwenwekkend. Metzeler/Pirelli ( whats in a name...blijft 1 en dezelfde producent) daarentegen bevallen mij zeer goed. Op het circuit voldeden beide merken bij mij ook altijd prima, maar vering is en blijft een belangrijk punt wil je grip hebben en houden ja.

@ Geelensnel: Kan jij al weer mappings doen of heb je nog geen apparatuur?

Ik rijd de Dunlops snel op en dan komen er ook Pirelli/Metzelers onder :Y
Onderweg naar GeelenSnel in de regen gereden en reed op eieren -O- voelde alles onder me glijden bij t insturen van n bocht '(
 
Hier de onderzijde met de Akra's. Vind het ook niet misstaan.
IMG_1612.jpg


Met mijn Pilot Powers ook geen probleem met grip.
@ Meeuwtje: ik zie nog steeds een stukje ongebruikte band... Je kan dus nog schuiner ;)
 
heeft er al eens iemand getest hoeveel km je kan rijden als je de gehele tank leeg rijdt ?
heb er momenteel 150 km gedaan en sta op reserve, ik zou eens willen proberen verder te rijden tot 180 km en zien of er nog iets overblijft van benzine in de tank of is dit toch niet aan te raden...
 
heeft er al eens iemand getest hoeveel km je kan rijden als je de gehele tank leeg rijdt ?
heb er momenteel 150 km gedaan en sta op reserve, ik zou eens willen proberen verder te rijden tot 180 km en zien of er nog iets overblijft van benzine in de tank of is dit toch niet aan te raden...

Dat is n hele goeie vraag, ik wil eigenlijk dat ook wel eens testen! Maar meer eigenlijk nog, hoe ver ik nu nog kan rijden als t lampje gaat branden :?

Nu gaat hij bijv bij 120km branden en dan ga ik tanken en gaat er maar 7liter in oid |(

Als ik t ga testen neem ik ff n 2 liter fles mee met benzine anders moet ik zo ver lopen mijn geluk kennende :+
 
Laatst bewerkt:
@ Geelensnel: Kan jij al weer mappings doen of heb je nog geen apparatuur?

De apparatuur is weer aanwezig, maar door een nieuwere hardware & software versie moet ik alle mappen omzetten naar het nieuwe bestandsformaat. Dat is niet moeilijk, maar het kost enorm veel tijd. En dat heb ik niet veel ivm drukte.
Binnen 2 weken zijn we weer actief ;)
 
En hoe bevallen ze??? Of beter gezegd hoe is t verschil van de hele DD t.o.v. je andere DD?
;)

Ja ze plakken super! Maar eigenlijk zit ik te wachten op zonnig weer met een graadje of 18, zodat ik ze echt een x goed kan testen. Het is verder lastig te vergelijken met mijn oude DD omdat daar de vering niet van was aangepast.
 
Dacht vandaag ook even lekker te rijden. Na ongeveer 5 km begon het geheel toch wat raar te sturen.. Schroef in mijn achterband. B|

Met ongeveer 0.3 bar rustig naar huis gereden. Nieuwe slof net meteen maar besteld.
 
Dacht vandaag ook even lekker te rijden. Na ongeveer 5 km begon het geheel toch wat raar te sturen.. Schroef in mijn achterband. B|

Met ongeveer 0.3 bar rustig naar huis gereden. Nieuwe slof net meteen maar besteld.

Das mooi k@t dan -O- weer n Michelin besteld??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan