Aprilia SMV 750 Dorsoduro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga er dan eens snel een kopen :z Tot nu toe loop je al een dik jaar in dit topic aan te kloten zonder (enige kennis van) een Dorsoduro -O-

1,5 jaar geleden toch een halve dag kunnen rondrijden op één. Toen niet gehaald omdat het vermogen mij wat tegen viel voor een 750cc, is toen de street triple geworden. Deze weer weggedaan omdat mijn vriendin ook weleens achterop wou. En als student kan ik niet een auto èn een motor betalen waardoor de motor ons enige vervoermiddel werd.

Van het voorjaar haalt mijn vriendin haar rijbewijs en een middenklasser naked (kawa er6, duc 696 oid.) en dan wil ik wel graag een fiets met wat minder vermogen en een hoge funfactor. KTM 690 SMC of Duke staan hoog op het lijstje maar de Dorsoduro blijft toch trekken door de geweldige looks. :} Daarom ben ik nog regelmatig in dit topic te vinden, heb ook nog steeds een wallpaper van een Dorsoduro op mijn telefoon staan :')
 
Laatst bewerkt:
1,5 jaar geleden toch een halve dag kunnen rondrijden op één. Toen niet gehaald omdat het vermogen mij wat tegen viel voor een 750cc, is toen de street triple geworden. Deze weer weggedaan omdat mijn vriendin ook weleens achterop wou. En als student kan ik niet een auto èn een motor betalen waardoor de motor ons enige vervoermiddel werd.

Van het voorjaar haalt mijn vriendin haar rijbewijs en een middenklasser naked (kawa er6, duc 696 oid.) en dan wil ik wel graag een fiets met wat minder vermogen en een hoge funfactor. KTM 690 SMC of Duke staan hoog op het lijstje maar de Dorsoduro blijft toch trekken door de geweldige looks. :} Daarom ben ik nog regelmatig in dit topic te vinden, heb ook nog steeds een wallpaper van een Dorsoduro op mijn telefoon staan :')

:') Dat is pas echt VET _O-
 
Laatst bewerkt:
Heb hier nog geen niet veel commentaren gelezen over het gel zadel.
Is het een merkbare verbetering in vergelijking met het harde standaard zadel?
Met het standaard zadel hou ik het maar een dik uur uit vooraleer ik mijn poep moet laten bekomen.
 
1,5 jaar geleden toch een halve dag kunnen rondrijden op één. Toen niet gehaald omdat het vermogen mij wat tegen viel voor een 750cc, is toen de street triple geworden. Deze weer weggedaan omdat mijn vriendin ook weleens achterop wou. En als student kan ik niet een auto èn een motor betalen waardoor de motor ons enige vervoermiddel werd.

Van het voorjaar haalt mijn vriendin haar rijbewijs en een middenklasser naked (kawa er6, duc 696 oid.) en dan wil ik wel graag een fiets met wat minder vermogen en een hoge funfactor. KTM 690 SMC of Duke staan hoog op het lijstje maar de Dorsoduro blijft toch trekken door de geweldige looks. :} Daarom ben ik nog regelmatig in dit topic te vinden, heb ook nog steeds een wallpaper van een Dorsoduro op mijn telefoon staan :')

ik kan me nog herinneren uit mijn studententijd dat ik mijn brommer moest verkopen om een VGA computerscherm :o te kunnen aanschaffen. Studenten van tegenwoordig kunnen gewoon van motoren wisselen alsof het sokken zijn! En maar klagen........ :+
 
Heb hier nog geen niet veel commentaren gelezen over het gel zadel.
Is het een merkbare verbetering in vergelijking met het harde standaard zadel?
Met het standaard zadel hou ik het maar een dik uur uit vooraleer ik mijn poep moet laten bekomen.

heb het gel zadel al van de eerste kilometer, nooit met standaard zadel gereden, bevalt prima, zelf al meerdere ritten van tegen de 500 km per dag gereden, enkel op het laatste begin je dan wat pijn te krijgen maar zeker nog doenbaar (het standaard zadel heb ik op gezeten bij een proefrit en toen direkt beslist om bij aankoop het gel zadel te gebruiken want dat standaard zadel was beenhard)
 
Ik heb meerdere ritten van ruim 500 Km gemaakt met de DD en wel op het standaard zadel, is goed te doen is mijn mening. Je moet toch elke 120 Km stoppen om te tanken.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag een proefritje gemaakt op de Ducati Hypermotard 1100.
Had er persoonlijk heel wat meer van verwacht.
Mijn Dorso is gevoelsmatig een stuk sneller van 0 tot 130 km/ph mede door m'n kleiner voortandwiel i.c.m. de S-modus.
Echt pluspunt tov van de Dorso is z'n voorvork en gewicht, vooral goed te merken op klinker weggetjes.
Is mij zo'n Hypermotard EVO SP ca. 6.000 Euro meer waard dan de nieuwe Dorso Factory ?
Na mijn bevindingen van vanmiddag zeker niet.

full
 
En daarbij komt dat ik het uiterlijk van een DD veel mooeir vind. (alhoevel ik het eenzijdige achterwiel wel erg gaaf vind)
 
Ik heb sinds een maandje of twee ook het gel-zadel. Ik heb nog geen ritten van honderden km's gemaakt. Maar ik merk dat dit zadel toch wel een stuk prettiger voor de bips is! In de lente hoop ik nog wel een ritje Eifel te kunnen maken, dan kan ik er echt een goed oordeel over geven.
 
En daarbij komt dat ik het uiterlijk van een DD veel mooeir vind. (alhoevel ik het eenzijdige achterwiel wel erg gaaf vind)

De enkelzijdige ophanging is fraai, verder is het techniek uit begin jaren 90 die nog steeds niet betrouwbaar is _O- die wel in een fraaie design verpakking zit 8-)
 
Op zich is er met standaard remmerij van de Dorsoduro ook niks mis, deze komt volgens mij ook uit de Brembo fabriek.
 
Heb hier nog geen niet veel commentaren gelezen over het gel zadel.
Is het een merkbare verbetering in vergelijking met het harde standaard zadel?
Met het standaard zadel hou ik het maar een dik uur uit vooraleer ik mijn poep moet laten bekomen.

Ik heb sinds n maandje ook t gelzadel erop, maar nog niet echt lange ritten gemaakt dus moet je t antwoord schuldig blijven B|
Vond t standaard zadel erg vervelend worden na tijdje sturen maar dat kan ook aan mijn zachte baby billetjes liggen natuurlijk :+
 
Het is echt een heel mooie machine.
Zou je kunnen me vertellen hoe het voelt bij het optrekken en hoe ervaar je de beperkte benzine tank. thanks
grt

Als je optrekt, lijkt t alsof je afgeschoten word door n raket en in de benzine tank gaat benzine :Y


:+


Ga n proefritje maken zou ik zeggen dan ervaar je t zelf ;) ik zelf kom van n fireblade af en ik vind t heerlijk rijden! Mis die 50+pk echt niet en die benzine tank sja alles went :Y Als je rustig rijd in de T-stand kom ik nog wel n 150km ver tot t lampje brand maar ja rustig rijden das niet zo makkelijk op de DD })
 
Als je optrekt, lijkt t alsof je afgeschoten word door n raket en in de benzine tank gaat benzine :Y


:+


Ga n proefritje maken zou ik zeggen dan ervaar je t zelf ;) ik zelf kom van n fireblade af en ik vind t heerlijk rijden! Mis die 50+pk echt niet en die benzine tank sja alles went :Y Als je rustig rijd in de T-stand kom ik nog wel n 150km ver tot t lampje brand maar ja rustig rijden das niet zo makkelijk op de DD })


Kom ook van een Blade af (2000 model dus met injectie) en moet ook zeggen dat dit zo veel leuker rijd, lekker breed stuur dus met sturen veul relaxter. Tevens mis ik die 50 pk minder idd NIET.

Heerlijke machine, je staat alleen wat meer dan gemiddeld bij het tankstation maar daar ben je ook zo weer weg en is lekker goedkoop. *O*

Ik zeg: "Doen!" :Y
 
Het is echt een heel mooie machine.
Zou je kunnen me vertellen hoe het voelt bij het optrekken en hoe ervaar je de beperkte benzine tank. thanks
grt

heb verschillende motoren gehad met +150pk en inderdaad op straat mis je die extra pk niet, het tanken ben je snel gewoon en je bent er ook direkt weg want hij is snel opgevuld
 
Wel errug jammer dat de Factory volgend jaar te koop is voor t zelfde bedrag waar ik mijn zwarte DD in september voor gekocht heb -O- |( B|

Vraag me af of ze dit wisten bij de dealer.... :?

Gister de DD ff goed vertroeteld en gepoetst, flesje forte in de tank, druppellader eraan en mijn beestje is weer klaar voor de winter.......
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan