Aprilia sportcity 300 als vervangend vervoer

jmfotografie

MF'er
5 jan 2009
48
0
nunspeet
Mijn Aprilia Capo Nord kreeg een grote beurt en mij was beloofd dat ik vervangend vervoer
zou krijgen. Nieuwsgierig zoals ik ben. Was ik zeer benieuwd wat ze mij mee zouden geven.
Een mooie Aprilia Shiver? Nog niet op gereden dus dat zou mooi zijn. :Y

Wij hebben het ultieme vervoermiddel voor jou. Loop maar eens mee.
De shiver liepen we voorbij en helemaal achter in de rij stond die dan. EEN MOTORSCOOTER! |(
Dat gaat jou verbazen deelde Kees mij mee. Mensen lief, mijn goddelijk lichaam van een torso heeft het gewicht van een bodybuilder maar het vet van een verzakte bodybuilder. _O-
Daar pas ik toch niet op? Afijn, kreeg tekst en uitleg over de automaat, het remmen enz.
Ik stapte op de plee om eens lekker een eindje te gaan schijten. Want dat gevoel heb ik altijd bij die motorscooters. Het is wel een heuse APRILIA! Dat maakt een hoop goed.

Ik was snel gewend aan de automaat. Zit toch wel prima en is toch nog behoorlijk rap bij het optrekken vanuit het stilstaande punt. Via binnenwegen naar huis toe. Het viel mij op dat ik verrek overal te hard reed met dit rijdende toilet gebakje. Ik kreeg toch een lekker gevoel en genoot van het :] Op een weggetje wat ik goed ken en waar geen gestapo met een stinger te verwachten was. Even het gas vol tegen de stuit. Tot de 80 km per uur gaat die lekker rap en dan word het moeilijker voor de sportcity 300 om bij de 120 km per uur te komen.
Oorzaak vermoedelijk door het vele goddelijke gewicht van de berijder. Zelfs mijn hoge bloeddruk hielp helaas niet.

Stuurt rap moet ik zeggen door het lage gewicht en de gewone motorbanden onder al dat plastic. Als je stilstond stond 1 zuiger lekker te trillen onder mijn gat. Heerlijk voor de vrouwen om lekker lang stil te staan en te kijken naar onze mooie natuur. Zekers te weten dat het zadel nat word. _O-

Eenmaal thuis had ik toch schik van deze Aprilia. Erg geschikt voor in de stad om even lekker snel bij de pizza bakker te zijn. Je vliegt echt gewoon overal tussen door. Ik voelde mij weer een jonge italiaanse hengst met een Nederlans accent. ik beleefde weer het gevoel toen ik nog op mijn 16e jaar op een Casal rondreed met 70 km per uur. Ik reed toen ook al overal te hard en verrek dat deed ik nu ook weer.
Deze Aprilia heb ik alleen gebruikt voor henne en weeromme. Kreeg wel last van mijn onderrug door het iets te ver onderuit gezakt gevoel. De prijs van 5000 ongeveer, vind ik erg veel geld.
Dat maakt die in mijn ogen niet waar omdat de zwaarde motorscooters 1000 euro meer kosten. Zou die rond de 3000 euro kosten, zou ik echt overwegen om de sportcity 300 erbij te nemen voor het dorpswerk en binnenwegen. Maar dit is mijn mening natuurlijk.
Erg veel plezier gehad en niet verwacht dat deze 2 wielers tot dit instaat waren. Lekker spelen en je weer jong voelen, wat verlang je nog meer in dit leven?

gr Jan 8-)
 
Verrassend hoe lekker de motorscooter rijd, en zeker dit model is echt een sportief gooi en smijt scooter die super stuurt en remt.
Ik zeg inruilen die Capo en gaan alsof je weer 16 bent
 
Het is leuk om te lezen dat iemand op deze manier weer naar z'n jeugdjaren kan terugkeren en gezien het merk verbaast me dat niet echt.
Ik heb ook een dergelyke ervaring gehad!
Heb gezien myn onstane handicap in 2006 (onderbeenamputatie) deze week een nieuwe ryproef voor A rybewys afgelegd en geslaagd!!!!Dankzy het MMvG te Assen heb ik de ryproef af mogen leggen op een motor die voorzien was van het Easy Shift schakelsysteem waarby de versnellingsbak wordt bedient door twee knoppen op het stuur. Ben deze mensen echt dankbaar!!
Sorry dat ik van je topic afweek maar ik moest het even kwyt. :} :] .
Om even op jouw onderwerp terug te komen: PAST ER OOK WERKELYK EEN PIZZA IN?
Probeer dan gelyk een lening af te sluiten!
Nogmaals sorry dat ik van je onderwerp afweek : pure blydschap!! *D
 
wat een heerlijk verhaal heb je geschreven ;)
maar dat 16 jarige verhaal kan ik je beamen, ik rij zelf een 2t 180cc en daarvan is de fun factor gewoon erg hoog.

NOgmaals genoten van je leuk geformuleerde verhaal :P :D
 
Kijk, dat vind ik nou tof dat een fervent motorrijder de moeite neemt om een aantal vooroordelen ten aanzien van de motorscooter weg te nemen.
Leuk verhaal Jan en wellicht ooit welkom bij de club.
 
Het is leuk om te lezen dat iemand op deze manier weer naar z'n jeugdjaren kan terugkeren en gezien het merk verbaast me dat niet echt.
Ik heb ook een dergelyke ervaring gehad!
Heb gezien myn onstane handicap in 2006 (onderbeenamputatie) deze week een nieuwe ryproef voor A rybewys afgelegd en geslaagd!!!!Dankzy het MMvG te Assen heb ik de ryproef af mogen leggen op een motor die voorzien was van het Easy Shift schakelsysteem waarby de versnellingsbak wordt bedient door twee knoppen op het stuur. Ben deze mensen echt dankbaar!!
Sorry dat ik van je topic afweek maar ik moest het even kwyt. :} :] .
Om even op jouw onderwerp terug te komen: PAST ER OOK WERKELYK EEN PIZZA IN?
Probeer dan gelyk een lening af te sluiten!
Nogmaals sorry dat ik van je onderwerp afweek : pure blydschap!! *D

Mooi verhaal van een man die weer geniet van het rijden op een tweewieler ondanks zijn handicap. En dat mag je rustig zeggen! Ik zag ver in de vorige eeuw regelmatig een zwaar gehandicapte man op een motor tijdens de toertochten. Deze man zat helemaal scheef en doorgezakt op de zijn motor. Maar kon rijden als de beste. Hij genoot er intens van en dat ga jij ook weer doen! Mooi man! :}

Helaas een pizza past er wel in, maar zal zeker door elkaar geschud worden als je stilstaat van de op en neer bewegende 1 cilinder zuiger. Dus volgas weer naar huis en hopen dat die heel blijft. _O-

bedankt voor jullie leuke reactie's op mijn verslag.
Trouwens ik ga wel weer terug naar mijn 16e levensjaar. Maar als ik in de spiegel van de Aprilia kijk word ik er ook weer niet vrolijk van. Zo blijft het leven altijd een compromie en een opgeblazen compressie.

Gr paracetamoll met aprilia lol 8-)
 
Laatst bewerkt:
Mooi he, zo'n motorscooter.. het zal alleen nog vele jaren duren voor het in het algemeen wordt geaccepteerd door motorrijders. Ik heb 9 jaar gewoon motor gereden, sinds een maand een motorscooter en nog steeds geen spijt, al zeg ik niet dat ik weer terug ga naar een schakelmotor want dat gebeurd ook wel weer. Maar hoe dan ook, ze rijden verdomd lekker en je kan er ook prima mee gooien en smijten en altijd als eerste weg bij het verkeerslicht, ook met weinig cc's.
 
Mooi he, zo'n motorscooter.. het zal alleen nog vele jaren duren voor het in het algemeen wordt geaccepteerd door motorrijders. Ik heb 9 jaar gewoon motor gereden, sinds een maand een motorscooter en nog steeds geen spijt, al zeg ik niet dat ik weer terug ga naar een schakelmotor want dat gebeurd ook wel weer. Maar hoe dan ook, ze rijden verdomd lekker en je kan er ook prima mee gooien en smijten en altijd als eerste weg bij het verkeerslicht, ook met weinig cc's.

Dat het nog niet word geaccepteerd merkte ik wel als ik motorrijders tegen kwam. je ziet ze denken van is dat een brommer of een motorscooter? Voordat ze wel of niet hun hand opsteken. Het viel mij op dat het om de fun gaat en niet op welk type motorfiets je rijdt. Het gaat echt om de vrijheid en het plezier van het rijden op een tweewieler. Daarom heb ik ook besloten om de Capo Nord niet meer weg te doen. Ik heb gewoon veel plezier op dit type motorfiets, die ik toen nieuw heb gekocht. Ver in de vorige eeuw kocht ik om de paar jaar weer een nieuwe motor. Daar heb ik helemaal geen behoefte meer aan. Het gaat mij nu echt om het rijden op een tweewieler. :]

gr paracetamoll 8-)
 
Ik lees steeds dat de motorrijders de motorscooters niet geaccepteerd hebben, lekker belangrijk......wie kan mijn vertellen wat het grote vershil maakt als ze hem wel accepteren, het groeten mischien? Voor de rest veranderd er 0,0. Als ze niet willen groeten is dat hun probleem ik slaap er geen nacht minder om. Ik rij voor me eigen plezier, en een groet meer of minder zal mij een worst wezen. Het is veel belangrijker dat familie,vrienden en collega's je accepteren dan een onbekende op een motor die je geen eens ken :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Ach, IK vind een motorscooter erg cool, en daar gaat het uiteindelijk om; trek me wat dat betreft weinig aan van andere mensen... :)
 
Ach, IK vind een motorscooter erg cool, en daar gaat het uiteindelijk om; trek me wat dat betreft weinig aan van andere mensen... :)

Ben ik het helemaal mee eens.
Heb tot 2004 ong. 30000km per jaar motor gereden, en kan maar een ding zeggen.
Ik had al veel eerder een Mc moeten kopen. :]

Veel handiger als een motor en heb er zeker meer plezier van.
Zelfs mijn vrouw is er helemaal weg van. Ze reed eerst nauwelijks op de motor, en rijdt nu meer. Ze neemt hem zelfs af en toe mee naar haar werk.
Dat was eerst echt nooit gebeurt.

Gr Fred
 
Laatst bewerkt:
Mooi he, zo'n motorscooter.. het zal alleen nog vele jaren duren voor het in het algemeen wordt geaccepteerd door motorrijders. Ik heb 9 jaar gewoon motor gereden, sinds een maand een motorscooter en nog steeds geen spijt, al zeg ik niet dat ik weer terug ga naar een schakelmotor want dat gebeurd ook wel weer. Maar hoe dan ook, ze rijden verdomd lekker en je kan er ook prima mee gooien en smijten en altijd als eerste weg bij het verkeerslicht, ook met weinig cc's.

Bij mij is het precies hetzelfde heb 15 jaar gereden op normale motors met weer en wind en nooit kleiner dan 1000cc maar nu je toch nergens meer kan opschieten hier en je constant op je hoede moet zijn voor flitskasten, politie(voor snelheid, geluid, e-keur in je knipperlicht glas :r en noem maar op) vindt ik het rijden op de scooter veel relaxter en hoef ik me niet meer te ergeren aan het feit dat ik maar 25% van m'n vermogen gebruik terwijl ik wordt opgehouden door auto's met caravans of vrachtwagens op steeds langer wordende stukken waar je niet meer mag en zelfs niet kunt inhalen. Nu puur genieten van het gebruiksgemak, de enorme opberg ruimte onder het zadel waar je gerust boodschappen e.d. mee kan halen. Ik mis wel het pure vermogen van een echte motor(maar dat kon in de toekomst wel eens opgelost worden door simpelweg een krachtigere scooter te kopen...) maar voor de rest voldoet de scooter aan al mijn verwachtingen en is bovendien erg leuk om op te rijden.
 
Ik lees steeds dat de motorrijders de motorscooters niet geaccepteerd hebben, lekker belangrijk...

Sinds ik mijn motorrijbewijs heb, heb ik zowel motor als motorscooter gereden. Grotendeels naast elkaar. Allebei vind ik erg leuk, mensen moeten een motorscooter niet vergelijken met een motor. Een motorscooter is een motorscooter en een motor is een motor. En beide vind ik prachtig om op te rijden :] Dan zijn we gelijk van die discussie "een motorscooter is geen echte motor :z " af.

Groeten, Karl
 
Het groeten naar elkaar was toen als solidariteit ontstaan. Om dat we de zwakste verkeer deelnemers waren. We werden ook vaak vergeleken met de Hell's Angels. Nu is het een gewoonte geworden en heeft het niets meer te betekenen. En sommige mensen denken nog steeds dat we Hell's Bangels zijn. Triest maar waar.
Het belangrijkste vind ik gewoon dat het om het rijden op een tweewieler gaat. Dat het niet uit maakt of je een zware jongen berijdt of een motorscooter. Het gaat om het gevoel van vrijheid en ontspanning. De roestblikken op vierwielen blijven gewoon vervoersmiddelen en de tweewieler een hobby. Dat is het verschil.

Maar wat maakt het ook uit wat een ander ervan vind! Jij rijdt waar je gelukkig mee bent.
diegenen die op de zwaarste sportfietsen zitten. Zitten voor lul op zo'n ding, als je overal strak nog maar 60 km per uur mag op de binnenwegen. En jij met je motorscooter geniet volop van de vrijheid die het te bieden heeft. :] Dat is mijn mening.

gr paracetamoll 8-)
 
Het groeten naar elkaar was toen als solidariteit ontstaan. Om dat we de zwakste verkeer deelnemers waren. We werden ook vaak vergeleken met de Hell's Angels. Nu is het een gewoonte geworden en heeft het niets meer te betekenen.

Ik moet zeggen dat ik mij, jaren geleden, toch wel vereerd voelde toen ik op mijn Vespa PX150e een hele groep Angels tegen kwam en al hun handen omhoog gingen om mij te groeten.
 
Jmfotografie
en nu nog eens tanken, onderhoudsbeurten afrekenen en je ketting niet hoeven spannen/smeren.
Wordt die grijns nog breder.

Neem je een XMAX dan scheur je helemaal uit want dan kan je ook nog eens je motorjas, helm en broek onder het zadel doen, alhoewel ik heb dan nog maat L...
 
Ik moet zeggen dat ik mij, jaren geleden, toch wel vereerd voelde toen ik op mijn Vespa PX150e een hele groep Angels tegen kwam en al hun handen omhoog gingen om mij te groeten.
Het valt mij ook op dat je vaak eerder een handje krijgt van een echte stoere vent op een chopper(met zo'n mad max/Hells angels achtige uitstraling), dan gewone motorrijders. Ik denk dat juist die mannen het kunnen waarderen dat je voor iets anders durft te kiezen(en niet de motor die het algemene beeld bepaald), net als hun. Schijt hebben aan de rest.
 
@Vox, die mening heb ik soms ook. Die slijpschijf rijders bekijken u meestal uit de hoogte. Iets dat de 200 km/hr niet haalt is voor in de keuken menen ze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan