Aprilia Sportcity 300

Mooi piaggio met die verglijking met de 250! Het is wel een mooi scootertje geworden, moderner uitziend dan de SH 300. Ik hoopte op meer pk's en koppel omdat dan de andere fabrikanten(min of meer) gedwongen worden dit weer te overtreffen en dan krijg je wel zeer gave middelgrote scooters op den duur.Wendbaar en power! :Y

Schijnbaar wil men daar niet zo aan. Een reden kan natuurlijk zijn dat dan de wegligging te kort gaat schieten bij hogere snelheden, zeg meer dan 140km/h. Of het wordt te moeilijk dan nog een zuinige scooter te fabriceren in dit segment.Wie zal het zeggen? de toekomst zal het leren. :Z
 
Laatst bewerkt:
Sportcity 300 Cube ,leverbaar eind Juli/begin Augustus,volgens de firma Tricolore!!!
 
de sportcity 300 komt MISSCHIEN naar belgië eind dit jaar, maar nog geen vaste datum of definitieve (!)prijs bekend.
komt zeker naar nederland, maar zelfde info.

augustus zullen we al kunnen vergeten vrees ik, want dan is in italië 'tutto chiuso'..
 
Laatst bewerkt:
In de nieuwe Promotor en de Motoren & Toerisme wordt de nieuwe Cube 300 ook onder de loep genomen,nu maar wachten totdat die in Nederland beschikbaar is,iemand al iets gehoord?Motoport Wateringen was gister niet erg positief omtrend levertijden,die hadden 't zelfs over 2009!!!!
 
Hij is inmiddeld al in NL, ik heb um al gezien bij Roke in mijdrecht. *O* *O*

We maken even een babbel met Aad van Roke en hij zegt dat die net binnen is,
Sterker nog hij zat nog in de doos, en toen hebben we um gelijk uitgepakt.

Ze hebben dus nu één blauwe staan net uit de krat/doos.

Op de foto's ziet de nieuwe cube er erg stoer uit, helaas is de ruimte onder het zadel
weer niet groot genoeg voor mijn helm, maar een jet zel denk ik dit keet wel net passen.
Mijn nolan 103 systeemhelm ging iig niet, maar de bak is wel wat dieper.

Verder ziet hij er prachig uit. herkenbaar als Sportcity, maar met net een subtiel verschil.

foto's genomen met telefoon dus die zal ik nog wel even posten als ik dat kabeltje weer gevonden heb |(
 
Laatst bewerkt:
het uitpakke... :9~ :9~
full



voorkant
full


achterkant
full


zijaanzicht
full
 
Dat zijn nog eens goeie berichten,m'n dag had niet beter kunnen beginnen,en 't wordt al zo'n mooie dag,ha,ha
Maar eens even heel snel bij Roke langs gaan,ben erg benieuwd,klasse die foto's.
 
Ja ben best een soort van trots op die foto's gebeurt tenslotte ook niet iedere dag
dat je een primeur hebt en dat met scooterminded nederland/belgië kan delen.
En dat nog via MF ook 8-)
 
er zijn verschillende motorbladen deze week die iets over de cube 300 brengen deze week. Heb er al in drei bladen iets over gelezen.
 
er zijn verschillende motorbladen deze week die iets over de cube 300 brengen deze week. Heb er al in drei bladen iets over gelezen.

Vertel, vertel....

Heb net wel iets in de promotor gelezen, was maar een klein stukie en leek wel
een advertentie. Maar dat zal in al die bladen wel zo zijn.
 
Het stukje van Promotor sloeg idd nergens op, maar daar zijn ze goed in wat betreft motoren met om en nabij de 25kw. Heb daarom ook het abonnement opgezegd.
Een recensie van 1 pagina met de helft aan foto's is geen recensie, dat is prutswerk.
Ik vraag me dan ook af of ze zelf erop hebben gereden of een stukje van internet vertaald hebben, ze hebben er ook niet mee op de snelweg gereden.
 
Het stukje van Promotor sloeg idd nergens op, maar daar zijn ze goed in wat betreft motoren met om en nabij de 25kw. Heb daarom ook het abonnement opgezegd.
Een recensie van 1 pagina met de helft aan foto's is geen recensie, dat is prutswerk.
Ik vraag me dan ook af of ze zelf erop hebben gereden of een stukje van internet vertaald hebben, ze hebben er ook niet mee op de snelweg gereden.

Dat dacht ik ook al, maar wat is dan nog een goed en terecht kritich blad??
 
Het stukje van Promotor sloeg idd nergens op, maar daar zijn ze goed in wat betreft motoren met om en nabij de 25kw. Heb daarom ook het abonnement opgezegd.
Een recensie van 1 pagina met de helft aan foto's is geen recensie, dat is prutswerk.
Ik vraag me dan ook af of ze zelf erop hebben gereden of een stukje van internet vertaald hebben, ze hebben er ook niet mee op de snelweg gereden.

idd, veel "testen" van bladen zijn net advertentie's niet meer. De lichte motor wordt in Nederland(belgie?) niet serieus genomen. Dat merk ik ook aan reactie's van veel mensen. Het is vaak allemaal zo uiterlijk georiënteerd hier, schowen. Dikke potten die knallen, of minstens 100 pk onder de kont.Maar dan wel zeuren over de benzineprijzen...kom op, zeg! Dit alles terwijl in de praktijk de meeste power nauwelijks bruikbaar is.

Vind de bladen zo wie zo bar slecht de laatste tijd. Laatst stond er een heel stuk in autovisie dat veel abonnee's van hun graag testen lazen van "betaalbare" auto's. Nou daar gingen ze dus aan werken... Lees ik twee bladen daarna een heel stuk van de hoofdredacteur die dan vervolgens een Toyota aygo helemaal zit af te branden, nota bene in een voorwoord!.Pff, schrijven voor hun abonnee's zeggen ze dan. Nee het moet een dikke exoot zijn zodat de heren autotesters er zelf maar flink plezier van hebben. Sorry, zo'n bladen hoef ik dus niet thuis op de salontafel te hebben... Mis ook een hoop diepgang in veel bladen de laatste tijd. Echt de moeite nemen om iets grondig te testen, die bladen zijn zeldzaam.
 
Laatst bewerkt:
Frank7,
Helemaal met u eens.
Ik las vanaf 1982 autovisie, helaas was Ton Roks toen al een beetje omhoog gevallen.
In die jaren ook moto73 gelezen. Tegenwoordig lees ik Geen bladen meer. Zelfde is ook met TV Auto of Motorfiets programmaas.
 
Ik las vanaf 1982 autovisie, helaas was Ton Roks toen al een beetje omhoog gevallen.
In die tijd las je bijvoorbeeld nog een zeer uitgebreide(kunnen ze nu nog wat van leren) test van een Lada 2105 om maar eens een voorbeeld te noemen. })
Pak nu een Dacia of zo, daar maken ze niet meer veel woorden aan vuil.

Het nieuwe type(Limit) van Mercedes heeft nu ipv 5 onderstelinstellingen(elektronisch) maar liefs 25!
Begrijpt u dat we eerst genoegen namen met maar 5!!! :?
Wees er snel bij want deze auto van slechts 64.000euro is maar in een oplage van 100 stuks voor Nederland. Lijkt ons toch een belangrijke reden eens langs uw benz dealer te gaan... (stel u hier de stem van Gaston Starreveld eens bij voor)

pfff....wat worden we toch in slaap gesust... :Z
 
Ik ben daarom ook geen lid meer van al die bladen.
Daarna kocht ik er nog wel eens een als er iets boeiends instond, maar nu heb ik zo'n blad binnen een minuutje of twee al uit.
Al mag ik toch graag naar Topgear kijken, want die kraken ook dure auto's af(die ik toch niet kan kopen maar dat terzijde).
 
Frank7:
Inderdaad die goede ouwe tijd... ;)
Ik heb de jaargangen nog liggen, de oude autovisies, autoselect, moto73 er motor.
Wat wel erg mooi was, zijn de autovisie jaarboeken.
nix13:
Directe kerel, de presentator van topgear.

Lijkt mij een mooie scoot, de 300i. Ben benieuwd wanneer de eerste op dit forum verschijnt.
 
Lijkt mij een mooie scoot, de 300i. Ben benieuwd wanneer de eerste op dit forum verschijnt.
Dat zal ook wel met de levertijd te maken hebben, de blauwe was als eerste leverbaar.
Ze konden nog niet zeggen wanneer de rest binnenkomt, maar ze zijn wel besteld.
In alle kleuren(4).
Hopelijk nog voor dat ze in italie dicht gaan. Want dan zitten we al in september :(
 
Super die foto's en fatastisch nieuws dat de eerste in Nederland is aangekomen. Roke heeft blijkbaar de primeur. Ben benieuwd wanneer de andere kleuren binnen komen dan ga ik ze daar bekijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan