Aprilia Sportcity 300

Super die foto's en fatastisch nieuws dat de eerste in Nederland is aangekomen. Roke heeft blijkbaar de primeur. Ben benieuwd wanneer de andere kleuren binnen komen dan ga ik ze daar bekijken.

Aad van Roke zei idd dat hun de eerste zending zouden krijgen, blijf het stoer vinden dat we gelijk meenielpen met het uitpakken.
 
Het valt me wel op dat de prijs ineens € 300,= hoger is nu de 1e in nederland is. Bij de test die ik las en eerder op de site van aprilia stond een prijs van 4.290,= gunstiger dan de scarabeo 250. De prijs is gemakshalve maar even gelijk getrokken naar 4490,=. Jammer was juist zo'n sterk concurrende prijs in vergelijk met de XMAX en PS300. Misschien dan maar toch maar de SC 250 in de uitverkoop.
 
Het valt me wel op dat de prijs ineens € 300,= hoger is nu de 1e in nederland is. Bij de test die ik las en eerder op de site van aprilia stond een prijs van 4.290,= gunstiger dan de scarabeo 250. De prijs is gemakshalve maar even gelijk getrokken naar 4490,=. Jammer was juist zo'n sterk concurrende prijs in vergelijk met de XMAX en PS300. Misschien dan maar toch maar de SC 250 in de uitverkoop.

Das volgens mij €200.=
Maar neemt niet weg dat het merrkwaardig is
 
idd, veel "testen" van bladen zijn net advertentie's niet meer. De lichte motor wordt in Nederland(belgie?) niet serieus genomen. Dat merk ik ook aan reactie's van veel mensen. Het is vaak allemaal zo uiterlijk georiënteerd hier, schowen. Dikke potten die knallen, of minstens 100 pk onder de kont.Maar dan wel zeuren over de benzineprijzen...kom op, zeg! Dit alles terwijl in de praktijk de meeste power nauwelijks bruikbaar is.

Mja, ze kunnen soms beter gewoon abonnees laten rijden op een motor en daar een stukje over laten schrijven. Net als idd met de Toyota Aygo, hoef je niet af te branden, je moet kijken naar de prijs en wat je er voor krijgt. Tuurlijk rijd een 1 liter autootje heel anders dan een BMW 5-serie met 3 liter.

En idd, lichte motoren worden niet serieus genomen... vaak is het maar een kort stukje en mag je blij zijn als er 1 artikel over wordt geplaatst, terwijl er zat lichte motoren zijn. Neem bijv. het stukje over de Kymco Agility 125cc motorscooter waar ik hier een topic over heb geopend, daar hebben ze bij de NL motorbladen volgens mij nog nooit een stukje over geschreven, laat staan erop gereden. Terwijl het een heel fijn ding is, goedkoper dan een Honda Lead of Cygnus X en ook prima mee komt tot een ruime 100km/u (wat een Lead bijv. niet eens kan).

Viel me nog mee dat Promotor wel een uitgebreide test maakte over de Skyteam Monkey en Dax... maar dat moeten ze gewoon elke maand doen en dat kan gewoon, er is zat op de markt.

Maar ik ga erg offtopic :) We hebben het natuurlijk nog over de Sportcity 300 :P
 
Inderdaad verschil van 200 ;< :? :? :? :? :? . Ben teveel onder de indruk van de 300 versie.
Feit is zeker dat ze zich bedacht hebben voor de introductieprijs. Als je kijkt naar de prijs in Belgie voor de 250 en de 300 zie je ook een opvallend verschil voor de 300 in vergelijking met Nederland. Het lijkt erop dat de marketing mensen in Nederland de vraag hoog inschatten. Aan de andere kant valt er dan vast wel te praten over b.v. een gratis top koffer of zo. Doen ze ook bij de PS 300.
 
Muhh,m'n dag begon zo goed,totdat ik de nieuwe prijs hoorde,€ 4490,-
vind ik toch wel weer een beetje too much....
full
 
Als je er € 500,- bijlegt heb je een SH 300i,ook weer iets om over na te denken!!!
full
 
In nog geen 2 weken tijd, is de prijs 200 euro gestegen (van 4290,00 naar 4490,00).
Beetje 'onproffessioneel' om eerst het product in de markt te zetten en dan de prijs te verhogen.

De SH300 kost in Nederland 5400,00 (zonder ABS). Het verschil is dan 1000,00 t.o.v. 300i Cube.
Inderdaad, de 300i Cube vindt ik persoonlijk qua lijnen mooier dan de SH300.
De SH300 heeft wel 16" wielen. Uit bronnen heb ik vernomen dat tegen meerprijs de 300i Cube ook met ABS zou kunnen worden uitgerust. Heb van dit verhaal nog Geen officiele bevestiging.
 
Laatst bewerkt:
Honda SH300i zonder ABS is al verkrijgbaar voor € 5000,- incl Kosten rijklaar,
met ABS kost tie € 5500,- (beetje rond bellen scheelt behoorlijk!!!)
Maar de Sportcity blijft een mooie en vooral compacte scooter,wat in de stad erg prettig is.
 
Straf dat de SH300 nu bij jullie ook zonder ABS verkrijgbaar zou zijn.

Ik heb die optie hier in België laten schieten omdat de SH300 ineens niet meer leverbaar zou zijn in België en dan maar voor de X-max geopteerd waar ik heel tevreden over ben.

Geraak er maar eens aan uit hoe die marketing van Honda en andere constructeurs in elkaar zit.

Spijtig want ze zijn zo weer een klant kwijtgeraakt.
 
Heel veel meer trekkracht onderin dan de 250i en nu al met een niet ingereden DEMO exemplaar, was heel goed merkbaar. Als blok los is, dan wordt alleen maar beter. Maar volgende week vrijdag kan ik mijn 300i ophalen want heb mijn 4 maanden oude 250i gelijk maar ingeruild. Als iets echt naar mijn zin is, hou niet zo van erg lang treuzelen ;) Het wordt een zwarte kleur en geef wel een bericht zodra ik de wegen onveilig ga maken. :]
 
Laatst bewerkt:
@ opabert
Waar heb je de proefrit gemaakt???
En wanneer komen de andere kleuren???
Wil zelf best wel de grijze!!!
Is de handling nog als vanouds??
 
Scooterpiet,
Als een machine goed voelt dan beslis is snel. Anders gaat de prijs nog verder omhoog of door de vraag ontstaan lange levertijden ;) Komt zo, mijn 1e voorkeur ging uit voor de SH300 maar de prijs vindt ik te hoog in vergelijking met andere merken. De Xmax kreeg ik niet fijn de tuindeur door. KYMCO vond ik de reactie van de importeur wat, hoe zal ik het netjes zeggen, niet serieus. Daarnaast heeft de KYMCO zo een raar grilletje aan de voorkant. Het is toen de SC250i geworden. Vanaf volgend weekend, kan ik u alles vertellen over de 300iCube. Mijn eerste indruk is heel erg goed in vergelijking met de 250i. Als het mooi weer blijft.
 
*O* *O* *O* Gefeliciteerd opa Bert..... *O* *O*

wens je vast heel veel rijplezier (en natuurlijk heel mooi weer) met je nieuwe aanwinst :] :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan