Aprilia Sportcity 300

Aboriginal

MF veteraan
14 apr 2008
1.486
3
Hallo,ik ben nieuw hier,volg al wel een tijdje dit forum,ik rij momenteel een
Honda SH 150i ,hele prettige scooter,daar niet van,maar op een gegeven moment
wil je weer 's iets anders,nu lees ik lovende verhalen over SC 200/250 en Honda SH 300i
wat mij errug nieuwsgierig maakt,maar na wat googlen kwam ik ook berichten tegen
omtrend SC 300 !!!!
Iemand van jullie die daar ook iets vanaf weet?
Hoor 't graag,want dat zou mijn keuze toch wel vergemakkelijken,

zie ook deze link;

New Derbi Rambla 250 - the better Sportcity ?
 
Zie ook topic:Vespa gts 300 super. Ze zullen het motorblok wel gaan uitwissellen.

Hoe meer scooters in deze klasse hoe beter. Is de perfecte middenmaat.

(een zeer teverden Honda sh300 bezitter.)
 
Laatst bewerkt:
De prijs is nog niet bekend...
Als de prijs lager is dan de Honda, dan ga ik misschien overwegen om mijn nieuwe SC250i in te ruilen ;)
 
Laatst bewerkt:
@Kenneth,

Ik overweeg ook de aanschaf van de J. Costa maar heb toch enkele vragen.
Heb jij enig idee waarom Honda niet de J. Costa variator standaard monteert gezien de betere prestaties?
Heeft deze variator invloed op de garantie en/of levensduur van het motorblok?

groet, Bob
 
Laatst bewerkt:
De Derbi/Sportcity 250 Rambla, dat is hetgeen ik tegenkom via die link. Kzie weinig van een 300cc.

De Sportcity 250i kost hier 3890€ (rijklaar) maar ik betwijfel of de sportcity 300 dan goedkoper zal zijn de SH300 (4183€)

Die paar pk's die je meer hebt, weet ik niet of je dat daadwerkelijk gaat merken.

Bij de Honda krijg je dan (nog steeds) de topkoffer er standaard bij.
 
EN en en...

Honda verandert niet om de haverklap en dat maakt hem wel meer waardevast.

De SC250cc is hier nog maar net leverbaar of ze gaan hem al veranderen. Ik kan me voorstellen dat veel kopers van de 250i een beetje in hun gat (achterste) gebeten gaan zijn. Iemand die voor dit model gaat en een motorrijbewijs heeft zal sowieso wel voor de sterkste motor gaan.
 
SubSeven75
apriliaforum prov-nov




Join Date: Dec 2007
Posts: 57 I would say its a better SC, but its the exact same thing with a couple very small differances.

Also the SC gets the new Piaggio 300cc ie engine in it this year. Makes 30 hp and should destroy the Honda SH300i. Vespa GTS, Gilera and Derbi should get that engine this/next year.


All info come from Modernvespa.com

--------------------------------------------------------------------------------
Last edited by SubSeven75 : 03-17-2008 at 03:30 PM.

Ik las dit stukje op het Apriliaforum,vandaar mijn vraag of iemand iets wist
over de Sportcity 300.

Is die Derbi Rambla 250 eigenlijk in Nederland leverbaar?
En wat zou die moeten kosten?
 
Zojuist even bij de dealer geweest,hij heeft ook geruchten gehoord omtrend
de Aprilia sportcity 300,maar hij gaf aan,dat als 't daadwerkelijk zo zou zijn
de scooter pas volgend modeljaar op de markt komt in nederland,lees februari 2009!!
 
Zojuist even bij de dealer geweest,hij heeft ook geruchten gehoord omtrend
de Aprilia sportcity 300,maar hij gaf aan,dat als 't daadwerkelijk zo zou zijn
de scooter pas volgend modeljaar op de markt komt in nederland,lees februari 2009!!

En naar België is het al helemaal een vraagteken of hij al dan niet zou komen WANT hier mag moet je niets betalen (taksen) tot en met 249cc.

Een strategie van de verdelers in Belgie maar lijkt me een stomme strategie want het kost je welgeteld 44€/jaar om bijv met een SH300 te rijden. En dat is nu wel weinig en ik denk dat weinig mensen het zou weerhouden om dan voor een (betalende) 300cc te kiezen.
 
Zojuist gespot;

http://link.marktplaats.nl/167719916

Sym Citycom 300

Ben benieuwd naar de prestaties en prijs/kwaliteit verhouding,

laterzzzz
 
Dan hoop ik dat de 300cc van Piaggio voor de SportCity en de andere 250'ers een beetje dichter bij het Honda-blok komt te zitten qua prestaties! Het vermogen dat voor de Vespa 300 wordt opgegeven is namelijk 21,5 pk, da's één pk MINDER dan de QUASAR 250 (22,5). Het koppel is wel gestegen met 1 Nm tot 22,3 Nm bij 5000 toeren ipv 6500, da's wel een verbetering. Ook de Piaggio-300 (een opgeboorde QUASAR met ook een grotere slag) is geen "echte" 300 maar een 278cc (Honda: 279, Marelli: 264). Gezien het specifiek vermogen van de QUASAR moet de 300 toch zeker op 25 pk uit kunnen komen, maar ik verwacht eigenlijk dat het 29 wordt om de SH af te kunnen troeven. We zullen zien...
 
'k was gister ff bij Korteland,daar stond de nieuwe Kymco People 300i,

prijs € 4799,- ex krk, zag er opzich niet verkeerd uit,

iemand al een proefrit gemaakt?
 
Van de Sym300i heb ik ook wat info gaan vragen. Lijkt me het blok dat in de Leonardo 300 en in de Versity/ kilibre 300 heeft dienstgedaan en qua vermogen is dat niet veel soeps. Althans niet meer dan de betere 250cc

Post eens een paar plaatjes van die kymco en Sym aub.
 
Hallo,ik ben nieuw hier,volg al wel een tijdje dit forum,ik rij momenteel een
Honda SH 150i ,hele prettige scooter,daar niet van,maar op een gegeven moment
wil je weer 's iets anders,nu lees ik lovende verhalen over SC 200/250 en Honda SH 300i
wat mij errug nieuwsgierig maakt,maar na wat googlen kwam ik ook berichten tegen
omtrend SC 300 !!!!
Iemand van jullie die daar ook iets vanaf weet?
Hoor 't graag,want dat zou mijn keuze toch wel vergemakkelijken,

zie ook deze link;

New Derbi Rambla 250 - the better Sportcity ?

Het is dus een SC250 met een Derbi stikkertje.
Voor de rest is hij het zelfde als mijn SC.
Vind die zwarte wielen wel cool. :]
Ik zit er over te denken om dat met die van mijn ook te doen.
De rest van mijn SC is al het zelfde (donker blauw).
Moeten er wel ff de wielen uit dus.
 
Kijk nou 's,

Derbi Rambla 125cc en 250cc toch leverbaar!!!

http://link.marktplaats.nl/170834837
 
Volgens mijn dealer (Motoport Selling) is de SC 300 zeer waarschijnlijk al vanaf september 2008 leverbaar.
 
Maar is ie ook wat langer of iets dergelijks ?

Ik vind namelijk het model wel mooi als ie nu ook wat meer gericht zou zijn op de wat grotere 1.9mtr bestuurders ?
 
Hieronder een tekst over de motor in de nieuwe sportcity 300. Te vinden op de website:

http://www.scootersales.com.au/News-1766-aprilia-sportcity-cube-125-200-300.aspx (Aprilia Sportcity Cube 125 / 200 / 300 | Scooter News and Reviews | Scootersales)

Another major feature of the Sportcity CUBE 300 i.e. is its advanced engine. This new four-valve engine with electronic fuel injection represents the state of the art for scooter engines. Powerful, flexible, clean running and with miserly fuel consumption, the new single cylinder power plant is the perfect match for the Sportcity. Higher displacement enables the engine to develop even more power, especially in terms of torque – the most important parameter for an urban scooter that needs to accelerate quickly from a standstill. Developing 22.5 HP at 8,000 rpm and 22 Nm of torque at 6,500 rpm, this single cylinder power plant offers pace-setting performance. The engine makes full use of the Sportcity’s dynamic handling, and makes it a perfect choice not only around town but on fast out-of-town roads too.


Vreemd dat ze ook hier maar over zo weinig vermogen spreken. Willen ze echt weerstand aan de SH 300 kunnen gaan bieden zal er toch wat meer "puf" in moeten zitten. Of een beduidend lager gewicht van de scooter.

Misschien word hij in europa wat meer getuned. Deze waardes zijn nog minder dan van de vespa 300 super. Teleurstellend.
 
Laatst bewerkt:
Mijn gedacht gaat de 300cc van de Piaggio groep op enkele pk's in elke "afnemer" ongeveer hetzelfde zijn.

Of hij de Honda het vuur aan de schenen zal leggen denk ik wel al is het omdat het koppel toch een pak vroeger inkomt en daarom misschien sneller optrekt.

Volgens mij zullen ze aan elkaar gewaagd zijn.

In het verleden is al gebleken dat motorfietsen met minder pk's maar met meer koppel op lagere toerentallen het niet altijd moeten afleggen tegen de pk monsters maar ik twijfel aan een confrontatie wie aan het langste eind zou trekken. De CC's liggen zo goed als gelijk en het in beide gevallen een 1cilinder
 
Als de prijs nu 'ns een beetje acceptabel is,word 't toch een leuk speledingetje.

We zullen zien

http://www.aprilia.com/modelli/scooter/modello.asp?id=143
 
sportcity300cta0006.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan