Aprilia SR GT 125/200

Heb de Aprilia SR GT 200 kunnen proberen. Leuk ding, maar één nadeel: motorrijders groeten naar je. Ze denken dat het een motor is. :')
Heb je geen zin om te groeten, dan stap je op een motorscooter. Maar met deze trappen er best veel motorrijders in.... :+

Kon je makkelijk 120/130 halen?
 
Kon je makkelijk 120/130 halen?
130 haal je niet, 120 is wel te halen onder goede omstandigheden, maar lukt niet altijd. Tot 110 km/u loopt het allemaal gemoedelijk, daarboven merk je wel dat het blok er harder aan moet trekken. Door euro5 moet je niet denken dat je met 174cc makkelijk de 130 aantikt. Dat kon misschien met euro3, maar met 5 echt niet. Op de snelweg kan je prima meekomen op de SR GT 200, maar wil je veel snelweg pakken en 120 km/u rijden, dan moet je gewoon een Piaggio Beverly 400 kopen.
 
Machtig mooi ding, vooral de Sport uitvoering.

aprilia-sr-gt_x_fhm11.jpg
 
Machtig mooi ding, vooral de Sport uitvoering.

Bekijk bijlage 1783282
mooi ding idd. Zeker in die kleurstelling, dat is de mooiste. Ik ben wel van geel/zwart.
Je zit wel relatief hoog op deze motorscooter. Met mijn 1.80m kom ik met mijn voeten net plat bij de grond, scheelt niet veel of ik moet het met mijn tenen doen of iets schuiner gaan staan bij stilstand.
 
Dat ie hoog is komt vooral door het brede zadel. Ik zag op YouTube een man van 1.65 meter en die kon met zijn tenen net op de grond. Echt krap aan. Toch is het zadel maar 79.5 cm hoog.
 
Dat ie hoog is komt vooral door het brede zadel. Ik zag op YouTube een man van 1.65 meter en die kon met zijn tenen net op de grond. Echt krap aan. Toch is het zadel maar 79.5 cm hoog.
Is toch 3 cm hoger dan mijn NMAX. Maar goed, ander type motorscooter ook.
 
@Monomuis leuk geschreven weer.
Bedankt! Vreemd genoeg wil Google 'm niet indexeren. Ziet er geen waarde in. :+
DuckduckGo en Bing indexeren 'm wel, ik heb echt werkelijk waar geen idee waarom Google denkt dat het nutteloos is om 'm te tonen. Hoop niet dat dit bij meer nieuwe tests zal gebeuren, want het meeste verkeer komt via Google. Hopelijk indexeren ze 'm nog eens in de toekomst, handmatig kan het ook niet.
 
Gaaf ding hoor, ik en mijn vrouw rijden nu een sh300 maar toen ze deze zag en er op ging zitten was ze toch wel verliefd geworden.

Als de sh aan vervanging toe is dan gaan we zeker voor de sr 200gt kijken en rijden.

Ben benieuwd hoe die je bevalt
 
Gaaf ding hoor, ik en mijn vrouw rijden nu een sh300 maar toen ze deze zag en er op ging zitten was ze toch wel verliefd geworden.

Als de sh aan vervanging toe is dan gaan we zeker voor de sr 200gt kijken en rijden.

Ben benieuwd hoe die je bevalt

Het is wel een stap terug tov een SH300. Het voelt ongeveer aan als een net iets vlottere 150cc'er, maar niet heel veel vlotter.
Ik hoop dat er nog een SR300 of SR400 komt met het blok van de Beverly. Alleen dan komen er wel weer meer kilo's bij.
 
Het is wel een stap terug tov een SH300. Het voelt ongeveer aan als een net iets vlottere 150cc'er, maar niet heel veel vlotter.
Ik hoop dat er nog een SR300 of SR400 komt met het blok van de Beverly. Alleen dan komen er wel weer meer kilo's bij.
Ik begreep dat met een malossi vario kit de motor al een stuk leuker loopt. Zal ook wel met de euro 5 te maken.
 
Ik begreep dat met een malossi vario kit de motor al een stuk leuker loopt. Zal ook wel met de euro 5 te maken.

Heeft met name met Euro5 te maken, zeker de lichtere motoren hebben daar last van. 125cc (geschakeld) helemaal.
De top ligt vaak ook een stuk lager en met 125cc is dat wel vervelend. Met een zware motor is het niet erg als deze nu nog maar 200 loopt ipv 230 km/u. Vaak vergroten ze ook de cilinderinhoud bij zwaardere motoren om te compenseren.

Maar goed, de rijstijl op een scooter is natuurlijk anders dan op een motor. Het grote verschil met de SH300 is dat je op de snelweg meer pit hebt. De SR GT 200 kan leuk meekomen, de SH 300 kan hogere snelheden makkelijk aanhouden en makkelijker inhalen. Nadeel van de SH is dat ie een stuk meer weegt dan de SR. In de stad ben ik ook altijd blij met mijn NMAX 155.. op de snelweg met filerijden ook, want wat gaat dat supersimpel met zo'n klein licht ding. Toch zou ik ook best wel een 300 of 400cc motorscooter willen hebben, maar iets met tijd en ruimte waardoor ik het nu niet doe. Maar dat wil niet zeggen dat ik er niet over mag dromen. :)
 
Heeft met name met Euro5 te maken, zeker de lichtere motoren hebben daar last van. 125cc (geschakeld) helemaal.
De top ligt vaak ook een stuk lager en met 125cc is dat wel vervelend. Met een zware motor is het niet erg als deze nu nog maar 200 loopt ipv 230 km/u. Vaak vergroten ze ook de cilinderinhoud bij zwaardere motoren om te compenseren.

Maar goed, de rijstijl op een scooter is natuurlijk anders dan op een motor. Het grote verschil met de SH300 is dat je op de snelweg meer pit hebt. De SR GT 200 kan leuk meekomen, de SH 300 kan hogere snelheden makkelijk aanhouden en makkelijker inhalen. Nadeel van de SH is dat ie een stuk meer weegt dan de SR. In de stad ben ik ook altijd blij met mijn NMAX 155.. op de snelweg met filerijden ook, want wat gaat dat supersimpel met zo'n klein licht ding. Toch zou ik ook best wel een 300 of 400cc motorscooter willen hebben, maar iets met tijd en ruimte waardoor ik het nu niet doe. Maar dat wil niet zeggen dat ik er niet over mag dromen. :)

Rij meestal zo 90 a 100 naar me werk stukje snelweg met veel vrachtwagens dus blijf er achter hangen.
Mijn vrouw moet veel in de stad wezen van R'dam dus neemt dan de sh mee, hij hoeft geen 200 te gaan maar wel vlot inhalen en weg wezen bij een (nood) idioot geval zeg maar.

Aan het euro 5 is nog wel wat te doen maar kost gelijk weer zoveel :( maar goed kan wel leuk zijn :).

We zijn wel een beetje verliefd geworden op het uiterlijk en zit eigenschap van de sr gt , is echt een mooi ding en zooooooo makkelijk op de middenbok te zetten dat was zo een + punt voor mij vrouw ze was echt verbaasd hoe makkelijk.

Voor de sh300 een soes 150 gehad die was ook al prima te doen voor het werk en ook super licht wat fijn is, de sh300 is iets zwaarder maar nog goed te doen. De sr gt zit heel anders en lijkt me echt een speel ding.
 
Rij meestal zo 90 a 100 naar me werk stukje snelweg met veel vrachtwagens dus blijf er achter hangen.
Mijn vrouw moet veel in de stad wezen van R'dam dus neemt dan de sh mee, hij hoeft geen 200 te gaan maar wel vlot inhalen en weg wezen bij een (nood) idioot geval zeg maar.

Aan het euro 5 is nog wel wat te doen maar kost gelijk weer zoveel :( maar goed kan wel leuk zijn :).

We zijn wel een beetje verliefd geworden op het uiterlijk en zit eigenschap van de sr gt , is echt een mooi ding en zooooooo makkelijk op de middenbok te zetten dat was zo een + punt voor mij vrouw ze was echt verbaasd hoe makkelijk.

Voor de sh300 een soes 150 gehad die was ook al prima te doen voor het werk en ook super licht wat fijn is, de sh300 is iets zwaarder maar nog goed te doen. De sr gt zit heel anders en lijkt me echt een speel ding.

Oh met die snelheden volstaat de SR GT 200. Op het even vlot inhalen op de snelweg na, maar gezien de snelheden en rijstijl is dat niet nodig. In de stad is het allemaal rap zat. Die middenbok had ik het ook over in mijn test, dat gaat echt zo extreem licht! De zithoogte is wel iets hoger dan wat ik gewend ben, ik kon met m'n voeten net bij de grond (1.80m).
Nadeel van de SH300 vond ik de piepkleine bergruimte. Maar goed, ze kwamen later ook standaard met koffer.
 
Oh met die snelheden volstaat de SR GT 200. Op het even vlot inhalen op de snelweg na, maar gezien de snelheden en rijstijl is dat niet nodig. In de stad is het allemaal rap zat. Die middenbok had ik het ook over in mijn test, dat gaat echt zo extreem licht! De zithoogte is wel iets hoger dan wat ik gewend ben, ik kon met m'n voeten net bij de grond (1.80m).
Nadeel van de SH300 vond ik de piepkleine bergruimte. Maar goed, ze kwamen later ook standaard met koffer.
Ja de bergruimte van de sr gt heb ik nog niet kunnen zien, de motoren kwam net binnen dus de accu was niet aangesloten en buddy kon niet open.

Ben wel benieuwd hoeveel dat is, neem maar een klein tasje mee naar me werk dus koffer is niet zo zeer nodig en staat ook niet op zo sr gt moet ik zeggen.
 
Ja de bergruimte van de sr gt heb ik nog niet kunnen zien, de motoren kwam net binnen dus de accu was niet aangesloten en buddy kon niet open.

Ben wel benieuwd hoeveel dat is, neem maar een klein tasje mee naar me werk dus koffer is niet zo zeer nodig en staat ook niet op zo sr gt moet ik zeggen.

25 liter. In mijn test bij de fotogalerij staat een foto van de bergruimte. Ik maak altijd een foto van de bergruimte in mijn tests, omdat ik daar zelf veel waarde aan hecht en het vaak miste in motorbladen.
 
Het is wel een stap terug tov een SH300. Het voelt ongeveer aan als een net iets vlottere 150cc'er, maar niet heel veel vlotter.
Ik hoop dat er nog een SR300 of SR400 komt met het blok van de Beverly. Alleen dan komen er wel weer meer kilo's bij.
Dat zal er nog niet zo snel komen, denk ik. Want vereist nogal wat aanpassingen aan de structuur van de scooter.
Die 125/200 watergekoelde motoren hebben de radiator direct aan de zijkant van de motor, waar bij luchtgekoelde motoren de fan zit, dus wellicht met constant draaiende fan, terwijl de 300/400 motoren de radiator vooraan in het frame hebben zitten met elektrische fan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan