Aprilia SR GT 125/200

Lange levertijden heb je bij veel merken. Als ze dan een 750 hebben staan, waarom niet? Rijdt natuurlijk wel compleet anders dan zo'n 350.
Italiaans... het heeft z'n voor en nadelen. Yamaha heeft jaren lang een blok van Minarelli gebruikt in de motorscooters en het blok van de MT-03/XT660 etc. was ook van Minarelli.

Zelf vind ik de Piaggio Beverly 350 een fijn ding en de Piaggio Beverly 400 ziet er nog beter uit. Jammer dat de laatste door Euro5 niet sneller is dan de Beverly 350.
Over de motor maak ik mij ook niet zo'n zorgen.
De electronica er rond om heen iets meer....
Heb een jaar of 13 geleden een sportcity cube 300 gehad.
reed als de brandweer maar de motor viel bij 120 op de snelweg met inhalen spontaan uit,dat ding was gloednieuw.
Levensgevaarlijk.
Heb hem gelijk ingeruild op een Majesty 400,had er gewoon geen vertrouwen in.
 
Ik heb standaard geen MIA op mijn SR GT 200 zitten. Kan ik wel als accessoire erbij kopen.
Heeft iemand al ervaring met dit MIA systeem ? Werkt het goed en is het nuttig ?
Hoor graag van jullie ervaringen hiermee ....

Heb info gevraagd bij de handelaar: lange levertijd, min 2uur installatie tijd (dus prijskaartje van meer als 250 euro. Ik dacht dat het een plug en play accessoire was), en alleen navigatie dmv pijltjes.

TomTom Vio.jpg


Dus heb ik mijn alom vertrouwde TomTom Vio maar weer gemonteerd. Die heeft bewezen altijd perfect te werken.
 
Moet een hoger windscherm hebben
Vanmorgen bij 2 graden toch wel koud met dat kleine schermpje
Is weinig tot niets voor te krijgen momenteel.
 
PFFFFF... Het is na een aantal keer gelukt, maar wat een WAARDELOOS system....

Haha, in maart ga je weer lopen kloten. Het komt te weinig voor om het aan muscle memory over te laten.
Gewoon mijn video weer kijken en een beetje op de timing letten hoe ik ze indruk. Daarom maak ik die video's, 2x per jaar komen mensen er voor terug (voor diverse motoren) en dan komen ook weer de reacties.

Maar het is inderdaad verre van gebruiksvriendelijk. Misschien hebben ze daarom in de handleiding achterwege gelaten hoe je 'm moet instellen. :o
 
Ik heb nog maar 1x getankt maar haalde 1 op 43,9. Wel rustig aan het inrijden. De maagdelijke km stand is nu 311. Ik ga de Aprillia weer inruilen omdat ik de nieuwe Vespa Supertech 300 GTS heb gekocht die in januari wordt afgeleverd. Dus mochten er liefhebbers zijn dan is mijn Aprillia SR GT zwart/grijs te koop voor de vaste prijs van € 4200. Hagelnieuw van eind mei 2022.
 
Laatst bewerkt:
Start/stop systeem kun je ook geen peil op trekken wanneer die in werking gaat.
Dan gewoon 10 km niet,en daags daarna na 300 meter gaat ie wel in werking 🙄
 
Laatst bewerkt:
Heb start/stop gewoon uitgezet, is inderdaad geen touw aan vast te knopen. Werkt soms al nadat ik smorgens nog geen 200m gereden heb (en blok nog lang niet op temperatuur), andere keer blijft lampje knipperen, gelukkig zit er mooie schakelaar op het stuur.
Vrijdag ga ik voor 1.000 beurt en dan meteen Malossi Multivar er in.
 
Heb start/stop gewoon uitgezet, is inderdaad geen touw aan vast te knopen. Werkt soms al nadat ik smorgens nog geen 200m gereden heb (en blok nog lang niet op temperatuur), andere keer blijft lampje knipperen, gelukkig zit er mooie schakelaar op het stuur.
Vrijdag ga ik voor 1.000 beurt en dan meteen Malossi Multivar er in.
Hoi Igg
Het eerste wat ik doe nadat ik gestart ben is het start/stop systeem uitschakelen.
Zowel met deze aprilia SR GT als met de auto.
Hadden ze wat mij betreft er niet op hoeven zetten.....
 
  • Leuk
Waarderingen: igg
Wat ik ook erg waardeer is de heerlijke soepele achtervering.
De meeste motorscooters, die ik gereden heb, hebben een vrij korte, harde vering.
Dit is een groot pluspunt .....
 
  • Leuk
Waarderingen: igg
Ik lees in hoop internationale groepen dat veel mensen achtervering te zacht vinden. Zelfs op lange ritten +/- 150km non-stop vindt ik hem prima werken en erg comfortabel.
Ben met 95kg ook niet de lichtste rijder.
 
Hoi Igg
Het eerste wat ik doe nadat ik gestart ben is het start/stop systeem uitschakelen.
Zowel met deze aprilia SR GT als met de auto.
Hadden ze wat mij betreft er niet op hoeven zetten.....
Mijn Beverly 300 uit 2012 heeft geen stop-start, maar dat stop-start systeem uitschakelen is ook het eerste wat ik doe met de auto. Ik bepaal wanneer de motor draait en niet één of ander spul.

Trouwens, bij mijn eerste auto met stop-start heb ik gecheckt wat dat brengt qua verbruik. Enkele tankbeurten afwisselend met en zonder stop-start. Ik kon geen effect vaststellen.

En er wordt wel gezegd dat stop-start niet nadelig is voor je krukaslagers. Maar ik was op zoek naar informatie over Mahle glijlagers en zo kwam ik op een youtube filmpje uit van een Mahle kerel die de verschillende soorten lagers in hun gamma besprak en daar zat ook een type bij met een extra teflon bekleding. Die waren zo stelde hij ontwikkeld voor motoren met stop-start functie en toen was het voor mij duidelijk: wel nadelig voor je motor en dus weg met dat ding.

Dient alleen om in de officiële verbruikstest beter te scoren omdat je in die test veel stilstaat maar brengt in de praktijk niets bij.
 
Een interessante foto die de productlijnen van Piaggio illustreert.
Helemaal links de Vespa, daarnaast het grote wielen gamma met de Beverly, helemaal rechts het motorgamma met de Guzzi, en op de voorgrond de Aprilia. Zou het kunnen dat Piaggio met de Aprilia een bijkomend gamma wil uitbouwen met een meer sportieve lijn om de XMAX of de Forza of de ADV te beconcurreren?
Met de Aprilia SRV850 had Piaggio ooit de snelste scooter ter wereld.
Dan hoop ik dat ze ook aan echte motordealers gaan leveren. Ik wilde een “200” hebben maar dan via mijn motorzaak die nota bene Aprilia dealer is. Maar Aprillia houdt de scooters weg van hun eigen motordealers. Dan maar geen Aprillia SR GT 200
 
Mijn Beverly 300 uit 2012 heeft geen stop-start, maar dat stop-start systeem uitschakelen is ook het eerste wat ik doe met de auto. Ik bepaal wanneer de motor draait en niet één of ander spul.

Trouwens, bij mijn eerste auto met stop-start heb ik gecheckt wat dat brengt qua verbruik. Enkele tankbeurten afwisselend met en zonder stop-start. Ik kon geen effect vaststellen.

Gelukkig zit er op de SR GT een fysieke knop waarmee je 'm eenmalig uitschakelt en deze dan altijd uitgeschakeld blijft, tot je 'm weer inschakelt. Bij mijn auto moet ik elke keer start/stop uitzetten. Dat is echt irritant. Bij huurauto's ook altijd die knop zoeken. Ik heb het verschil wel eens gecheckt, ik meende iets van 10% minder verbruik te hebben, maar 100% meer frustratie. :+
Bij mij schakelt het ook in als het blok eigenlijk net gestart is en nog lang niet warm is. Dan heb ik liever dat ie even lekker een beetje warmer kan worden bij een verkeerslicht, dan dat de boel weer afkoelt en de olie naar beneden zakt.

Ach, over enkele jaren rijden we allemaal verplicht elektrisch, dus dan heb je deze frustratie niet meer. Dan zijn we gefrustreerd omdat we elektrisch moeten rijden. :o
 
Dan hoop ik dat ze ook aan echte motordealers gaan leveren. Ik wilde een “200” hebben maar dan via mijn motorzaak die nota bene Aprilia dealer is. Maar Aprillia houdt de scooters weg van hun eigen motordealers. Dan maar geen Aprillia SR GT 200

NIWA, Pels Motoren, Motoport Goes, Goedhart Motoren... even 20 seconden Motoroccasion gecheckt.
Overigens hebben veel merken problemen met leveren van motoren.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig zit er op de SR GT een fysieke knop waarmee je 'm eenmalig uitschakelt en deze dan altijd uitgeschakeld blijft, tot je 'm weer inschakelt. Bij mijn auto moet ik elke keer start/stop uitzetten. Dat is echt irritant. (...)
Ik vind het niet meer dan normaal dat als je de keuze maakt om de stop-start niet te gebruiken, dat die keuze dan bewaard blijft tot je van gedacht verandert. Dus goed punt voor de Aprilia.
Bij mijn auto moet ik ook elke keer weer die functie uitschakelen. Dat is ondertussen een vaste gewoonte geworden.
Men heeft me uitgelegd dat die auto's zogezegd de functie nodig hebben om hun normverbruik te halen conform de homologatie, en dat daardoor de functie niet constant uitgeschakeld kan blijven.
 
Allemaal in de Randstad, ik woon in het oosten van het land.

Ik heb de mijne te koop staan op marktplaats met maar 311 km op de teller. Maar ik woon in het zuiden. Alles wat nieuw te koop staat zijn allemaal de sport uitvoeringen met de rood/oranje wielen en veel stickers. Ik persoonlijk vind de gewone uitvoering mooier maar dat is een kwestie van smaak.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan