Aprilia SR Max 300cc

Heeft iemand hier belangstelling voor een SR max 300, ik wil mijne verkopen. Het betreft een witte van 2013. Mocht iemand belangstelling hebben stuur dan maar een bericht dan stuur ik meer informatie en foto's.
 
Even voor de zelfsleutelaars, hier mijn onderhoudsschema en aanwijzingen om kleppen te stellen en aanhaalmomenten voor de meeste bouten die je tegenkomt tijdens onderhoud. Schema wijkt iets af van hetgeen in het instruktieboekje. Heb scooter ooit nieuw gekocht en ivm garantie de eerste 2 jaar onderhoud bij dealer en daarna dit zelf gedaan de laatste 4 jaar.
 

Bijlagen

  • onderhoud sr 300 max.pdf
    60,2 KB · Weergaven: 14
  • Leuk
Waarderingen: ruco
Even voor de zelfsleutelaars, hier mijn onderhoudsschema en aanwijzingen om kleppen te stellen en aanhaalmomenten voor de meeste bouten die je tegenkomt tijdens onderhoud. Schema wijkt iets af van hetgeen in het instruktieboekje. Heb scooter ooit nieuw gekocht en ivm garantie de eerste 2 jaar onderhoud bij dealer en daarna dit zelf gedaan de laatste 4 jaar.
Hoe kom ik het makkelijkst bij de kleppen ?
 
Deksel in bagageruimte verwijderen en aan de linkerkant het paneel met de voetsteun voor passagier verwijderen (3 inbusbouten). Het is een beetje priegelen maar dan heb je net genoeg ruimte en zicht om het klepdeksel te verwijderen en klepspeling te controleren / af te stellen. Zorg wel dat alles schoon is, ook je handen. Je hebt wel het motorblok open op dat moment, je wil niet dat daar zandkorrels of andere vuiligheid in komt. Neem er wel de tijd voor, grote kans dat het dan achteraf meevalt.
 
  • Leuk
Waarderingen: ruco
Nou heb totaal 2,5 week kunnen genieten van me fijne scooter.

Onderweg naar werk. Zag een automobilist me over het hoofd uit een zijstraat. Ik kon niet meer uitwijken of remmen.

Resultaat scooter totaal loss. En ik ook.

Enkel been heup pols en ribben gebroken plus genoeg verbrijzeld.

Volgens artsen 6 maanden revalideren minmaal.

Stom koekblik.

man oh man wat zonde zeg!
Pfff, gelukkig ga je herstellen, maar je seizoen is voorbij.
Klote zeg
 
Deksel in bagageruimte verwijderen en aan de linkerkant het paneel met de voetsteun voor passagier verwijderen (3 inbusbouten). Het is een beetje priegelen maar dan heb je net genoeg ruimte en zicht om het klepdeksel te verwijderen en klepspeling te controleren / af te stellen. Zorg wel dat alles schoon is, ook je handen. Je hebt wel het motorblok open op dat moment, je wil niet dat daar zandkorrels of andere vuiligheid in komt. Neem er wel de tijd voor, grote kans dat het dan achteraf meevalt.
He Ruco, ik kreeg de indruk dat je kleppen wilde gaan controleren/afstellen. Ben je hier al mee bezig geweest of moet je dit nog doen.
 
Jammer dat er nooit een echte opvolger is gekomen van de Nexus/SR Max 300. Het blijft een leuk model maar het ontwerp is al meer dan 10 jaar oud. Ik heb de mijne gister verkocht en ga volgende week een Yamaha X-Max 300 van 2018 besturen.
 
Na heel erg lange periode, vandaag de max van stal gehaald, nieuwe accu er in gezet, starten en lopen
Vraag,
contact AAN,
even wachten.......
display verschijn onderin een klein symbool van de benzinepomp + het cijfer 0 in beeld, de 0 knippert en dat stopt na poosje.
Start en loopt verder goed.
Volgens mij heb ik dit tweetal in de display nog nooit eerder gezien
Iemand enig idee wat dat betekend?
 
Hallo Max rijders.

Zal me eerst effe voorstellen.
Mijn naam is Mau en 57 lente,s jong.
Na ruim 20 jaar motor te hebben gereden 1989 - 2009 , was ik er toen even klaar mee.
Nu was ik al een tijdje aan het zoeken naar een Mooie 300 Max met niet te veel kilometers. ( moeilijk ).
maar 2 wekwn geleden stond er toch een witte ( voorkeur ) met 900 km op de teller te koop.
Heb me dus niet lang hoeven te bedenken , mede omdat er nog meerdere kopers interesse hadden.
De scooter heeft me toch wel verrast wat rijden betreft ook al moet je het zelf ervaren na het lezen van reviews en rijtesten.
Staan al 2 updates in bestelling ( Malossi demper en een Ermax windscherm ).

Zijn er op dit forum nog veel max rijders omdat het model naar mijn mening langzaam begint uit te sterven.

Gr. Mau Kersten
 
Welkom Mau,
Mijn witte Max heb ik vorig jaar verkocht
Misschien dat een enkeling op het forum nog een Max rijdt
Ik rij nu de X-Max maar mis de sportievere zithouding van de Max en het hardere zadel
Fijn scootertje en ziet er goed uit ... verbaast me niet dat ze nog steeds populair zijn
 
Hallo Mau!

Een echte upgrade is een Malossi vario.
Wordt die veel feller van.

Heerlijke scoot, kompleet trillingsvrij en bijzonder goede windbescherming.

Ik heb destijds LED knipperlichten achter gemonteerd en de kenteken plaat hoger gezet.
Heb hier veel over gepost en veel foto's neergezet.

Heb nu n Gilera Nexus 500 (de SR 300 is natuurlijk ook gewoon een Nexus)

Veel plezier!
Super scoot en zo mooi!
 
Oke Ferry , ja indd een vario update is wat voor volgend jaar .
Moet eerst nog wat kilometers maken.
Ik heb eens door het forum gebladerd en heb al wat leuke updates gezien , waaronder ook die van jou.
Apart dat je de max al vanaf geloof 2011 in je bezit heb.


Gr. Mau
 
Ik had de eerste in Nederland.
Stond nog in scooterexpres

Edit: heb m 2 jaar geleden verkocht omdat ik de Nexus 500 in nieuwstaat kon kopen....wit :)
 
Laatst bewerkt:
Heeft toevallig nog iemand een vario blokkeerset ( sleutel ) liggen wat hij niet meer gebruikt.
Zou hem anders wel voor een schappelijk prijsje willen over nemen.

Gr. Mau
 
Hallo Mau!

Een echte upgrade is een Malossi vario.
Wordt die veel feller van.

Heerlijke scoot, kompleet trillingsvrij en bijzonder goede windbescherming.

Ik heb destijds LED knipperlichten achter gemonteerd en de kenteken plaat hoger gezet.
Heb hier veel over gepost en veel foto's neergezet.

Heb nu n Gilera Nexus 500 (de SR 300 is natuurlijk ook gewoon een Nexus)

Veel plezier!
Super scoot en zo mooi!
Heeft die Aprilia Max 300 hetzelfde blok als een Vespa GTS 300 en een Beverly 300?
 
Wel het 278cc blok maar de plaats van de olie peilstok wil weleens verhuizen van de linkerkant van het blok naar de rechterkant.
Misschien dat eerdere blokken in Italie werden geproduceerd en nu misschien in het verre oosten,
De nieuwe medley 125/150 komt uit Vietnam.
De lengte van de riem is verschillend bij de één of de ander.
De onderhouds intervallen kunnen ook verschillen.
De nieuwste gts 300 heeft meer vermogen, maar daardoor ook sneller onderhoud nodig.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan